Εργασιακα

Κατά καιρούς έχουν γραφτεί διάφορα για τους... ανάλγητους (νεο)φιλελεύθερους που θέλουν απολύσεις στο Δημόσιο, χωρίς όμως να ααναρωτηθεί κανείς πόσο τους στοιχίζει σε φόρους η παρουσία πλήθους υπαλλήλων που θα μπορούσαν να έχουν ως εργοδότη έναν... ιδιώτη!   Οι εταίροι-δανειστές το 2010, διέπραξαν ένα τεράστιο λάθος δομικού και ποσοτικού χαρακτήρα, καθώς δεν επέμειναν στη μείωση των δημοσίων δαπανών αναδεικνύοντας την παράμετρο των θέσεων εργασίας στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Έτσι, φτάναμε κάθε τρεις και λίγο στη... γνωστή συνταγή των υπερβολικών φόρων και των περικοπών κυρίως μέσω πιο δραστικών παρεμβάσεων στο σκέλος των συντάξεων ή ακόμη και των μισθών στον ίδιο τον δημόσιο τομέα.   Το μεγάλο πρόβλημα του ελληνικού κράτους είναι η περιορισμένη ανταγωνιστικότητα, η οποία έχει ως... συνιστώσες το εχθρικό επιχειρηματικό περιβάλλον, την αναποτελεσματική διάρθρωση της δομής της οικονομίας, τη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία, τη γραφειοκρατία, την πολυνομία και το... ρουσφέτι. Είναι δεδομένο ότι ακόμη και αν αύριο το πρωί μας χάριζαν το σύνολο του ελληνικού χρέους, τότε λόγω των προβληματικών δομών στην παραγωγή πλούτου, θα βρισκόμασταν μετά από ένα διάστημα και πάλι υπερχρεωμένοι.   Το μεγάλο πρόβλημα έχει να κάνει με τη... δυσκοίλια αντιμετώπιση του κόστους λειτουργίας του δημόσιου τομέα. Στην εποχή της υπερυψηλής τεχνολογίας, χιλιάδες σχετικές θέσεις που διατηρούνται στον δημόσιο τομέα είναι εκ των ων ουκ άνευ. Την ίδια στιγμή, παρατηρείται σε κρίσιμους τομείς έλλειψη προσωπικού. Ένα σύγχρονο και σωστά διαρθρωμένο κράτος οφείλει να έχει τον αναγκαίο αριθμό μονίμων στελεχών στις Ένοπλες Δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας, στα νοσοκομεία, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και βέβαια στον μηχανισμό της διοίκησης και της συλλογής εσόδων. Από κει και πέρα, όλες  τις υπόλοιπες δραστηριότητες μπορεί να τις επιτελεί κάλλιστα ο ιδιωτικός τομέας.   Με δεδομένο ότι όλες οι ΔΕΚΟ βαίνουν προς ιδιωτικοποίηση και ταυτόχρονα πολλές υπηρεσίες που παρέχουν υπάλληλοι των Δήμων (καθαριότητα, πράσινο, τεχνικό προσωπικό) μπορούν να γίνουν μέσω ιδιωτών, θεωρείται ως απολύτως  ρεαλιστικό και εφικτό να μειωθεί ο αριθμός τους κατά σχεδόν 100.000 άτομα, χωρίς να απολυθούν! Το Κράτος θα μπορούσε να λάβει μέριμνα έτσι ώστε όσοι βρίσκονται σε "ευαίσθητη" ομάδα (κοντά στη σύνταξη, πολύτεκνοι, μονογονεϊκές οικογένειες κλπ.) να τύχουν πλήρους επιδότησης των εισφορών τους, όπως το ίδιο πρέπει να συμβεί και για τις αντίστοιχες του ιδιώτη. Είνα προφανές ότι σε μια τέτοια περίπτωση θα υπάρξει τεράστια μείωση των κρατικών δαπανών δια των επιχορηγήσεων που δίνονται από τον προϋπολογισμό.    Σύμφωνα με μετρήσεις, για κάθε μία θέση δημοσίου υπαλλήλου... δεν δημιουργούνται τρεις στον ιδιωτικό τομέα. Άρα, για κάθε μία θέση λιγότερη στο δημόσιο, θα δημιουργηθούν 2 ή και 3 αντίστοιχες στον ιδιωτικό τομέα! Κατά κάποιο τρόπο η μεταφορά 100.000 δημοσίων υπαλλήλων του ευρύτερου δημόσιου τομέα (ΔΕΚΟ και Δήμοι) θα μπορούσε να κινητοποιήσει επενδυτικά κεφάλαια που θα δημιουργούσαν τουλάχιστον 300.000 θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Δηλαδή, το όφελος θα είναι διπλό καθώς, αφενώς, θα μειωθούν οι επιβαρύνσεις του Κράτους και κατ΄ επέκτασιν των φορολογούμενων και αφετέρου θα ανοίξει ο ιδιωτικός τομέας αυξάνοντας την "πίτα" της οικονομίας.    Όλα τα παραπάνω έχουν δρομολογηθεί και πλέον ούτε οι ιδεοληψίες αριστερού τύπου μπορούν να τα σταματήσουν. Απλά, όσο γρηγορότερα γίνουν οι σχετικές παρεμβάσεις, τόσο πιο θετικά και άμεσα θα είναι τα οφέλη σε όλα τα επίπεδα. Η χώρα πρέπει να κάνει ένα δυναμικό βήμα προς το μέλλον. Και αυτό δεν μπορεί να συμβεί με αναχρονιστικές ιδεοληψίες αριστερού τύπου. αλλά με φυγή προς τα εμπρός. Άλλωστε, αυτές ήταν που μας έφεραν στη σημερινή κατάσταση...   marketnews.gr  

