Φορολογια

Ανατροές στο κτηματολόγιο, κατάργηση των υποθηκοφυλακείων της χώρας και προσαυξήσεις στα τέλη έκδοσης και χορήγησης αντιγράφων και πιστοποιητικών φέρνει νομοσχέδιο του υπουργού Περιβάλλοντος που αναμένεται το επόμενο διάστημα να κατατεθεί στη Βουλή.   Το νομοσχέδιο που αποκαλύπτει ο Ελεύθερος Τύπος ουσιαστικά αφορά τη μετατροπή του κτηματολογίου από ιδιωτικό σε ΝΠΔΔ, με την επωνυμία «Οργανισμός Εθνικού Κτηματολογίου» και 7μελές Δ.Σ. Αναφορικά με τα υποθηκοφυλακεία, καταργούνται τα έμμισθα και τα άμισθα υποθηκοφυλακεία της χώρας, όπως επίσης καταργούνται και τα Κτηματολογικά Γραφεία σε Ρόδο, Κω και Λέρο. Επιπλέον καταργούνται και οι υφιστάμενες οργανικές θέσεις τακτικού προσωπικού τωγν εμμίσθων υποθηκοφυλακείων και των Κτηματολογικών Γραφείων και ανωτέρω περιοχών, καθώς και οι θέσεις αμίσθων υποθυκοφυλάκων της χώρας.   Το κόστος   Τέλη για την έκδοση και χορήγηση αντιγράφων και πιστοποιητικών:   1. Για τη χορήγηση πιστοποιητικού από τα βιβλία καταβάλλεται πάγιο τέλος 9,50 ευρώ. Όταν με την ίδια αίτηση χορηγούνται περισσότερα του ενός πιστοποιητικά για τον ίδιο τίτλο, καταβάλλεται πάγιο τέλος 6,50 ευρώ.   2. Για την χορήγηση αντιγράφου στοιχείου από το αρχείο του Κτηματολογικού Γραφείου ή του υποκαταστήματός του καταβάλλεται πάγιο τέλος 9,50 ευρώ. Το τέλος του προηγούμενου εδαφίου προσαυξάνεται κατά 4,50 ευρώ.   3. Για την χορήγηση αποσπάσματος κτηματολογικού διαγράμματος και κτηματογραφικού διαγράμματος καταβάλλεται πάγιο τέλος 15 ή 33 ευρώ αντίστοιχα.   4. Για την χορήγηση πιστοποιητικού με το οποίο βεβαιώνεται ο χαρακτήρας της έκτασης:   Έως και 1.000 τ.μ. 40 ευρώ. Πάνω από 1.000 τ.μ. έως και 5.000 τ.μ. 80 ευρώ. Πάνω από 5.000 τ.μ. έως και 20.000 τ.μ. 250 ευρώ. Πάνω από 20.000 τ.μ. έως και 50.000 τ.μ. 400 ευρώ. Πάνω από 50.000 τ.μ. έως και 100.000 τ.μ. 600 ευρώ. Πάνω από 100.000 τ.μ. έως και 300.000 τ.μ. 1.500 ευρώ. Πάνω από 300.000 τ.μ. έως και 300.000 τ.μ. 2.500 ευρώ freepen.gr

Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κάνει το ακατόρθωτο! Για πρώτη φορά στα νομικά χρονικά δεδομένα, δεν θα αναγνωρίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές ως δαπάνη... Αυτό πρακτικά σημαίνει επιβάρυνση φόρου από 22% έως 45% επί του ύψους των εισφορών! Και μπορεί μέχρι πριν λίγες ημέρες, ο υφυπουργός Εργασίας, Τάσος Πετρόπουλος, να διαρρήγνυε τα ιμάτια του ότι «η φορολογία θα επιβάλλεται επί εσόδων αφαιρουμένων των ασφαλιστικών εισφορών», ωστόσο η πραγματικότητα και πολύ περισσότερο το πολυνομοσχέδιο που θα ψηφιστεί την ερχόμενη Πέμπτη (18/5/2017), ήρθε για άλλη μία φορά να διαψεύσει τα λεγόμενά του!  «Αλλαγή της βάσης υπολογισμού των εισφορών στους ελεύθερους επαγγελματίες από 1/1/2018 με συμπερίληψη των καταβλητέων ασφαλιστικών εισφορών στο ετήσιο φορολογητέο αποτέλεσμα. Μάλιστα, για το 2018 (ειδικά) οι ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται επί του 85% του ως άνω φορολογητέου εισοδοήματος», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πολυνομοσχέδιο που θα ψηφιστεί την ερχόμενη Πέμπτη (18/5/2017).   Εκατομμύριαελεύθεροι επαγγελματίες, αγρότες και αυτοαπασχολούμενοι βλέπουν να ανατρέπονται ριζικά όλα όσα ήξεραν για τις ασφαλιστικές τους εισφορές, αφενός γιατί πλέον δεν θα αφαιρούνται από το εισόδημα, και αφετέρου γιατί τα ποσά που θα κληθούν να καταβάλουν ξεπερνούν κάθε ανθρώπινη φαντασία! Στον υπολογισμό των ασφαλιστικών εισφορών δεν πρόκειται να εκπίπτουν οι ασφαλιστικές εισφορές του προηγούμενου χρόνου! Δηλαδή ο ελεύθερος επαγγελματίας θα φορολογηθεί κανονικότατα για τις ασφαλιστικές του εισφορές! Αυτό θα έχει μια δραματική επιβάρυνση στο εισόδημά τους κατά τουλάχιστον 30%. Έτσι, βάσει του πολυνομοσχεδίου, προβλέπεται το 2018 να λαμβάνεται υπόψη για την επιβολή των ασφαλίστρων στον ΕΦΚΑ το 85% του φορολογητέου εισοδήματος μαζί με τις αναλογούσες εισφορές. Δηλαδή για αρχή θα γίνει μία μικρή έκπτωση 15%. Και ουσιαστικά από το 2019 θα ισχύει πλήρως το νέο μέτρο για το 100% του εισοδήματος συμπεριλαμβανομένων των εισφορών. Ένας φορολογούμενος στο εξής δεν θα μπορεί να αφαιρέσει από το φορολογητέο εισόδημα τις ασφαλιστικές εισφορές όπως συμβαίνει μέχρι τώρα. Και έτσι, αν ένας ελεύθερος επαγγελματίας των 10.000, πληρώσει 405 ευρώ λιγότερα σε ασφαλιστικές εισφορές, δεν θα γλιτώσει από τον φόρο! Και αντί για 1.600 ευρώ, θα πληρώσει 2.200! Άρα θα καταβάλλει 200 ευρώ παραπάνω!  Οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα πληρώνουν φόρο και επί των ασφαλιστικών εισφορών! Σε μία περίοδο που καταρρέουν τα εισοδήματα, η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επέλεξε να επιβάλει νέα αύξηση στις ασφαλιστικές εισφορές, και να επιβαρύνει τα ελληνικά νοικοκυριά με 430 εκατομμύρια ευρώ για την τετραετία 2018-2021. Η αγορά αναμένεται να χάσει τεράστια ποσά, ενώ οι ελεύθεροι επαγγελματίες με τόσα χαράτσια θα αναγκαστούν να κατεβάσουν «ρολά»!    newsbomb.gr

Τέλος στις επιστροφές φόρου εισοδήματος προαναγγέλλει ουσιαστικά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων μέσω της προκήρυξης ενός νέου έργου το οποίο θα αφορά στη δημιουργία «πληροφοριακού συστήματος παρακολούθησης και διαχείρισης οφειλών» και το οποίο αναμένεται να ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρία με δημόσιο διαγωνισμό.   Όπως προκύπτει από την παρουσίαση της σκοπιμότητας του νέου έργου, η Α.Α.Δ.Ε. μέσω του νέου πληροφοριακού συστήματος θα πραγματοποιεί κάθε χρόνο αυτόματους συμψηφισμούς επιστροφών φόρου εισοδήματος με όσες μηνιαίες δόσεις οφειλών ΕΝ.Φ.Ι.Α. υπολείπονται να καταβληθούν και δεν έχουν λήξει, ενώ παράλληλα, αν δεν υπάρχουν οφειλές ΕΝ.Φ.Ι.Α., θα συμψηφίζει τις επιστροφές φόρου που εκκρεμούν από προηγούμενο έτος με φόρους του τρέχοντος έτους τους οποίους οφείλουν οι δικαιούχοι των επιστροφών.    Δηλαδή οι επιστροφές φόρου εισοδήματος μπορεί να μην καταβάλλονται εντός του έτους που έχουν προκύψει προκειμένου να συμψηφιστούν με υποχρεώσεις των δικαιούχων που θα προκύψουν το επόμενο έτος.    Επιπλέον, οι επιστροφές φόρου που οφείλονται από το Δημόσιο σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα θα μπορούν να συμψηφίζονται αυτόματα με οφειλές τους προς άλλους φορείς του Δημοσίου, όπως ο Ε.