Σαφάρι από τους δανειστές με στόχο τους ελεύθερους επαγγελματίες   Τα καταστήματα θα ανοίγουν και τις Κυριακές στις τουριστικές περιοχές, κοντά στα αεροδρόμια και γενικώς όπου έχουν ξεφυτρώσει ή θα ξεφυτρώσουν μεγάλα εμπορικά κέντρα. Η κυβέρνηση υποχρεώνεται διά του… μνημονίου να τρέξει τις μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις όπως το Ελληνικό. Ήδη, συνεδρίασε την Τρίτη το ΚΥΣΟΙΠ για να ξεμπλοκάρει μια ακόμη μεγάλη επένδυση εμπορικού ενδιαφέροντος στην Ακαδημία Πλάτωνος, στην έκταση του πρώην εργοστασίου της Κλωστοϋφαντουργίας Μουζάκη.    Την ίδια ώρα, οι αυτοαπασχολούμενοι υφίστανται άλλο ένα πλήγμα: οι ασφαλιστικές εισφορές δεν θα αφαιρούνται από εδώ και στο εξής από το εισόδημα που θα λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό των ασφαλιστικών εισφορών, κάτι που σημαίνει ότι θα υπολογίζονται ασφαλιστικές εισφορές και επί των ασφαλιστικών εισφορών. Είναι το… κερασάκι στην τούρτα καθώς έχει προηγηθεί η επιβολή του τέλους επιτηδεύματος, της εισφοράς αλληλεγγύης, της φορολόγησης του εισοδήματος των αυτοαπασχολουμένων με συντελεστές από 22% έως και 45%, και φυσικά της σύνδεσης των ασφαλιστικών εισφορών με το εισόδημα.   Είναι τυχαία όλα αυτά; Έχει σχέση η κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων με τον τρόπο υπολογισμού των εισφορών στους αυτοαπασχολουμένους; Και όμως, ναι. Δύο φαινομενικά άσχετα μεταξύ τους ζητήματα πολιτικής ουσιαστικά εξυπηρετούν τον μεγάλο στόχο των δανειστών: την οικονομική εξόντωση των αυτοαπασχολουμένων, το κλείσιμο των καταστημάτων της γειτονιάς, τη μεταφορά της ζήτησης στις μεγάλες επιχειρήσεις και τα εμπορικά κέντρα αλλά και τη μετατροπή των ανεξάρτητων εργασιακά πολιτών σε υπαλλήλους οι οποίοι θα δεσμεύονται από εξαρτημένες σχέσεις εργασίας μερικής ή πλήρους απασχόλησης.   Οι αποδιοπομπαίοι… Τι κρύβει η εμμονή των δανειστών με τους Έλληνες αυτοαπασχολουμένους; Από τις συζητήσεις που έχουν γίνει με τους εκπροσώπους των ελληνικών κυβερνήσεων όλα αυτά τα μνημονιακά χρόνια προκύπτει ότι οι αυτοαπασχολούμενοι κατηγορούνται για πολλά δεινά της ελληνικής οικονομίας: δεν δηλώνουν τα πραγματικά τους εισοδήματα στερώντας τα κρατικά ταμεία από τα έσοδα του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων, δεν πληρώνουν τις ασφαλιστικές εισφορές που τους αναλογούν ενώ «κόβουν» την αλυσίδα του ΦΠΑ καθώς, ενώ συγκεντρώνουν τα τιμολόγια που «φουσκώνουν» τις δαπάνες τους, αποφεύγουν την έκδοση των τιμολογίων που αυξάνουν τα έσοδά τους με αποτέλεσμα, αντί να πληρώνουν ΦΠΑ, να ζητούν και επιστροφές.   Αν η αναλογία των αυτοαπασχολουμένων στο σύνολο του εργατικού δυναμικού ήταν διαφορετική ή αν το μέσο δηλωθέν εισόδημα που εμφάνιζαν στην εφορία ήταν μεγαλύτερο, ενδεχομένως και οι δανειστές να ήταν πιο «επιεικείς». Το γεγονός όμως ότι οι 35 στους 100 απασχολούμενους δηλώνουν «μη μισθωτοί», το στατιστικό εύρημα ότι το 40% των επιτηδευματιών δεν πληρώνει καθόλου ασφαλιστικές εισφορές αλλά και τα στοιχεία της εφορίας που δείχνουν ότι η συντριπτική πλειονότητα εμφανίζεται να επιβιώνει με λιγότερα από 600 ευρώ τον μήνα, ήταν οι τρεις λόγοι για τους οποίους οι δανειστές αποφάσισαν να τηρήσουν άκαμπτη στάση.    Με το νέο πλαίσιο φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, ο επαγγελματίας θα πρέπει να αποδίδει πάνω από τα μισά κέρδη για φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Όταν ο επαγγελματίας που θα καταφέρει να έχει έσοδα της τάξεως των 30.000 ευρώ τον χρόνο συνειδητοποιήσει ότι μετά την αφαίρεση των επαγγελματικών του δαπανών, των φόρων και των ασφαλιστικών εισφορών, αυτό που θα του μείνει θα είναι μόλις 600-700 ευρώ τον μήνα, τότε σίγουρα θα σκεφτεί σοβαρά το ενδεχόμενο να κλείσει τα βιβλία του και να ενταχθεί σε κάποια επιχείρηση ως υπάλληλος. Αυτό θέλουν και οι δανειστές. Αυτή είναι η στρατηγική τους.    Η Ελλάδα να φτάσει με μεγάλη ταχύτητα στον κοινοτικό μέσο όσο όσον αφορά την αναλογία μισθωτών - αυτοαπασχολουμένων. Αυτό, κατά τους «εμπνευστές» του σχεδίου εξαφάνισης των επιτηδευματιών, θα σημαίνει τη μείωση μεν των εισοδημάτων από αυτοαπασχόληση αλλά την αύξηση των εισοδημάτων από τη μισθωτή εργασία, εκεί δηλαδή όπου υπάρχει μεγαλύτερος συντελεστής εισπραξιμότητας τόσο από τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων όσο και από τις ασφαλιστικές εισφορές.   …στο δόκανο Τα στοιχεία στα οποία στηρίζονται και οι δανειστές για να απαιτήσουν την εξόντωση των αυτοαπασχολουμένων, είναι αποκαλυπτικά: 1 Στην Ελλάδα ο αριθμός των μισθωτών δημόσιου και ιδιωτικού τομέα έφτανε στο τέλος του 2015 στα 2,338 εκατομμύρια άτομα. Μπορεί να παρουσιάζει μείωση κατά 645 χιλιάδες άτομα συγκριτικά με την εποχή προ μνημονίων, αλλά αυτό οφείλεται στην έκρηξη της ανεργίας. Παρά τη μείωση, οι μισθωτοί αντιστοιχούν στο 65,89% του συνολικού αριθμού των απασχολουμένων. Είναι μικρό αυτό το ποσοστό; Ναι, είναι η απάντηση, αν συγκριθεί με το αντίστοιχο άλλων χωρών. Μόνο η γειτονική Τουρκία, η Ρουμανία και τα Σκόπια είναι σχετικά κοντά, με τα ποσοστά να διαμορφώνονται στο 68,67%, στο 73,47% και στο 74,7% αντίστοιχα. Στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες ο δείκτης είναι πολύ πιο ψηλά. Ο μέσος όρος των χωρών της Ε.Ε. ανέρχεται στο 84,74% ενώ στην ευρωζώνη είναι ακόμη υψηλότερα, στο 85%. Σε χώρες όπως η Εσθονία, η Γερμανία, το Λουξεμβούργο, η Σουηδία, η Δανία και Νορβηγία, η επικράτηση της μισθωτής εργασίας είναι σχεδόν καθολική καθώς η αναλογία τους στο συνολικό κομμάτι των απασχολουμένων υπερβαίνει και το 90%. Όταν το μερίδιο των μισθωτών είναι τόσο μικρό, είναι επόμενο να ανεβαίνει το ποσοστό των αυτοαπασχολουμένων. Στην Ελλάδα μετράμε (με στοιχεία τέλους 2015, τα οποία όμως δεν έχουν διαφοροποιηθεί αισθητά παρά το «κλείσιμο» βιβλίων το τελευταίο διάστημα) 1,06 εκατομμύρια αυτοαπασχολουμένους, οι οποίοι και αντιστοιχούν στο 30,65% του συνολικού αριθμού των απασχολουμένων. Δεύτερη στη σχετική κατάταξη χώρα είναι η Ιταλία με 22,1%, ακολουθεί η Τουρκία με 20,8%, η Πολωνία με 18,5%, τα Σκόπια με 18,37% και η Ρουμανία με 17,76%. 2 Εισόδημα από «επιχειρηματική δραστηριότητα» εμφάνισαν στις φορολογικές δηλώσεις του 2016 περίπου 839.569 φορολογούμενοι ενώ συνολικά μοιράστηκαν εισοδήματα της τάξεως των 5,927 δισ. ευρώ. Ωστόσο: α. Το 90,57% του συνολικού αριθμού εμφάνισε φορολογητέο εισόδημα κάτω από 19.000 ευρώ τον χρόνο. β. Το 82,12% εμφάνισε εισόδημα κάτω από 10.000 ευρώ τον χρόνο γ. Το 69,67%, περίπου 584.925 φορολογούμενοι, εμφάνισαν εισόδημα κάτω από 5.000.   Αυτό το στατιστικό εύρημα δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό και τη δήλωση που έκανε προ ημερών η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου για να δικαιολογήσει το νέο «χαράτσι» στους αυτοαπασχολουμένους. Η αλλαγή που επέρχεται, δεν επηρεάζει καθόλου αυτούς που δηλώνουν καθαρά κέρδη έως και 7.000 ευρώ τον χρόνο και αυτό διότι ούτως ή άλλως πληρώνουν το ελάχιστο ποσό των 168 ευρώ τον μήνα. Όμως, με βάση τα στοιχεία της εφορίας, κέρδη κάτω από 7.000 ευρώ δηλώνουν οι 638.470 από τους 839.569 επαγγελματίες, δηλαδή το 76% του συνολικού αριθμού. 3 Με το νέο σύστημα υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών, οι 8 στους 10 ευνοήθηκαν καθώς με τη σύνδεση με το φορολογητέο εισόδημα του προηγούμενου έτους – δηλαδή τα πολύ χαμηλά ποσά που προαναφέρθηκαν – οι περισσότεροι περιορίζονται στο να πληρώσουν το ελάχιστο, δηλαδή 168 ευρώ. Παρά τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών όμως (συγκριτικά με τα ποσά που κατέβαλαν οι επαγγελματίες μέχρι και το 2016) το 60% εξακολουθεί να μην πληρώνει τις υποχρεώσεις του.   Το γεγονός ότι οι επιτηδευματίες φορολογούνται πλέον είτε με συντελεστή 29% (σε περίπτωση που έχουν ομόρρυθμη ή ετερόρρυθμη εταιρεία) είτε με 22%-45% (αν έχουν ατομική επιχείρηση ή είναι ελεύθεροι επαγγελματίες), το γεγονός ότι παραμένει σε ισχύ το τέλος επιτηδεύματος, το γεγονός ότι επιβάλλεται και εισφορά αλληλεγγύης σε όσους δηλώνουν καθαρά κέρδη άνω των 12.000 ευρώ και φυσικά το γεγονός ότι οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν συνδεθεί πλέον με το εισόδημα δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα: το σύνολο των κρατήσεων ξεπερνά ακόμη και το 50%, κάτι που σημαίνει ότι το κράτος λειτουργεί πλέον και επίσημα ως συνεταίρος σε κάθε ατομική επιχειρηματική δραστηριότητα.    Όταν ένας επαγγελματίας κοπιάζει για να συγκεντρώσει έσοδα της τάξεως των 20.000 ευρώ τον χρόνο, πληρώνει 6.000-7.000 ευρώ για τα επαγγελματικά του έξοδα και τελικά του μένουν καθαρά περίπου 6.500-7.000 ευρώ τον χρόνο, είναι φυσικό να σκεφτεί «καλύτερα μισθωτός, έστω και με μερική απασχόληση, για να παίρνω και τα δώρα μου». Το πρόβλημα για την κυβέρνηση αλλά και για τους δανειστές που εμπνεύστηκαν αυτήν την πολιτική είναι ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιτηδευματίες στην πράξη μπορεί να αποδειχθούν πολύ σκληροί για να… πεθάνουν, μόνο και μόνο για έναν λόγο: οι ασφαλιστικές εισφορές και οι φόροι δεν αγγίζουν όσους φοροδιαφεύγουν. Αντίθετα, όσοι καταφέρνουν να εμφανίζονται στα χαρτιά της εφορίας με αποδοχές της τάξεως των 3.000-4.000 ευρώ τον χρόνο είναι και οι πρώτοι που μπαίνουν στη λίστα προτεραιότητας για να εισπράξουν τα κοινωνικά επιδόματα που χορηγεί το κράτος. Από το επίδομα στέγασης μέχρι το επίδομα τέκνων και από τους δωρεάν παιδικούς σταθμούς μέχρι τη μηδενική συμμετοχή στα φάρμακα και τις δωρεάν διακοπές των παιδιών στην κατασκήνωση.   Ο πληθυσμός των αυτοαπασχολουμένων είναι πολύ μεγάλος για τις δυνατότητες του φορο-ελεγκτικού μηχανισμού. Όσο οι επαγγελματίες θα καταφέρνουν να επιβιώνουν κάτω από τα ραντάρ της εφορίας και των ασφαλιστικών ταμείων, όσο οι μισθωτοί δεν θα έχουν κανένα ουσιαστικό κίνητρο να ζητούν αποδείξεις (σ.σ.: το αντίθετο θα συμβεί, καθώς από το 2018 δεν θα υπάρχει κανένας λόγος ούτε για τη συλλογή αποδείξεων από γιατρούς) οι φοροφυγάδες θα μακροημερεύουν και θα πολλαπλασιάζονται. topontiki.gr

- Νεότερες πληροφορίες από το Ελεγκτικό Συνέδριο! - Οι συμβασιούχοι υποχρεούνται να επιστρέψουν όσους μισθούς πήραν από τον χρόνο παράτασης των συμβάσεών τους - Θεωρεί παράνομη την παράταση των συμβάσεων έστω και για ένα χρόνο!       Η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου σύμφωνα με πληροφορίες σε χθεσινή της διάσκεψη-κεκλεισμένων των θυρών-προσανατολίστηκε προς την αντισυνταγματικότητα της παράτασης χιλιάδων συμβασιούχων των ΟΤΑ (Δήμων και Κοινοτήτων). Ωστόσο, η απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου αναμένεται στις αρχες της επομενης εβδομάδας.   Συγκεκριμένα, το Ανώτατο Δημοσιονομικό Δικαστήριο με βάση των όσων έχουν διατυπωθει στις διασκέψεις είναι αντίθετο στη δυνατότητα παράτασεων στις συμβάσεις των συμβασιούχων των ΟΤΑ που είχαν προβλεφθεί με πρόσφατους νόμους, (επί υπουργίας Γιώργου Κατρούγκαλου) και θεωρεί απαγορευτικη την πληρωμή τους για όσο χρόνο, οι συμβάσεις τους παρατάθηκαν παράνομα.   Επιπλέον, η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου φαίνεται να καταλήγει στο ότι δεν μπορούν καν να πληρωθούν, όσοι συμβασιούχοι, παρείχαν έργο με παράταση, έστω για ένα χρόνο, των συμβάσεών τους, κατά παράβαση του Συντάγματος.    Οι συμβασιούχοι-εργαζόμενοι των ΟΤΑ υποχρεούνται να επιστρέψουν όσα χρήματα έλαβαν από το χρόνο παράτασης των συμβάσεων τους! Με πλειοψηφία 17 - 14 αποφάνθηκε τα εν λόγω εντάλματα πληρωμών των συμβασιούχων όχι μόνο δεν μπορούν να εγκριθούν, αλλά οι εργαζόμενοι πρέπει να επιστρέψουν τους μισθούς που έλαβαν όλο το διάστημα της παράτασης των συμβάσεων τους.    Προηγήθηκε απόφαση του Α κλιμακίου του Α τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Το Α΄ Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι οι επίμαχες συμβάσεις δεν μπορούν να μετατραπούν σε αορίστου χρόνου, λόγω των συνταγματικών δεσμεύσεων και κατά συνέπεια οι παρατάσεις είναι αντισυνταγματικές. Κατά συνέπεια, το Α΄ Κλιμάκιο με την δημοσίευση της απόφασης της Ολομέλειας θα ξεκινήσει τους ατομικούς καταλογισμούς στους συμβασιούχους των ΟΤΑ, προκειμένου να επιστρέψουν τους μισθούς που παράνομα έλαβαν.Η δημοσίευση της απόφασης αναμένεται στις αρχές της επόμενης εβδομάδας. πηγή:freepen.gr

Ανατροπή στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για μονιμοποίηση συμβασιούχων που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες – Σύμφωνα με το σκεπτικό δεν μπορούν καν να πληρωθούν όσοι παρείχαν έργο με παράταση των συμβάσεών τους Αντισυνταγματική έκρινε την παράταση των συμβάσεων και τις μονιμοποιήσεις υπαλλήλων των ΟΤΑ η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με τη γνωμοδότηση αυτή, το Ελεγκτικό Συνέδριο ανατρέπει τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης που προσανατολιζόταν στη μονιμοποίηση της συγκεκριμένης κατηγορίας συμβασιούχων (σε δήμους και κοινότητες), οι οποίοι είχαν προσληφθεί το 2015 με συμβάσεις οκτάμηνης διάρκειας. Σύμφωνα με πληροφορίες η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, γνωμοδότησε ότι δεν μπορούν να πληρωθούν οι συμβασιούχοι που παρείχαν έργο με παράταση των συμβάσεων τους. Το σκεπτικό είναι ότι οι μονιμοποιήσεις και οι παρατάσεις αυτών των συμβάσεων απαγορεύονται από το Σύνταγμα. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση προσανατολιζόταν στη μονιμοποίηση μεγάλου μέρους των συμβασιούχων των ΟΤΑ. Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Έθνους της Κυριακής» στις 23 Απριλίου 2017, η κυβέρνηση και ειδικότερα τα υπουργεία Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης προτίθεντο να δώσουν διακομματικό άρωμα στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία εξασφαλίζοντας τη συναίνεση των κομμάτων της αντιπολίτευσης στον τρόπο πρόσληψης και στον προσδιορισμό των κριτηρίων των συμβασιούχων που θα αποκτήσουν νέα σχέση εργασίας με το Δημόσιο. Εφόσον διασφαλιζόταν η συναίνεση, η κυβέρνηση πιθανά θα ανέθετε στο ΑΣΕΠ την πιστοποίηση των συμβασιούχων, η σύμβαση των οποίων θα μετατραπεί σε αορίστου χρόνου. newsbomb.gr

  Και μειώσεις και πάγωμα μισθών προβλέπεται στο Δημόσιο και μάλιστα άμεσα με τις νομοθετικές διατάξεις που έρχονται στη Βουλή με το νομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα της συμφωνίας.   Στο στόχαστρο μπαίνουν τα ειδικά μισθολόγια με επανυπολογισμό των μισθών και τη δημιουργία προσωπικής διαφοράς για τους ενστόλους.   Ουσιαστικά θα γίνει νέα κατηγοριοποίηση των επαγγελμάτων και έτσι θα υπάρξουν στο άμεσο μέλλον αντί 20 8 κατηγορίες ειδικών μισθολογίων.   Οι αποδοχές για ορισμένους θα είναι μικρότερες ενώ θα υπάρξει και πάγωμα των αποδοχών για 160.000 άτομα.   Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει σταδιακές μειώσεις των αποδοχών των νεοεισερχόμενων για εργασία στο Δημόσιο που θα φτάσουν ως και το 20% σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα των αμοιβών στα ειδικά μισθολόγια.   Για τους υφιστάμενους Δημοσίους υπαλλήλους, η διαφορά με τους παλιούς θα παραμείνει ως προσωπική διαφορά.   Υπολογίζεται ότι η διαφορά νέων παλιών θα είναι μεσοσταθμικά κοντά στο 15% και θα διατηρηθεί για τρία χρόνια τουλάχιστον.   Οι ασφαλιστικές εισφορές ωστόσο αυξάνονται και έτσι οι 160.000 εργαζόμενοι του Δημοσίου που υπάγονται σήμερα στα ειδικά μισθολόγια θα δουν μειώσεις από 5% ως 7%. Θα έχουν δηλαδή σίγουρα μια μείωση τώρα ενώ το θέμα της προσωπικής διαφοράς στον μισθό τους μένει ανοιχτό να συζητηθεί ξανά μέσα στην επόμενη τριετία.   πηγή: voicenews.gr

Τα γραφεία στους πάνω ορόφους του Υπουργείου Εργασίας είναι φωτισμένα, τις μέρες αυτές μέχρι και πολύ αργά το βράδυ. Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της Υπουργού Εργασίας έχει πάρει φωτιά .   Τα e mails με τις διορθωμένες διατάξεις του πολυνομοσχεδίου για τα εργασιακά και την πλήρη ανατροπή του Ασφαλιστικού νόμου Κατρούγκαλου,  πηγαινοέρχονται από την Ουάσιγκτον στην Αθήνα, από την Αθήνα στις Βρυξέλλες και πίσω στην Αθήνα, προκειμένου να μετατραπούν σε νομοθετήματα.   Η Ευτυχία Αχτσιόγλου στην πρώτη της μεγάλη διεθνή διαπραγματευτική μάχη, κόντρα στα γκρίζα κοστούμια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και την προσβλητικά αυστηρή Ντέλια Βελκουλέσκου, δυστυχώς –για τους Έλληνες εργαζομένους και συνταξιούχους- απέτυχε.   Για να περιορίσει τη ζημιά, ανασύρει -κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή- παλιότερες νομοθετικές ρυθμίσεις που στο παρελθόν είχε εγκρίνει η Τρόικα και τις χρησιμοποιεί ως πρόσχημα για να σταματήσει τις πιέσεις από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού που μέχρι την τελευταία στιγμή απαιτεί ακόμη σκληρότερες διατυπώσεις.   Η κυρία Αχτσιόγλου υποχώρησε σε όλες τις «κόκκινες γραμμές» της.   Στις διαβουλεύσεις με τους θεσμούς χρησιμοποιούσε με ευκολία ευρωπαϊκά υποδείγματα και τσιτάτα κοινωνικών ερευνών, δεν είχε όμως ιδέα πώς να  υποστηρίξει με αριθμούς και πραγματικά δεδομένα τις επιδιώξεις της. Απέτυχε, γιατί η Ντέλια Βελκουλέσκου αποδείχθηκε ότι διέθετε καλύτερα και πληρέστερα δεδομένα για την Ελληνική Οικονομία από την ίδια υπουργό Εργασίας.   Στις ομαδικές απολύσεις η κα Αχτσιόγλου κατάφερε να μην αλλάξει το ανώτατο προβλεπόμενο ποσοστό επιτρεπόμενων απολύσεων, (5% και έως 30 εργαζόμενοι τον μήνα). Την ίδια όμως στιγμή αποδέχθηκε ταπεινωτικά την κατάργηση της «διαδικασίας προ-έγκρισης» που ίσχυε μέχρι σήμερα η οποία μετατρέπεται σε «διαδικασία γνωστοποίησης» {notification procedure} η οποία μέσα σε 90 μέρες μετατρέπεται σε «διευθυντικό δικαίωμα» για μαζικές απομακρύνσεις εργαζομένων.   Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι όταν π.χ. μια επιχείρηση με 150 υπαλλήλους αποφασίσει να απολύσει τους 130 , θα υποβάλλει έναν σχετικό φάκελο με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας το οποίο απλώς θα πιστοποιεί τη νομιμότητα των στοιχείων (μείωση τζίρου, συνθήκες αγοράς κλπ) και μέσα σε 3 μήνες η γνωστοποίηση μετατρέπεται σε «διευθυντικό δικαίωμα» για 130 απολύσεις.   Στον τομέα της επαναφοράς των συλλογικών διαπραγματεύσεων «από την 1η Σεπτεμβρίου 2019» που αποτελούσε διακαή πόθο της Ευτυχίας Αχτσιόγλου, η ρητή και κατηγορηματική άρνηση της Ντέλιας Βελκουλέσκου οδήγησε σε θλιβερό συμβιβασμό: Η ημερομηνία «επανένταξης στην κανονικότητα», η 1η Σεπτεμβρίου 2018 θα αναφέρεται στην …αιτιολογική έκθεση του νόμου αλλά όχι στις διατάξεις που θα ψηφισθούν.   Στην ουσία η κυρία Υπουργός Εργασίας επανα-νομοθετεί το άρθρο 37 του νόμου 1264/2011 που είχε ψηφίσει η προηγούμενη μνημονιακή κυβέρνηση με το οποίο αίρεται η αναστολή των δύο αρχών, της επεκτασιμότητας και της ευνοϊκότερης ρύθμισης για τους εργαζομένους «μέχρι το τέλος του προγράμματος του ESM». Με πραγματική μανία προσπάθησε η κυρία Αχτσιόγλου να προσθέσει τη λέξη «τρέχοντος προγράμματος» αλλά δυστυχώς συμβιβάστηκε με την φράση «διατήρηση της αναστολής που ψηφίστηκε το 2011 για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις μέχρι το τέλος του προγράμματος του ESM»   Το πότε πραγματικά θα τελειώσει το πρόγραμμα του ESM και η δημοσιονομική εποπτεία της χώρας, οι εργαζόμενοι θα το μάθουν το καλοκαίρι του 2018 όταν ο Γενικός Διευθυντής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του ΔΝΤ ο Πόουλ Τόμσεν δώσει εγγράφως την έγκρισή του. Στο θέμα των απεργιών και του εργοδοτικού δικαιώματος ανταπεργίας (Lock Out) η …επιτυχία της κυρίας Αχτσιόγλου περιορίσθηκε στο να μην εφαρμοστεί αμέσως αλλά να καταγραφεί ως …προ-απαιτούμενο της επόμενης 3ης Αξιολόγησης, το Φθινόπωρο.   Ο Ασφαλιστικός νόμος Κατρούγκαλου κατέρρευσε και η στενότερη συνεργάτης του πρώην Υπουργού που σήμερα κάθεται στην καρέκλα του δεν μπόρεσε να αποφύγει την αποδόμησή του.   Η Ντέλια Βελκουλέσκου είχε επίτηδες ορίσει ανώτατο όριο προστασίας στο 22% για την μείωση της προσωπικής διαφοράς και η μεγάλη επιτυχία της κυρίας Αχτσιόγλου ήταν να  περιοριστούν οι απώλειες στο 18% (από 22%) αλλά μόνο για το 2019.   Ουδείς γνωρίζει τι θα προκύψει την επόμενη χρονιά αλλά μέχρι τότε «ποιος ζει ποιος πεθαίνει» όπως έχει ευθαρσώς δηλώσει ο υφυπουργός Ζουράρις της λαοπρόβλητης κυβέρνησης. Τα περιβόητα «κοινωνικά αντίμετρα» για τα οποία είναι τόσο χαρούμενη η κυρία Αχτσιόγλου δυστυχώς δεν είναι δικό της επίτευγμα, αλλά απαίτηση των δανειστών. Η Ευρωπαϊκή πλευρά της Τρόικας επέμενε στα κοινωνικά αντίμετρα και η πλευρά του ΔΝΤ κράτησε σθεναρή στάση στο θέμα των μειώσεων των φορολογικών συντελεστών.   Από την ανταλλαγή των e mails είναι φανερή η επιμονή των δανειστών –κυρίως της Ντέλιας Βελκουλέσκου- να μην επαναληφθεί το φθηνό επικοινωνιακό σόου του έκτακτου βοηθήματος που η κυβέρνηση ονόμασε «13η σύνταξη».   Κατά την άποψη της Ντέλιας Βελκουλέσκου η υπερ-απόδοση των φόρων, δηλαδή το υπερ-πλεόνασμα, πάνω από το 3,7% πρέπει να χρησιμοποιείται «στοχευμένα για αναπτυξιακούς σκοπούς» και «κάλυψη άμεσων κοινωνικών αναγκών», όχι κατά την κυβερνητική βούληση όπως συνέβη τον Δεκέμβριο του 2016.     πηγή: freepen.gr

Στο υπουργείο Οικονομικών έφτασαν τα κείμενα με το προσχέδιο του μνημονίου - Μαζί με τους εκπροσώπους της τρόικας ήρθαν και τα κείμενα με τις περικοπές στους συνταξιούχους - Όρος και για περικοπές στις επικουρικές συντάξεις εάν δεν πιαστεί ο στόχος για 1% του ΑΕΠ από την προσωπική διαφορά Στις... βαλίτσες του εκπρόσωποι των δανειστών που κατέφθασαν χθες έφεραν και τα κείμενα του μνημονίου. Για την ακρίβεια έφτασαν από χθες τα κείμενα με το προσχέδιο μνημονίου ένα της Κομισιόν και ένα του ΔΝΤ. Σύμφωνα με την εφημερίδα “Καθημερινή” στα προσχέδια αυτά προβλέπεται και όρος για τη μείωση και στις επικουρικές συντάξεις. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες προβλέπεται ότι το 2019 θα ληφθούν μέτρα μείωσης της συνταξιοδοτικής δαπάνης κατά 1% του ΑΕΠ μέσω της προσωπικής διαφοράς. Οι τροϊκανοί σε αυτή τη φάση τουλάχιστον δέχονται την πρόταση της ελληνικής πλευράς για μείωση ως το 22%. Εδώ ωστόσο μπαίνει ο όρος ότι εάν με τον τρόπο αυτό δεν επιτυγχάνεται ο στόχος για το 1% του ΑΕΠ, τότε θα επιβάλλονται περικοπές και στις επικουρικές συντάξεις έτσι ώστε να καλυφθεί το κενό. Οι περικοπές αυτές θα επιβληθούν στην προσωπική διαφορά επί των επικουρικών συντάξεων. Έτσι τα ποσά που θα διαμορφωθούν ανά Ταμείο από το 2019 φαίνεται ότι διαμορφώνονται ως εξής:     Πηγή: newsit.gr

Ρεκόρ κατέγραψαν οι εποχικοί υπάλληλοι τον περασμένο Φεβρουάριο, σημειώνοντας αύξηση κατά 21.037 ή 28,1%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Συγκεκριμένα οι εποχικοί υπάλληλοι ανέρχονται πλέον σε 72.765 ενώ αν προστεθούν και οι 2.114 μετακλητοί τότε ο αριθμός τους φτάνει τους 74.789, αριθμός ρεκόρ από το 2013, όπως γράφει ο Ελεύθερος Τύπος. Η αύξηση αυτή οφείλεται, πάντως, κατά κύριο λόγο στην επιβολή του κανόνα για την αναλογία προσλήψεων/συνταξιοδοτήσεων που έχει συμφωνηθεί με τα μνημόνια. ΠΗΓΗ: pronews.gr

Οκταετή μεταβατική περίοδο χάριτος μέχρι το 2025 δίνει το υπουργείο Εργασίας στους συνταξιούχους αγρότες που εργάζονται, ώστε να μη χάσουν το 60% της σύνταξής τους.    Οσοι συνταξιοδοτούνται φέτος και μέχρι 31/12/2024 γλιτώνουν εντελώς τον «κόφτη» και μπορούν να συνεχίσουν να καλλιεργούν ανενόχλητοι. Η ρύθμιση εκτιμάται πως αφορά περί τους 120.000 αγρότες που θα συνταξιοδοτηθούν την προσεχή 8ετία.   Μόνο φέτος συνταξιοδοτούνται 15.000 αγρότες. Δεδομένου ότι οι αποδοχές ΟΓΑ είναι οι μόνες που εξαιρούνται και από την διαδικασία του επανυπολογισμού και της προσωπικής διαφοράς, οι αγροτικές συντάξεις αναδεικνύονται ως οι μοναδικές που μένουν στο απυρόβλητο.   Επιβεβαιώνοντας σχετικό ρεπορτάζ του «Εθνους» στις 9/12/2016, η διευκρινιστική εγκύκλιος εκδόθηκε χθες και ξεκαθαρίζει πως ο κόφτης του 60% στο συνταξιοδοτικό εισόδημα των αγροτών που καλλιεργούν παγώνει μέχρι το 2025, λόγω της μεταβατικής περιόδου που προβλέπεται για τις νέες αγροτικές συντάξεις.    Οπως αναφέρει η εγκύκλιος, την οποία υπογράφει ο υφυπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Τάσος Πετρόπουλος, «στις περιπτώσεις συνταξιούχων του πρώην ΟΓΑ από 1-1-2017 και μετά, που συνεχίζουν να ασκούν επαγγελματική δραστηριότητα και δεδομένης της μεταβατικής προσαρμογής του τρόπου υπολογισμού των συντάξεων των αγροτών, οι ρυθμίσεις για την απασχόληση συνταξιούχων έχουν εφαρμογή για όσους συνταξιοδοτούνται από 1-1-2025, καθώς από το έτος αυτό και μετά η συμμετοχή εθνικής και ανταποδοτικής σύνταξης στο συνολικό ποσό προσεγγίζει και εν συνεχεία υπερβαίνει το 60%», το ποσοστό δηλαδή περικοπής που ορίζεται στο νόμο Κατρούγκαλου. Υπενθυμίζεται πως με τον πρόσφατο ασφαλιστικό νόμο θεσπίστηκε μια μακρά μεταβατική περίοδος (1/1/2017-31/12/2030) κατά τη διάρκεια της οποίας οι νέες συντάξεις ΟΓΑ είναι μείγμα του παλιού και του νέου τρόπου υπολογισμού.   Για παράδειγμα φέτος οι αγρότες εισπράττουν κατά 93,80% το ποσό που προκύπτει με βάση τις διατάξεις του πρ. ΟΓΑ και κατά 6,20% το άθροισμα εθνικής και ανταποδοτικής. Το 2025 το τμήμα που αφορά τον νέο τρόπο υπολογισμού (εθνική - ανταποδοτική) ξεπερνά για πρώτη φορά σε μερίδιο τον παλιό τρόπο. Δηλαδή όσοι βγουν το 2025, θα πάρουν κατά 59,80% το άθροισμα Εθνικής και Ανταποδοτικής και κατά 40,2% την παλιά σύνταξη όπως θα έβγαινε.   Συνεπώς «όσοι υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης από 1-1-2017 έως και 31-12-2024 κρίνονται ως προς την απασχόληση συνταξιούχων με βάση τις προγενέστερες του νόμου 4387 διατάξεις». Δηλαδή οι αγρότες εξαιρούνται από την περικοπή. Κι αυτό επειδή οι διατάξεις του 1999 και του 2010 εξαιρούν από τον περιορισμό ή την αναστολή των συντάξεων τους συνταξιούχους του ΟΓΑ που εργάζονται. Εξυπακούεται ότι τον κόφτη γλιτώνουν και όσοι συνταξιοδοτήθηκαν το 2016, δεδομένου ότι ο υπολογισμός της σύνταξης στις περιπτώσεις αυτές γίνεται με το προϊσχύον καθεστώς. «Η ρύθμιση ήταν απαραίτητη, λόγω των δύσκολων συνθηκών υπό τις οποίες ασκείται το αγροτικό επάγγελμα και δεδομένου ότι οι αγροτικές συντάξεις είναι ήδη πολύ χαμηλές», εξηγεί η δικηγόρος, Ασπασία Παπαθανασοπούλου.   