Φ.Κ.Α.    Σύμφωνα, ειδικότερα, με τα όσα αναφέρονται στη σελίδα 103 της προκήρυξης μια από τις εφαρμογές του νέου πληροφοριακού συστήματος θα έχει ως στόχο την υλοποίηση και διαχείριση συμψηφισμών, μεταξύ οφειλών - επιστροφών του κάθε οφειλέτη τόσο εντός της φορολογικής και τελωνειακής διοίκησης όσο, και αν αυτό προβλέπεται από σχετική νομοθεσία, με οφειλές άλλων δημοσίων φορέων.    Ειδικότερα, σε περίπτωση που ο οφειλέτης είναι ταυτόχρονα και δανειστής της Φορολογικής και Τελωνειακής Αρχής, το σύστημα θα μπορεί αυτόματα να συμψηφίζει ολικά ή μερικά το ποσό.    Στόχος είναι η πλήρης αυτοματοποίηση μέσω συστήματος για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο ή μαζική διενέργεια συμψηφισμών σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Κάθε συμψηφισμός θα ενεργείται αυτοματοποιημένα είτε για μεμονωμένες περιπτώσεις οφειλών με απαιτήσεις έναντι του Δημοσίου ή άλλων φορέων είτε για ομάδα οφειλών η οποία θα προσδιορίζεται παραμετρικά με κριτήρια επιλογής. Η εφαρμογή, αναφορικά με τους συμψηφισμούς, θα υποστηρίζει κατ' ελάχιστο και όπου είναι εφικτό:     • Μαζικές διενέργειες συγκεκριμένων συμψηφισμών, οι οποίες θα εκτελούνται σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ενδεικτικά συμψηφισμοί επιστροφών ΦΕΦΠ με υπολειπόμενες δόσεις ΕΝΦΙΑ ή συμψηφισμοί οφειλών και επιστροφών ΦΕΦΠ μεταξύ διαφορετικών φορολογικών ετών.     • Συμψηφισμούς για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο βάσει συγκεκριμένης διαδικασίας.     • Προβολή αναλυτικών στοιχείων (λογιστικών εγγραφών) για ήδη διενεργηθέντες συμψηφισμούς, είτε πραγματοποιήθηκαν εντός είτε εκτός συστήματος.     • Πλήρη αυτοματοποίηση μέσω συστήματος για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο ή μαζική διενέργεια συμψηφισμών σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ειδικότερα, ο συμψηφισμός θα ενεργείται αυτοματοποιημένα είτε για μεμονωμένες περιπτώσεις οφειλών με απαιτήσεις έναντι του Δημοσίου ή άλλων φορέων είτε για ομάδα οφειλών η οποία θα προσδιορίζεται παραμετρικά με κριτήρια επιλογής.     • Τέλος, η εφαρμογή αφορά στην έκδοση ΑΦΕ με παρακράτηση και Βεβαίωσης Οφειλής από πιστοποιημένους φορείς και την παρακολούθηση των πιστώσεων που προέκυψαν από τις εν λόγω διαδικασίες («οιονεί συμψηφισμοί»).     Μέσω του νέου συστήματος θα αυτοματοποιηθούν όλες οι διαδικασίες για τη λήψη αναγκαστικών μέτρων είσπραξης, δηλαδή κατασχέσεων εισοδημάτων, καταθέσεων και περιουσιακών στοιχείων, σε βάρος χιλιάδων οφειλετών του Δημοσίου, αλλά και θα βελτιωθούν προς όφελος των οφειλετών οι διαδικασίες ρυθμίσεων φορολογικών και τελωνειακών οφειλών, ώστε να μπορούν να εξοφλούν τα χρέη τους σε μηνιαίες δόσεις που θα διαμορφώνονται ανάλογα με τις πραγματικές τους οικονομικές δυνατότητες. Επίσης μέσω του νέου συστήματος θα παρέχεται η δυνατότητα ενοποίησης διαφορετικών Ταυτοτήτων Οφειλής σε μία ενιαία Ταυτότητα Οφειλής ώστε πολλές και διαφορετικές υποχρεώσεις να μπορούν να εξοφλούνται ταυτόχρονα με μία μόνο πληρωμή. Αναλυτικά, τα πιο ενδιαφέροντα σημεία του κειμένου της προκήρυξης έχουν ως εξής: Αντικείμενο και σκοπός του έργου Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη Φορολογική και Τελωνειακή Διοίκηση, ιδιαίτερα κατά τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης, αυξάνονται.     Παράλληλα, παρ' όλη την αύξηση της εισπραξιμότητας που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, αυτή σε απόλυτες τιμές παραμένει αρκετά χαμηλή σε σχέση με το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών.    Επιπλέον, σύμφωνα με τον Ν. 4336/2015 προβλέπεται η υποχρέωση περαιτέρω αυτοματοποίησης των διαδικασιών είσπραξης οφειλών, μεταξύ άλλων με την καθιέρωση πλήρως αυτοματοποιημένων διαδικασιών για την αντιμετώπιση του προβλήματος διαχείρισης του διαρκώς αυξανομένου αριθμού οφειλετών.     Εκτός της οικονομικής δυσχέρειας και της συνακόλουθης αδυναμίας κάποιων φορολογουμένων να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις του, σημαντικές αιτίες αύξησης των ληξιπροθέσμων οφειλών οι οποίες σχετίζονται με την επιχειρησιακή επάρκεια της φορολογικής διοίκησης είναι:     • Μη αυτοματοποιημένες διαδικασίες ως προς τη διαχείριση των οφειλών γενικά (εκούσια είσπραξη ή είσπραξη με τις διαδικασίες της διοικητικής εκτέλεσης)     • Έλλειψη κεντρικοποιημένης και συνολικής πληροφόρησης και διάχυσης της πληροφορίας σε επίπεδο οφειλής/οφειλέτη    • Έλλειψη στοχευμένης, έγκαιρης & ακριβούς πληροφορίας     • Μη επαρκής αξιοποίηση νέων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας.»    Κρίνονται επομένως σκόπιμες, μέσω της υλοποίησης του παρόντος έργου, οι ακόλουθες δράσεις:    • Άμεση παροχή κεντρικοποιημένης πληροφορίας σε επίπεδο οφειλής (Προφίλ Οφειλέτη), συνδυάζοντας τις πληροφορίες από ηλεκτρονικές εφαρμογές και υποσυστήματα της Α.Α.Δ.Ε., όπως εισόδημα, περιουσιολόγιο, καταστάσεις πελατών/προμηθευτών, Σύστημα Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών, Πληροφοριακό Σύστημα Αυτοματοποιημένης Επεξεργασίας, Σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών με κράτη μέλη της Ε.Ε. πληροφορίες από τρίτους (όπως ΕΚΧΑ Α.Ε., ΓΕ.ΜΗ., Σ.Α.Τ. κτλ) .    • Αυτοματοποίηση διαδικασιών πίστωσης, συμψηφισμού & συστήματος ρυθμίσεων.    • Ενσωμάτωση και αξιοποίηση όλων των παρεχόμενων εκ του νόμου δυνατοτήτων για τη συλλογή πληροφοριών από τρίτους (ασφάλειες, τράπεζες, συμβολαιογράφους, μητρώο Α.Ε. & Ε.Π.Ε.).   • Άμεση έναρξη αυτοματοποίησης διαδικασιών με στόχο ένα πλήρες και ενιαίο μοντέλο διαχείρισης οφειλών.    • Εισαγωγή νέων μεθόδων και τεχνολογιών στο πλαίσιο της αναγκαστικής είσπραξης. Ο σκοπός του έργου είναι η ελληνική φορολογική και τελωνειακή διοίκηση να αναπτύξει έναν αυτοματοποιημένο μηχανισμό για τη διαχείριση των οφειλών, ώστε να είναι σε θέση να εξασφαλίσει τη βέλτιστη συλλογή αυτών.    Αντικείμενο του έργου είναι κυρίως η σχεδίαση, ανάπτυξη και λειτουργία ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος υποθέσεων (case management system) για την παρακολούθηση και διαχείριση των διαδικασιών είσπραξης οφειλών με στόχο την αυτοματοποίηση τους καθώς και η εκπαίδευση επιλεγμένων στελεχών της Αναθέτουσας Αρχής στο νέο σύστημα Μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Παρακολούθησης και Διαχείρισης των Οφειλών θα αυτοματοποιείται, κατά το μέγιστο δυνατό, ο μηχανισμός για τη διαχείριση των οφειλών όπως προβλέπεται από το θεσμικό πλαίσιο. Το σύστημα θα πρέπει να υποστηρίζει την παρακολούθηση και διαχείριση όλου του κύκλου ζωής των υποθέσεων οφειλών που διαχειρίζεται τόσο προς την φορολογική και τελωνειακή διοίκηση, όσο και προς κάθε άλλο δημόσιο φορέα υπέρ του οποίου τις οφειλές διαχειρίζεται η Α.Α.Δ.Ε., σύμφωνα και με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.    Στο πλαίσιο αυτό το εν λόγω σύστημα πρέπει να υποστηρίζει, αυτοματοποιημένα και μαζικά όπου απαιτείται, αποφάσεις και ενέργειες που προκύπτουν από την επεξεργασία και σύνθεση των δεδομένων σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται από το θεσμικό πλαίσιο.    Το πληροφοριακό σύστημα θα είναι άμεσα προσβάσιμο τόσο από τους εσωτερικούς χρήστες της Α.Α.Δ.Ε. όσο και από τους φορολογούμενους και συναλλασσόμενους με αυτή. Παράλληλα θα διαλειτουργεί τόσο με τα άλλα συστήματα της Α.Α.Δ.Ε. όσο και με εξωτερικά συστήματα τρίτων φορέων.    Με βάση τον επιχειρησιακό μηχανισμό είσπραξης σε συνδυασμό με τις ως άνω απαιτήσεις το προς ανάπτυξη σύστημα θα πρέπει να περιλαμβάνει και να υποστηρίζει, μαζικά, κεντρικά και αυτοματοποιημένα όπου είναι εφικτό, δεδομένα, διαδικασίες και ενέργειες κυρίως στις κάτωθι λειτουργικές περιοχές:    1. Διαχείριση οφειλής (ληξιπρόθεσμης ή μη) και οφειλέτη καθώς και διαμόρφωση και διαχείριση του χαρτοφυλακίου οφειλών, σε κάθε επίπεδο (δηλαδή ελεγκτή ή ομάδας ελεγκτών, οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος, Δ/νσης, Περιφέρειας, Κεντρικά) με πλήρη παρακολούθηση της πορείας των υποθέσεων και των εκκρεμοτήτων περιλαμβανομένης της χρέωσης υποθέσεων και της ανάθεσης καθηκόντων για τη λήψη μέτρων είσπραξης (όπως η ανάθεση συγκεκριμένων -π.χ. ηλεκτρονικών κατασχετηρίων- σε έναν ή περισσότερους υπαλλήλους, ανεξαρτήτως εάν το ΑΦΜ έχει χρεωθεί σε άλλο υπάλληλο) ή το χαρακτηρισμό οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης, σε υπαλλήλους και την παρακολούθηση των ενεργειών ή των μέτρων που λαμβάνουν καθώς και την απόδοση αυτών.    2. Βελτιστοποίηση της διαδικασίας επιστροφών με αυτοματοποίηση των προτεινόμενων ποσών συμψηφισμών από διάφορες πηγές (Φορολογικά χρέη, Ασφαλιστικά χρέη, Τελωνεία, παρακράτηση μέσω Φορολογικής Ενημερότητας και Βεβαίωσης Οφειλής) και σύνδεση όλων των τρόπων εξόφλησης στον ίδιο τίτλο πληρωμής.    3. Διαχείριση των ρυθμίσεων των οφειλών φορολογουμένων, όπως προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία.    4. Διαχείριση επικοινωνίας με τους φορολογουμένους μέσω μηχανισμού αποστολής, διαχείρισης και παρακολούθησης ειδοποιήσεων μέσω έγχαρτης επιστολής, e-mail, τηλεφώνου ή/και άλλου εναλλακτικού καναλιού επικοινωνίας (τα οποία θα μπορούν να ανακτηθούν οποτεδήποτε).    Στον εν λόγω Μηχανισμό περιλαμβάνονται και οι ηλεκτρονικές και μη επιδόσεις και κοινοποιήσεις όπως ορίζει το άρθρο 5 του ν.4174/2013 (και το άρθρο 4 του ν.δ. 356/1974) καθώς και οι απαιτούμενες επιδόσεις στο πλαίσιο της αναγκαστικής είσπραξης εν γένει (συντηρητικών, αναγκαστικών και διασφαλιστικών μέτρων).    5. Διαχείριση και πρόταση της λήψης μέτρων αναγκαστικής είσπραξης εν γένει, μέσω της εφαρμογής κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου στα δεδομένα του χαρτοφυλακίου οφειλής, καρτέλας οφειλέτη, συμπεριλαμβανομένης της ειδοποίησης των υπαλλήλων για τα προτεινόμενα μέτρα και της προβολής υπενθυμίσεων και μηνυμάτων.    6. Παρακολούθηση της απόδοσης των μέτρων είσπραξης καθώς και διαχείριση και πρόταση της διαδικασίας χαρακτηρισμού των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης, με σκοπό τη διενέργεια ερευνών ηλεκτρονικά (προεπεξεργασία) και τη επιτάχυνσή της με τη χρήση κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου και κοινοποίηση, των συνδεόμενων με τη διαδικασία, πράξεων ηλεκτρονικά.    Το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης οφειλών θα περιλαμβάνει τις ακόλουθες εφαρμογές - υποσυστήματα:    1. Εφαρμογή διαχείρισης και παρακολούθησης οφειλέτη και οφειλών Η εφαρμογή θα αφορά στη δημιουργία ολοκληρωμένης και σύγχρονης (με βάση δεδομένα σε πραγματικό χρόνο) εικόνας οφειλέτη/οφειλών και λοιπών συνδεδεμένων στοιχείων ώστε να είναι δυνατή η περαιτέρω αντιμετώπισή του (υλοποίηση συμψηφισμών και ρυθμίσεων, αποστολή ορθών ειδοποιήσεων, λήψη κατάλληλων μέτρων) από το σύστημα με βάση την επιχειρησιακή ροή που προβλέπεται.    Στο πλαίσιο της παρακολούθησης οφειλέτη/οφειλών, η εφαρμογή δύναται να παρουσιάζει στοιχεία πιστοληπτικής ικανότητας φορολογουμένου και πιθανής διασύνδεσης με το σύστημα ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ ώστε να συνεκτιμηθεί στη διαδικασία διαμόρφωσης τάσης για ανεπίδεκτες προς είσπραξη οφειλές.    Η εφαρμογή θα υποστηρίζει τους χρήστες στην πρόσβαση, διαχείριση, επεξεργασία και απεικόνιση οφειλών και οφειλετών και των σχέσεων αυτών ανεξαρτήτως της νομικής βάσης της οφειλής (εγγύησης, συνυποχρέωσης κτλ).  Μεταξύ άλλων, η εφαρμογή θα πρέπει να υποστηρίζει: • Διαχείριση όλων των οντοτήτων που εμπλέκονται σε κάθε υπόθεση οφειλής [Οφειλέτες, Συνυπόχρεοι, Εγγυητές, Νόμιμοι Εκπρόσωποι (με αποτύπωση της περιόδου εκπροσώπησης), Συσχετιζόμενες Επιχειρήσεις (Όμιλοι, Απορροφήσεις, Συγχωνεύσεις), Δικαστικοί επιμελητές, Αντίδικοι, Κατασχέσεις, Πλειστηριασμοί, Πληρωμές, Διακανονισμοί κ.λπ.].    • Ταξινόμηση των προς διαχείριση υποθέσεων οφειλής βάσει συνόλου ιδιοτήτων (Ονοματεπώνυμο Οφειλέτη, Ποσό Οφειλής, Χρονικό διάστημα καθυστέρησης (Bucket) υπόθεσης, Κατηγορία Bucket, Ημερομηνία τελευταίας ενέργειας κ.λπ.).    • Μηχανισμό σύνδεσης αρχείων με οποιαδήποτε υπόθεση οφειλής και διαχείριση αυτών από το περιβάλλον διαχείρισης της υπόθεσης (π.χ. ιδιωτικά συμφωνητικά, fax, πιστοποιητικά κ.