Προσοχή, η ρύθμιση αφορά μόνο συνταξιούχους ΟΓΑ που καλλιεργούν και όχι άλλους συνταξιούχους (π.χ. Δημοσίου) που ασκούν αγροτική δραστηριότητα μετά την αποχώρηση από το επάγγελμά τους. Επίσης δεν αφορά τυχόν περιπτώσεις συνταξιούχων ΟΓΑ που ασκούν άλλη δραστηριότητα πλην της αγροτικής. Υπενθυμίζεται πως ο νόμος 4387, γνωστός και ως νόμος Κατρούγκαλου, που ψηφίστηκε τον Μάιο του 2016 ορίζει πως συνταξιούχοι που αναλαμβάνουν εργασία θα βλέπουν τη σύνταξή τους (κύρια και επικουρική) να μειώνεται κατά 60% για όσο χρόνο απασχολούνται. Η συγκεκριμένη περικοπή θα μπορούσε να αγγίξει όσους αγρότες συνταξιοδοτηθούν από φέτος.   Oσοι έχουν συνταξιοδοτηθεί μέχρι 31/12/2016 δεν κινδύνευαν, καθώς έχει διευκρινιστεί πως ειδικά για τους αγρότες, επειδή συνταξιοδοτούνταν μόνο κάθε Ιούλιο, ανάλογα με το πότε γίνονται 67, ο νέος τρόπος υπολογισμού θα ισχύσει για όσους φύγουν από το 2017 και μετά (και όχι από 13/5/2016 και μετά). Ετσι στο «απυρόβλητο» βρέθηκαν περί τους 9.000 ασφαλισμένοι ΟΓΑ, γεννηθέντες το 1949 που συνταξιοδοτήθηκαν από 1η Ιουλίου του 2016 με το παλιό καθεστώς. Για τον ίδιο λόγο κι επειδή όσοι είχαν συνταξιοδοτηθεί από το 2016 και πριν θεωρείται λογικό πως καλλιεργούσαν ήδη από τότε που συνταξιοδοτήθηκαν, ο κόφτης» του 60% «έπιανε» μόνο όσους βγουν στη σύνταξη από φέτος.   Δηλαδή όσοι συνταξιοδοτήθηκαν το 2012 και καλλιεργούν τώρα, θεωρείται βέβαιο πως καλλιεργούσαν ήδη από το 2012. πηγή: pronews.gr

Με την νέα πρόταση της κυβέρνηση να μπουν στο κάδρο και οι επικουρικές συντάξεις, σε υψηλή ζώνη κινδύνου για περικοπές βρίσκονται 1,4 εκατ. κύριες συντάξεις και 1,2 εκατ. επικουρικές. Στο στόχαστρο αναμένεται να μπουν όχι μόνο οι 250.000 συνταξιούχοι οι οποίοι μόλις πέρυσι το καλοκαίρι είδαν τις επικουρικές τους να συρρικνώνονται έως και 50%, αλλά τριπλάσιος αριθμός. Καμία σύνταξη, ούτε η κατώτατη των 486 ευρώ, δε θα μείνει αλώβητη από το νέο «κτύπημα». Ωστόσο η πρόθεση της κυβέρνησης να θέσει διαχωριστική γραμμή τα 1000 ή 1200 ευρώ (άθροισμα κύριων και επικουρικών), θα «προστατεύσει» τις χαμηλότερες συντάξεις από την ελεύθερη πτώση.Από αυτό το ύψος και άνω οι συντάξεις θα χάσουν έως το 50% της προσωπικής τους διαφοράς. Όμως το ποσό της συνολικής μείωσης θα χωριστεί σε δύο μέρη. Το 75% θα απορροφηθεί  από την κύρια σύνταξη και το 25% από την επικουρική.Πιο ηχηρά θα «κτυπήσει η καμπάνα» για τους δημοσίους υπαλλήλους που έχουν συνταξιοδοτηθεί με 35ετία (κυρίως διευθυντές), ένστολους, γιατρούς του ΕΣΥ, πανεπιστημιακούς  καθώς και οι παλαιούς συνταξιούχους  του ΤΕΒΕ.Στις χαμηλότερες συντάξεις έως 1000 - 1200 ευρώ υπολογίζεται ότι οι περικοπές της προσωπικής διαφοράς θα κυμανθούν κατά μέσο όρο στο 18% ενώ μπορεί να φτάσουν και 25%. Και σ΄αυτή την περίπτωση οι μειώσεις θα κατανεμηθούν τόσο στις κύριες όσο και στις επικουρικές συντάξεις.Για να βγει ο λογαριασμός, το μαχαίρι θα αγγίξει και τις κύριες συντάξεις κάτω των 600 ευρώ, καθώς προσωπικές διαφορές θα προκύψουν και στις χαμηλές συντάξεις (κατώτατα όρια, μητέρες ανηλίκων) τις οποίες η κυβέρνηση θέλει να προστατέψει πάσει θυσία.Η δαπάνη για τις επικουρικές συντάξεις ύψους 3,4 δισ. ετησίως υπολογίζεται στο σύνολο της συνταξιοδοτικής δαπάνης που απαιτείται να μειωθεί. Οι δανειστές βεβαίως δεν πρόκειται να αρνηθούν νέες μειώσεις από όπου και αν προέρχονται. Ωστόσο δίνουν μεγαλύτερο βάρος στις μειώσεις που επιφέρουν δημοσιονομικό όφελος. Στην περίπτωση της μείωσης των επικουρικών δεν καταγράφεται τέτοιο όφελος καθώς με το προηγούμενο μνημόνιο απαγορεύτηκε η χρηματοδότηση του ενιαίου επικουρικού ταμείου από τον κρατικό προϋπολογισμό.Η συνολική δαπάνη για συντάξεις (αν αποδώσουν τα σκληρά μέτρα) προβλέπεται ότι θα μειωθεί ως ποσοστό του ΑΕΠ από 17,92% σε 16,92%.- Μέχρι και 30% οι μειώσεις σε σχέση με τα σημερινά ποσά- Το κόλπο με τον τιμάριθμο και το “κούρεμα” των συντάξεων- Αναλυτικά τα ποσά ανά κατηγορία με βάση τα έτη ασφάλισης - Πως ο τιμάριθμος αλλάζει τον συντάξιμο μισθό και μειώνει τη σύνταξηΜειώσεις που φθάνουν ως και το 30% φέρνει ο νέος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό των συντάξεων. πηγή:pronews.gr