λπ.), ώστε να επιτυγχάνεται η δημιουργία ενός εικονικού ηλεκτρονικού φακέλου υπόθεσης οφειλής, όπου θα βρίσκονται συνημμένα όλα τα σχετικά έγγραφα (σε πρωτογενή μορφή ή ως αποτέλεσμα ηλεκτρονικής σάρωσης).    2. Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης συμψηφισμών και ρυθμίσεων Η εφαρμογή αφορά στην υλοποίηση και διαχείριση συμψηφισμών, μεταξύ οφειλών - επιστροφών του κάθε οφειλέτη τόσο εντός της φορολογικής και τελωνειακής διοίκησης όσο, και αν αυτό προβλέπεται από σχετική νομοθεσία, με οφειλές άλλων δημοσίων φορέων.    Ειδικότερα, σε περίπτωση που ο οφειλέτης είναι ταυτόχρονα και δανειστής της Φορολογικής και Τελωνειακής Αρχής, το σύστημα θα μπορεί αυτόματα να συμψηφίζει ολικά ή μερικά το ποσό.    Λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους που τίθενται από το θεσμικό πλαίσιο, στόχος είναι η πλήρης αυτοματοποίηση μέσω συστήματος για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο ή μαζική διενέργεια συμψηφισμών σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ειδικότερα, ο συμψηφισμός θα ενεργείται αυτοματοποιημένα είτε για μεμονωμένες περιπτώσεις οφειλών με απαιτήσεις έναντι του Δημοσίου ή άλλων φορέων είτε για ομάδα οφειλών η οποία θα προσδιορίζεται παραμετρικά με κριτήρια επιλογής.    Η εφαρμογή, αναφορικά με τους συμψηφισμούς, θα υποστηρίζει κατ' ελάχιστο και όπου είναι εφικτό:    • μαζικές διενέργειες συγκεκριμένων συμψηφισμών, οι οποίες θα εκτελούνται σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ενδεικτικά συμψηφισμοί επιστροφών ΦΕΦΠ με υπολειπόμενες δόσεις ΕΝΦΙΑ ή οι συμψηφισμοί οφειλών και επιστροφών ΦΕΦΠ μεταξύ διαφορετικών φορολογικών ετών.    • Συμψηφισμούς για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο βάσει συγκεκριμένης διαδικασίας.    • Προβολή αναλυτικών στοιχείων (λογιστικών εγγραφών) για ήδη διενεργηθέντες συμψηφισμούς, είτε πραγματοποιήθηκαν εντός είτε εκτός συστήματος.    • Πλήρης αυτοματοποίηση μέσω συστήματος για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο ή μαζική διενέργεια συμψηφισμών σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ειδικότερα, ο συμψηφισμός θα ενεργείται αυτοματοποιημένα είτε για μεμονωμένες περιπτώσεις οφειλών με απαιτήσεις έναντι του Δημοσίου ή άλλων φορέων είτε για ομάδα οφειλών η οποία θα προσδιορίζεται παραμετρικά με κριτήρια επιλογής.    • Τέλος, η εφαρμογή αφορά στην έκδοση ΑΦΕ με παρακράτηση και Βεβαίωσης Οφειλής από πιστοποιημένους φορείς και την παρακολούθηση των πιστώσεων που προέκυψαν από τις εν λόγω διαδικασίες («οιονεί συμψηφισμοί») Επίσης, η εφαρμογή αφορά στην υλοποίηση και διαχείριση των υφιστάμενων διαθέσιμων ρυθμίσεων οφειλών του TAXISnet αλλά και των νέων ρυθμίσεων που θα δημιουργηθούν για τις Τελωνειακές οφειλές και οφειλές σε τρίτους φορείς (π.χ ΚΕΑΟ).    Θα παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας ρυθμίσεων οφειλής από τον οφειλέτη αλλά και ανάκτησης του διαθέσιμου ιστορικού ρυθμίσεων (ενεργών και μη). Μέσω της εφαρμογής θα παρέχεται η δυνατότητα επιλογής πολλαπλών ΤΡΟ ενεργών ρυθμίσεων και ΤΟ και ενοποίησης τους σε έναν Κωδικό Πληρωμής για εξυπηρέτηση του φορολογούμενου, ώστε να πληρώνει πολλά ΤΡΟ και ΤΟ με μία πληρωμή.    Η εφαρμογή, αναφορικά με τις ρυθμίσεις, θα υποστηρίζει κατ' ελάχιστο και όπου είναι εφικτό:    • Να ενσωματώσει τις υφιστάμενες διαθέσιμες ρυθμίσεις του TAXISnet και να τις επεκτείνει για τις τελωνειακές οφειλές και οφειλές τρίτων φορέων (π.χ. ΚΕΑΟ).    • Να παρουσιάζει το διαθέσιμο ιστορικό ρυθμίσεων (ενεργών και μη) • Να δίνει τη δυνατότητα επιλογής πολλαπλών ΤΡΟ ενεργών ρυθμίσεων και ενοποίησής τους σε έναν Κωδικό Πληρωμής για εξυπηρέτηση του φορολογούμενου, ώστε να πληρώνει πολλά ΤΡΟ με μία πληρωμή.    • Δυνατότητα παροχής (υπερ) κωδικού πληρωμής με δυνατότητα επιλογής πίστωσης οφειλών από τον φορολογούμενο σε διαφορετικές ταυτότητες οφειλής ή ρυθμισμένης οφειλής ή άλλες.    3. Εφαρμογή αποστολής και διαχείρισης ηλεκτρονικών κοινοποιήσεων, ειδοποιήσεων και επιδόσεων Η εφαρμογή αφορά στη δυνατότητα αυτόματης σύνταξης και αποστολής , μαζικών ειδοποιήσεων για τις οφειλές τόσο κατά το στάδιο πριν της προθεσμίας καταβολής τους (ηλεκτρονικές κοινοποιήσεις) όσο και μετά (ειδοποιήσεις και επιδόσεις) προκειμένου αφενός να επιδοθούν στους φορολογούμενους και αφετέρου να ενημερωθούν για τις κυρώσεις που συνεπάγεται η μη εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους.    Η εφαρμογή πρέπει να υποστηρίζει τη δημιουργία και αποστολή, μέσω της χρήσης πολλαπλών κριτηρίων επιλογής (σύνθετα και μοριοδότησης), αυτοματοποιημένων επιστολών/ειδοποιήσεων, βάσει πρότυπων κειμένων εμπλουτισμένων με τις ιδιότητες της κάθε υπόθεσης οφειλής.    Η σύνταξη και αποστολή των αυτοματοποιημένων μαζικών απόστολων επιστολών/ κοινοποιήσεων/ ειδοποιήσεων/ επιδόσεων δύναται να πραγματοποιείται από την εφαρμογή μέσω: • Εκτύπωσης σχετικών αρχείων από το σύστημα για αποστολή με παραδοσιακό ταχυδρομείο    • Αποστολής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) μέσω συνεργαζόμενου mail server της Α.Α.Δ.Ε. • Αποστολής sms μέσω σχετικής υποδομής της Α.Α.Δ.Ε.    • Καταχώρηση σχετικής ειδοποίησης στο εν λόγω σύστημα καθώς και της εφαρμογής προσωποποιημένης πληροφόρησης του TAXISnet    • Εξαγόμενων αρχείων για διεκπεραίωση από άλλο ενδιάμεσο σύστημα που τυχόν θα έχει αναπτύξει η Α.Α.Δ.Ε..    4. Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης λήψης μέτρων είσπραξης    Η εφαρμογή αφορά στην, αυτοματοποίηση της διαδικασίας λήψης μέτρων, μετά την εφαρμογή πολλαπλών κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου στη βάση του συστήματος όπως αυτά προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία αφού εξαιρεθούν οι υποθέσεις (οφειλές/οφειλέτες) στις οποίες απαγορεύεται η λήψη μέτρων βάσει νόμου ή δικαστικής απόφασης.   Μέσω της εφαρμογής θα προτείνονται τα βέλτιστα μέτρα ανά οφειλή όπως προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία και, μετά την αποδοχή τους από τον χρήστη στον οποίο είναι χρεωμένη η κάθε οφειλή, θα ενημερώνεται μέσω διαλειτουργικότητας η σχετική λειτουργικότητα του συστήματος Taxis, ICISNET.    Το νέο σύστημα θα αλληλεπιδρά με το τμήμα της βάσης δεδομένων του TAXIS για το δικαστικό για την ανάκτηση δεδομένων, καθώς και την τροποποίησή τους ή την εισαγωγή νέων. Μέσω της εφαρμογής αυτής και σε ενιαίο περιβάλλον εργασίας με πλήρη πρόσβαση στα στοιχεία και τις πληροφορίες της εφαρμογής διαχείρισης οφειλής/οφειλέτη (case management), θα είναι δυνατή η διαχείριση οφειλής (ληξιπρόθεσμης ή μη) και οφειλέτη καθώς και η διαμόρφωση του χαρτοφυλακίου οφειλών.    Επίσης, απαιτείται να ενεργείται η διαχείριση του χαρτοφυλακίου οφειλών σε κάθε επίπεδο (δηλαδή από ελεγκτή είσπραξης ή ομάδας ελεγκτών είσπραξης, οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος, Δ/νσης, Περιφέρειας, Κεντρικά) με πλήρη παρακολούθηση της πορείας των υποθέσεων και των εκκρεμοτήτων περιλαμβανομένης της χρέωσης υποθέσεων και της ανάθεσης καθηκόντων για τη λήψη μέτρων είσπραξης ή το χαρακτηρισμό οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης, σε υπαλλήλους καθώς και την παρακολούθηση των ενεργειών ή των μέτρων που λαμβάνουν και την απόδοση αυτών.    Επιπλέον, θα είναι δυνατή, όπου απαιτείται, η αποστολή ειδοποιήσεων, από τους χρήστες, μέσω της εφαρμογής αποστολής και διαχείρισης ηλεκτρονικών κοινοποιήσεων, ειδοποιήσεων και επιδόσεων. Για όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις λήψης μέτρων απαιτείται δυνατότητα μαζικών ψηφιακών υπογραφών (bulk signing, σε κάθε επίπεδο).    5. Εφαρμογή ενημέρωσης των φορολογουμένων για θέματα οφειλών H εφαρμογή αφορά στη δημιουργία προσωπικής θυρίδας στο σύστημα για κάθε φορολογούμενο στην οποία θα έχει πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία που αφορούν τις οφειλές του και τις επιστροφές του καθώς, και σε επιλεγμένες πληροφορίες που αφορούν την αντιμετώπισή τους (ειδοποιήσεις που έχουν σταλεί, μέτρα που έχουν ληφθεί, συμψηφισμοί, πιστώσεις και ρυθμίσεις που έχουν πραγματοποιηθεί) από τη φορολογική και τελωνειακή Διοίκηση. Η εφαρμογή θα εμπεριέχει αναλυτικό ημερολόγιο υποχρεώσεων πληρωμής ανά φορολογούμενο και θα συνδέεται με την εφαρμογή ειδοποιήσεων προκειμένου οι φορολογούμενοι καθίστανται πλήρως ενήμεροι γι αυτές.    Η εφαρμογή δύναται να υποστηρίζει επίσης μοντέλο προτεινόμενης βέλτιστης διαχείρισης του χαρτοφυλακίου χρεών από την πλευρά του κάθε φορολογουμένου του βάσει προβλέψεων με πολλαπλά κριτήρια ανάλυσης (πλήθος χρεών, ποσά χρεών, χρόνος δημιουργίας και λήξης χρεών, ύψος προσαυξήσεων κλπ). Η θυρίδα αυτή θα είναι προσβάσιμη στον φορολογούμενο μέσω του ενιαίου περιβάλλοντος προσωποποιημένης πληροφόρησης φορολογουμένων του TAXISnet.    Διασύνδεση με άλλα συστήματα    To προς ανάπτυξη ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης οφειλών θα διασυνδεθεί:    • Με τα υφιστάμενα συστήματα της Αναθέτουσας Αρχής που βρίσκονται σε παραγωγική λειτουργία και περιγράφτηκαν στην 1.2.1 (TAXIS, TAXISnet, ELENXIS, ICISNET, MIS, ΚΕΦ, ΣΜΤΛ &ΛΠ)    • Με όσα Πληροφοριακά Συστήματα τρίτων φορέων κριθεί απαραίτητο προκειμένου να καθίσταται δυνατή η υποστήριξη αυτοματοποιημένων διαδικασιών και μέτρων που αφορούν τόσο την εκούσια όσο και την αναγκαστική είσπραξη.    Ενδεικτικοί τρίτοι φορείς / συστήματα με τους οποίους εκτιμάται ότι είναι απαραίτητη η διαλειτουργικότητα με συστήματά τους είναι οι ακόλουθοι:    • Εθνικό Ληξιαρχείο/Δημοτολόγιο    •Εθνικό Κτηματολόγιο (ΕΚΧΑΕ Α.Ε.)    • Δικαστικές Αρχές και Ταμείο Νομικών (ηλεκτρονικές αναρτήσεις πλειστηριασμών)    • Γενικό Εμπορικό Μητρώο Γ.Ε.ΜΗ.    • Πιστωτικά ιδρύματα και ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος    • Συμβολαιογράφοι    • Ελληνικά Χρηματιστήρια Α.Ε. και λοιποί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί διαχείρισης αξιών    • Ασφαλιστικοί οργανισμοί, ΚΕΑΟ, ΕΦΚΑ και Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ    • Πληροφοριακό σύστημα οχημάτων Υπουργείου Μεταφορών    • Ελεγκτικό Συνέδριο    • Γενικό Λογιστήριο του Κράτους    • Λοιπά πληροφοριακά συστήματα ή στοιχεία τα οποία είναι διαθέσιμα στη Φορολογική Διοίκηση και πληροφορίες σχετικές με την είσπραξη.  voicenews.gr

- Προβλέπεται και κούρεμα προσαυξήσεων και προστίμων από 20% ως 80% - Από το καλοκαίρι θα μπει σε εφαρμογή η νέα ρύθμιση για χρέη 3.000 ως 20.000 ευρώ - Ποιοι και πως μπορούν να ενταχθούν, οι προϋποθέσεις - Παραμένουν οι 36 δόσεις για όσους έχουν χρέη ως 3.000 ευρώ Ως τον ερχόμενο Αύγουστο θα μπει σε εφαρμογή η νέα ρύθμιση χρεών προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία και την Εφορία.   Η ρύθμιση που ετοιμάζουν τα υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας θα αφορά όσους έχουν χρέη από 3.000 ευρώ ως 20.000 ευρώ. Στη ρύθμιση θα μπορούν να ενταχθούν ελεύθεροι επαγγελματίες και φυσικά πρόσωπα με επιχειρηματική δραστηριότητα. Προβλέπται ακόμη και κούρεμα χρεών από 20% ως και 80%, ενώ βάσει κριτηρίων οι οφειλέτες θα μπορούν να εξοφλήσουν τα χρέη τους με δόσεις.  Οι δόσεις θα ξεκινούν από 12 και θα φτάνουν ακόμη και τις 120, ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες των οφειλετών.   Σύμφωνα με την εφημερίδα “Ειδήσεις” τα κριτήρια που θα καθορίζουν και το ύψος των δόσεων είναι: Το ύψος της οφειλής Η οικονομική δυνατότητα του οφειλέτη από την επαγγελματική του δραστηριότητα Η περιουσιακή κατάσταση του οφειλέτη Η προοπτική της εταιρείας με βάση τα έσοδα των τελευταίων τριών ετών Ο κύκλος εργασιών ή το κεφάλαιο και η αναλογία μόχλευσης   Για τη ρύθμιση των χρεών θα ακολουθείται μια αυτοματοποιημένη διαδικασία βάσει των κριτηρίων μέσω της οποίας θα προκύπτει και το ποσό των δόσεων. Οι 120 δόσεις, η πληρωμή των χρεών σε βάθος δεκαετίας δηλαδή θα αφορά λίγους οφειλέτες και κυρίως εκείνους που βρίσκονται στην πλέον δύσκολη θέση. Θα δίδεται δυνατότητα εφάπαξ εξόφλησης, ενώ για όσους επιλέξουν τις 12 δόσεις η παραγραφή προσαυξήσεων και προστίμων θα φτάνει σε ποσοστό 80%. Για όσους ενταχθούν στο μάξιμουμ των δόσεων η μείωση θα είναι σε ποσοστό 20%. Όσοι ενταχθούν στη ρύθμιση θα μπορούν να λάβουν ασφαλιστική ενημερότητα ενώ θα αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και κάθε ποινική δίωξη.  Στη ρύθμιση θα μπορούν να ενταχθούν γιατροί, δικηγόροι, δημοσιογράφοι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, αρχιτέκτονες, λογιστές κλπ εφόσον έχουν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα.   Για όσους έχουν χρέη ως 3.000 ευρώ παραμένει η δυνατότητα εξόφλησης της οφειλής σε 36 δόσεις με μίνιμουμ δόση 50 ευρώ το μήνα.   newsit.gr

Κατάργηση φοροαπαλλαγών και άλλες παρεμβάσεις για τη βελτίωση των διαδικασιών είσπραξης δημοσίων εσόδων και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής προβλέπει η συμφωνία κυβέρνησης και δανειστών.   Επιπλέον στα μέτρα περιλαμβάνονται και αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης των εταιρειών που συγχωνεύονται, ενώ προβλέπονται η αύξηση του ορίου απαλλαγής από το καθεστώς ΦΠΑ και η ενίσχυση ακόμη περισσότερο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, διαχωρίζοντάς την πλήρως από τις δομές των ελεγκτικών υπηρεσιών που θα βρίσκονται υπό την εποπτεία των οικονομικών εισαγγελέων.   Ειδικότερα οι παρεμβάσεις στο φορολογικό πεδίο έχουν ως εξής:   Κατάργηση φοροαπαλλαγών: Εξορθολογισμός των φοροαπαλλαγών για την εξοικονόμηση 189 εκατ. ευρώ από το 2018. Προς κατάργηση οδεύουν:   Η έκπτωση 10% από το φόρο εισοδήματος των δαπανών των φορολογουμένων για ιατρική, φαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη.   Η έκπτωση 1,5% κατά την παρακράτηση φόρου εισοδήματος επί των μισθών και των συντάξεων.   Συγχωνεύσεις – Εξαγορές   Επανεξέταση της φορολογικής νομοθεσίας για τις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές εταιρειών.   Ναυτιλία   Επέκταση της προσωρινής εθελοντικής συνεισφοράς έως το 2018.   Ηλεκτρονικές πληρωμές – Λοταρία   Υποβολή προτάσεων για πρόσθετα κίνητρα, τα οποία θα είναι δημοσιονομικά ουδέτερα. Μέχρι τον Ιούνιο του 2017 θα τεθεί σε λειτουργία η λαχειοφόρος αγοράς (λοταρία) των αποδείξεων.   Έλεγχος φορολογικών υποθέσεων   Θέσπιση νομοθετικών διατάξεων που θα επιτρέπουν στους εισαγγελείς να αποστέλλουν πληροφορίες στη φορολογική διοίκηση χωρίς να τη δεσμεύουν για τη διενέργεια ελέγχων. Οι διατάξεις θα αφήνουν στη φορολογική διοίκηση τη διακριτική ευχέρεια για το τι πρέπει να κάνει με τις πληροφορίες.   Οφειλέτες   Δημοσίευση του επικαιροποιημένου ετήσιου καταλόγου των μεγάλων οφειλετών του Δημοσίου μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2017.   Πηγή:voicenews.gr

  Έπειτα από ένα ακόμη θρίλερ στις διαπραγματεύσεις, έκλεισε τελικά η τεχνική συμφωνία με τους δανειστές τα ξημερώματα της Τρίτης. Μεταξύ των μέτρων ξεχωρίζει η αύξηση φόρων λόγω μείωσης του αφορολόγητου.   Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες από την 1η Ιανουαρίου 2020 (ή το 2019 αν δεν πιαστούν οι στόχοι) η μείωση του αφορολόγητου από 8.636 ευρώ στα 5.681 ευρώ θα φέρει επιβάρυνση από 650 ευρώ το χρόνο ακόμη και για τους φτωχότερους. Δηλαδή θα αυξηθούν σημαντικά οι φόροι ακόμη και για όσους σήμερα δεν πλήρωναν ούτε ένα ευρώ.   Η μείωση του αφορολόγητου θα φέρει απώλειες ακόμη και για όσους παίρνουν σύνταξη πάνω από 474 ευρώ καθώς πλέον δεν θα καλύπτονται από το αφορολόγητο.    Για παράδειγμα ένας συνταξιούχος που παίρνει 720 ευρώ το μήνα και μέχρι τώρα δεν πληρώνει φόρο θα πληρώνει φόρο πάνω από 600 ευρώ το χρόνο. Είναι δηλαδή διπλά χαμένος λόγω και της μείωσης της σύνταξής τους.   enikonomia

- Πως και από ποιους το κράτος αρπάζει 10 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος - Ποιοι θα πληρώσουν τη... νύφη και πόσο θα μας κοστίσει η συμφωνία - “Κλείδωσε” το αφορολόγητο κάτω από 6.000 ευρώ για μισθωτούς, συνταξιούχους αγρότες - Δείτε τον επιπλέον φόρο ανάλογα με το εισόδημα και τα παιδιά σε κάθε οικογένεια Και τα δυο κείμενα που έχει στα χέρια του οικονομικό επιτελείο, τόσο από την Κομισιόν, όσο και από το ΔΝΤ συμφωνούν στο αφορολόγητο. Κάπως έτσι όλα δείχνουν ότι κλείδωσε το χαράτσι μέσω μείωσης στην έκπτωση του φόρου από το 2020. Η μείωση θα είναι μεγάλη για όλους και θα αφαιρέσει απ' την τσέπη των φορολογουμένων ως και 650 ευρώ ευρώ ενώ οι μειώσεις αφορούν ακόμη και όσους έχουν μισθό πείνας της τάξης των 500 ευρώ. Για έναν άγαμο το αφορολόγητο πέφτει από τα 8.636 ευρώ στα 5.685 ευρώ και κάπως έτσι μειώνεται και η έκπτωση στον φόρο από τα 1.900 ευρώ στα 1.250 ευρώ. Για έγγαμο με ένα παιδί η έκπτωση στον φόρο πέφτει από τα 1.950 ευρώ στα 1.300, ενώ για έναν έγγαμο με δύο παιδιά η μείωση του φόρου μειώνεται από τα 2.000 ευρώ στα 1.350 ευρώ. Για φορολογούμενους με τρία παιδιά και άνω η έκπτωση στον φόρο πέφτει από τα 2.100 ευρώ στα 1.450 ευρώ. Οι αλλαγές θα επιβαρύνουν ανθρώπους με εισόδημα κάτω από τις 10.000 ευρώ που σήμερα δεν πληρώνουν φόρο, αλλά και όσους έχουν εισόδημα άνω των 20.000 ευρώ. ΠΗΓΉ: newsit.gr

Τη μείωση της έκπτωσης φόρου κατά 650 ευρώ προβλέπουν τα προσχέδια των μνημονίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, γεγονός που ισοδυναμεί με αύξηση φόρου από 50 ευρώ έως 650 ευρώ.        Σύμφωνα με τα προσχέδια, η μείωση του αφορολογήτου θα τεθεί σε εφαρμογή το 2020, εκτός εάν διαπιστωθεί ότι οι περικοπές της προσωπικής διαφοράς στις συντάξεις δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα το 2019.        Σε αυτή την περίπτωση, η μείωση του αφορολογήτου θα επισπευσθεί και θα εφαρμοστεί μερικώς και το 2019, προκειμένου να καλυφθεί το εκτιμώμενο δημοσιονομικό κενό.       Στα προσχέδια, αναφέρεται η μείωση της έκπτωσης φόρου κατά 650 ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι πρόκειται για οριζόντια μείωση ανεξαρτήτως οικογενειακής κατάστασης. Ετσι:       • Για άγαμο φορολογούμενο η έκπτωση φόρου μειώνεται από τα 1.900 ευρώ σήμερα, σε 1.250 ευρώ και το έμμεσο αφορολόγητο όριο από 8.636 ευρώ σε 5.685 ευρώ.   • Για φορολογούμενο με ένα παιδί, η έκπτωση φόρου από 1.950 ευρώ θα υποχωρήσει σε 1.300 ευρώ και το αφορολόγητο όριο από 8.864 ευρώ σε 5.905 ευρώ.   • Για οικογένεια με δύο παιδιά, η έκπτωση φόρου θα διαμορφωθεί σε 1.350 ευρώ από 2.000 σήμερα και το αφορολόγητο σε 6.135 ευρώ από 9.090 ευρώ.   • Τέλος, για φορολογουμένους με τρία παιδιά και άνω, η έκπτωση φόρου από 2.100 ευρώ θα μειωθεί σε 1.450 ευρώ και το έμμεσο αφορολόγητο θα διαμορφωθεί σε 6.595 ευρώ από 9.545 ευρώ.       Το κόστος του μέτρου θα επιβαρύνει τα κατώτερα εισοδήματα, έως 10.000 ευρώ, τα οποία δεν πλήρωναν καθόλου φόρο. Η επιβάρυνση θα περιοριστεί μερικώς, κυρίως για τα εισοδήματα άνω των 15.000-20.000 εάν εφαρμοστούν τα αντίμετρα, καθώς σε αυτά περιλαμβάνεται η μείωση του κατώτερου συντελεστή της κλίμακας φορολογίας εισοδήματα από το 22% στο 20% και του κατώτερου συντελεστή της εισφοράς αλληλεγγύης. Ωστόσο, η ενεργοποίηση των αντιμέτρων θα γίνει μόνο εάν εκτιμηθεί ότι μετά τη μείωση του αφορολογήτου (η οποία θα γίνει σε κάθε περίπτωση) το πρωτογενές πλεόνασμα του 2020 θα υπερβεί το 3,5% του ΑΕΠ.       Ετσι, για παράδειγμα:       • Φορολογούμενος άγαμος με ετήσιο εισόδημα 8.500 σήμερα δεν πληρώνει φόρο στο ελληνικό Δημόσιο, καθώς καλύπτεται από το αφορολόγητο όριο. Με τη μείωσή του στις 5.685 ευρώ ο φόρος θα φθάσει στα 620 ευρώ. Στην περίπτωση που ο κατώτερος φορολογικός συντελεστής μειωθεί κατά δύο μονάδες και διαμορφωθεί στο 20%, ο φόρος περιορίζεται στα 450 ευρώ.   • Φορολογούμενος με ένα παιδί, με ετήσιο εισόδημα 30.000 ευρώ πληρώνει σήμερα φόρο ύψους 5.450 ευρώ. Με τη μείωση του αφορολογήτου θα πληρώσει 6.100 ευρώ. Με τη μείωση του πρώτου φορολογικού συντελεστή ο φόρος περιορίζεται στις 5.700 ευρώ.   • Φορολογούμενος με δύο παιδιά, με ετήσιο εισόδημα 40.000 ευρώ πληρώνει σήμερα 9.200. Με τη μείωση του αφορολογήτου ο φόρος θα ανέλθει στις 9.850 ευρώ. Με μειωμένο τον πρώτο φορολογικό συντελεστή ο φόρος διαμορφώνεται στις 9.450 ευρώ.   • Φορολογούμενος με ένα παιδί και ετήσιο εισόδημα 50.000 ευρώ πληρώνει σήμερα φόρο 13.850. Με τη μείωση του αφορολογήτου ο φόρος θα αυξηθεί στις 14.500 ευρώ. Στην περίπτωση που μειωθεί ο πρώτος συντελεστής, ο φόρος διαμορφώνεται στις 14.100 ευρώ.   Το αφορολόγητο όπως και οι περικοπές στις συντάξεις που θα εφαρμοστούν το 2019 έχουν συμφωνηθεί ήδη μεταξύ της κυβέρνησης και των θεσμών και δεν αναμένονται ουσιαστικές αλλαγές στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης. Χθες, η κυβέρνηση έστειλε τις παρατηρήσεις της επί των προσχεδίων των μνημονίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και περιμένει τις απαντήσεις τους. Γι’ αυτό εξάλλου χθες δεν έγιναν συναντήσεις. Σύμφωνα με κυβερνητικούς αξιωματούχους, οι παρατηρήσεις αφορούσαν κυρίως διατυπώσεις και χρονοδιαγράμματα και όχι την ουσία των μέτρων και των μεταρρυθμίσεων που περιλαμβάνονται στα δύο κείμενα.   πηγή:voicenews.gr 

Τη μείωση της έκπτωσης φόρου κατά 650 ευρώ προβλέπουν τα προσχέδια των μνημονίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, γεγονός που ισοδυναμεί με αύξηση φόρου από 50 ευρώ έως 650 ευρώ. Σύμφωνα με τα προσχέδια, η μείωση του αφορολογήτου θα τεθεί σε εφαρμογή το 2020, εκτός εάν διαπιστωθεί ότι οι περικοπές της προσωπικής διαφοράς στις συντάξεις δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα το 2019. Σε αυτή την περίπτωση, η μείωση του αφορολογήτου θα επισπευσθεί και θα εφαρμοστεί μερικώς και το 2019, προκειμένου να καλυφθεί το εκτιμώμενο δημοσιονομικό κενό.  Στα προσχέδια, αναφέρεται η μείωση της έκπτωσης φόρου κατά 650 ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι πρόκειται για οριζόντια μείωση ανεξαρτήτως οικογενειακής κατάστασης. Ετσι:  • Για άγαμο φορολογούμενο η έκπτωση φόρου μειώνεται από τα 1.900 ευρώ σήμερα, σε 1.250 ευρώ και το έμμεσο αφορολόγητο όριο από 8.636 ευρώ σε 5.685 ευρώ.  • Για φορολογούμενο με ένα παιδί, η έκπτωση φόρου από 1.950 ευρώ θα υποχωρήσει σε 1.300 ευρώ και το αφορολόγητο όριο από 8.864 ευρώ σε 5.905 ευρώ.  • Για οικογένεια με δύο παιδιά, η έκπτωση φόρου θα διαμορφωθεί σε 1.350 ευρώ από 2.000 σήμερα και το αφορολόγητο σε 6.135 ευρώ από 9.090 ευρώ.  • Τέλος, για φορολογουμένους με τρία παιδιά και άνω, η έκπτωση φόρου από 2.100 ευρώ θα μειωθεί σε 1.450 ευρώ και το έμμεσο αφορολόγητο θα διαμορφωθεί σε 6.595 ευρώ από 9.545 ευρώ.  Το κόστος του μέτρου θα επιβαρύνει τα κατώτερα εισοδήματα, έως 10.000 ευρώ, τα οποία δεν πλήρωναν καθόλου φόρο. Η επιβάρυνση θα περιοριστεί μερικώς, κυρίως για τα εισοδήματα άνω των 15.000-20.000 εάν εφαρμοστούν τα αντίμετρα, καθώς σε αυτά περιλαμβάνεται η μείωση του κατώτερου συντελεστή της κλίμακας φορολογίας εισοδήματα από το 22% στο 20% και του κατώτερου συντελεστή της εισφοράς αλληλεγγύης. Ωστόσο, η ενεργοποίηση των αντιμέτρων θα γίνει μόνο εάν εκτιμηθεί ότι μετά τη μείωση του αφορολογήτου (η οποία θα γίνει σε κάθε περίπτωση) το πρωτογενές πλεόνασμα του 2020 θα υπερβεί το 3,5% του ΑΕΠ.  Ετσι, για παράδειγμα: • Φορολογούμενος άγαμος με ετήσιο εισόδημα 8.500 σήμερα δεν πληρώνει φόρο στο ελληνικό Δημόσιο, καθώς καλύπτεται από το αφορολόγητο όριο. Με τη μείωσή του στις 5.685 ευρώ ο φόρος θα φθάσει στα 620 ευρώ. Στην περίπτωση που ο κατώτερος φορολογικός συντελεστής μειωθεί κατά δύο μονάδες και διαμορφωθεί στο 20%, ο φόρος περιορίζεται στα 450 ευρώ. • Φορολογούμενος με ένα παιδί, με ετήσιο εισόδημα 30.000 ευρώ πληρώνει σήμερα φόρο ύψους 5.450 ευρώ. Με τη μείωση του αφορολογήτου θα πληρώσει 6.100 ευρώ. Με τη μείωση του πρώτου φορολογικού συντελεστή ο φόρος περιορίζεται στις 5.700 ευρώ. • Φορολογούμενος με δύο παιδιά, με ετήσιο εισόδημα 40.000 ευρώ πληρώνει σήμερα 9.200. Με τη μείωση του αφορολογήτου ο φόρος θα ανέλθει στις 9.850 ευρώ. Με μειωμένο τον πρώτο φορολογικό συντελεστή ο φόρος διαμορφώνεται στις 9.450 ευρώ. • Φορολογούμενος με ένα παιδί και ετήσιο εισόδημα 50.000 ευρώ πληρώνει σήμερα φόρο 13.850. Με τη μείωση του αφορολογήτου ο φόρος θα αυξηθεί στις 14.500 ευρώ. Στην περίπτωση που μειωθεί ο πρώτος συντελεστής, ο φόρος διαμορφώνεται στις 14.100 ευρώ.   Το αφορολόγητο όπως και οι περικοπές στις συντάξεις που θα εφαρμοστούν το 2019 έχουν συμφωνηθεί ήδη μεταξύ της κυβέρνησης και των θεσμών και δεν αναμένονται ουσιαστικές αλλαγές στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης. Χθες, η κυβέρνηση έστειλε τις παρατηρήσεις της επί των προσχεδίων των μνημονίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και περιμένει τις απαντήσεις τους. Γι’ αυτό εξάλλου χθες δεν έγιναν συναντήσεις. Σύμφωνα με κυβερνητικούς αξιωματούχους, οι παρατηρήσεις αφορούσαν κυρίως διατυπώσεις και χρονοδιαγράμματα και όχι την ουσία των μέτρων και των μεταρρυθμίσεων που περιλαμβάνονται στα δύο κείμενα.   πηγή:voicenews.gr 

Έναν χρηστικό οδηγό με τη μορφή 10 ερωτήσεων και απαντήσεων για τις δαπάνες με «πλαστικό» χρήμα που μετράνε για το χτίσιμο του αφορολόγητου έτσι ώστε οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι και οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες να εξασφαλίσουν την έκπτωση φόρου των 1.900 έως 2.100 ευρώ ανάλογα με την οικογενειακή τους    1. Ποιοι φορολογούμενοι πρέπει να πραγματοποιούν συναλλαγές με πλαστικό χρήμα ή μέσω e-banking για να εξασφαλίσουν την έκπτωση φόρου 1.900-2.100 ευρώ; Μισθωτοί, συνταξιούχοι και οι κατ' επάγγελμα αγρότες (τουλάχιστον το 50% του εισοδήματός τους προέρχεται από αγροτική δραστηριότητα).   2. Οι αγορές που έχουν γίνει με πλαστικό χρήμα στο εξωτερικό «μετράνε» στο «χτίσιμο» του αφορολόγητου; Δαπάνες απόκτησης αγαθών και λήψης παροχής υπηρεσιών που γίνονται είτε στην Ελλάδα είτε σε κράτη-μέλη της ΕΕ ή του ΕΟΧ και έχουν εξοφληθεί με ηλεκτρονικά μέσα λαμβάνονται υπόψη για την έκπτωση φόρου.   3. Πόσες δαπάνες με πλαστικό χρήμα απαιτούνται για την έκπτωση φόρου; Το ελάχιστο ποσό των απαιτούμενων αποδείξεων είναι ανάλογο με το ύψος του φορολογητέου εισοδήματος: • 10% για εισόδημα έως 10.000 ευρώ. • 15% για εισόδημα από 10.000,01 έως 30.000 ευρώ. • 20% για εισόδημα από 30.000,01 και άνω.   Το ανώτατο ποσό αποδείξεων είναι 30.000 ευρώ.   Έτσι, για παράδειγμα, ένας μισθωτός με εισόδημα 10.000 ευρώ θα πρέπει να πραγματοποιήσει φέτος συναλλαγές με ηλεκτρονικό χρήμα 1.000 ευρώ για να δικαιούνται την έκπτωση φόρου.   4. Όσοι δεν καταφέρουν να συγκεντρώσουν το απαιτούμενο ποσό δαπανών με πλαστικό χρήμα θα πληρώσουν πρόσθετο φόρο; Αν δεν καλύπτεται το ελάχιστο απαιτούμενο ποσό, τότε ο φόρος εισοδήματος προσαυξάνεται κατά το ποσό που προκύπτει από τη θετική διαφορά μεταξύ του απαιτούμενου και του δηλωθέντος ποσού, πολλαπλασιαζόμενης με συντελεστή 22%. Για παράδειγμα, φορολογούμενος με εισόδημα 12.000 ευρώ, πραγματοποιεί το 2017 πληρωμές με πλαστικό χρήμα 500 ευρώ, αντί των απαιτούμενων ύψους 1.300 ευρώ. Στη διαφορά των 800 ευρώ επιβάλλεται συντελεστής 22% και προκύπτει επιπλέον φόρος 176 ευρώ.     5. Ποιες δαπάνες με πλαστικό χρήμα «χτίζουν» το αφορολόγητο;   Η λίστα με τις e-αποδείξεις για το 2017 περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα. Από τα είδη του σούπερ μάρκετ, τους λογαριασμούς για ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, σταθερή και κινητή τηλεφωνία, καύσιμα, πετρέλαιο θέρμανσης, κοινόχρηστα, ασφάλιστρα αυτοκινήτου, επισκευές κατοικιών, ανταλλακτικά αυτοκινήτων.   • Λογαριασμοί ΔΕΚΟ • Για τους λογαριασμούς ΔΕΚΟ που είναι σε όνομα διαφορετικό από αυτού που που τους εξοφλεί, γίνονται δεκτές πληρωμές εφόσον ο καταβάλλων την δαπάνη είναι και ο πραγματικός χρήστης του ακινήτου. • Κοινόχρηστα • Στην περίπτωση δαπανών των κοινόχρηστων χώρων, οι οποίες εξοφλούνται από τον διαχειριστή της πολυκατοικίας με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, οι εν λόγω δαπάνες θα λαμβάνονται υπόψη μετά τον επιμερισμό τους στους ενοίκους ή στους ιδιοκτήτες των οριζόντιων ιδιοκτησιών.   6. Ποιες δαπάνες εξαιρούνται; Τα ενοίκια, δόσεις δανείων, τα τέλη κυκλοφορίας, αγορές ακινήτων, αυτοκινήτων, σκαφών αναψυχής, πληρωμή φόρων, αγορές μετοχών.   7. Τι ισχύει για τις αμοιβές γιατρών και τα φάρμακα; Για τα έξοδα αυτά προβλέπεται έκπτωση φόρου 10% εφόσον υπερβαίνουν το 5% του εισοδήματος.   8. Ποιοι εξαιρούνται από την υποχρέωση ηλεκτρονικών πληρωμών αλλά όχι και από τη συλλογή αποδείξεων; Φορολογούμενοι 70 ετών και άνω (όσοι έχουν γεννηθεί έως και την 31/12/1947). • Ατομα με αναπηρία 80% και άνω. • Οσοι βρίσκονται σε δικαστική συμπαράσταση. • Ανήλικοι που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος και φορολογούνται με την κλίμακα των μισθωτών και συνταξιούχων. • Φορολογούμενοι που κατοικούν μόνιμα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους. • Οι φορολογούμενοι που δεν έχουν εισόδημα από καμία κατηγορία ή έχουν εισόδημα μόνο από κεφάλαιο ή/και από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου και το τεκμαρτό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.500 ευρώ. • Οι φορολογούμενοι που είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ, για τη διαφορά που προκύπτει μεταξύ του τεκμαρτού και του συνολικού εισοδήματος τους. • Οι φορολογούμενοι που είναι δικαιούχοι Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ). • Οι υπηρετούντες τη στρατιωτική τους θητεία. • Οι φορολογούμενοι που βρίσκονται σε κατάσταση μακροχρόνιας νοσηλείας (πέραν των 6 μηνών). • Οι παραπάνω φορολογούμενοι θα πρέπει να συλλέξουν αποδείξεις ανάλογα με το ύψος του εισοδήματός τους.   9. Θα πρέπει να κρατάμε τις αποδείξεις; • Οχι, δεν απαιτείται η συλλογή αποδείξεων. Για την απόδειξη της εξόφλησης με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής των δαπανών απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών, γίνεται δεκτό κάθε πρόσφορο μέσο όπως: • Κατάσταση κίνησης τραπεζικού λογαριασμού (bank statement). • Αντίγραφο κίνησης τραπεζικού λογαριασμού. • Αναλυτική εικόνα καρτών. • Αποδεικτικά κατάθεσης ή εξόφλησης. • Αντίγραφο τερματικού μηχανήματος (POS). • Τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την απόδειξη της δαπάνης για απόκτηση αγαθών και λήψης υπηρεσιών φυλάσσονται από τους φορολογούμενους για 5 χρόνια.   10. Σε περίπτωση που καλύπτεται το απαιτούμενο ποσό δαπανών από οποιονδήποτε εκ των δύο συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης, το τυχόν πλεονάζον ποσό κατά την εκκαθάριση θα μεταφέρεται στον άλλο σύζυγο ή στο άλλο μέρος συμφώνου συμβίωσης για τυχόν κάλυψη του ελάχιστα απαιτούμενου ποσού δαπανών του. Οταν ένας εκ των δύο συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης πραγματοποιεί δαπάνες αγοράς αγαθών και λήψης υπηρεσιών αλλά δεν δικαιούται την προβλεπόμενη μείωση φόρου, το ποσό των δαπανών κατά την εκκαθάριση θα μεταφέρεται στον άλλο σύζυγο ή στο άλλο μέρος συμφώνου συμβίωσης για τυχόν κάλυψη του ελάχιστου απαιτούμενου ποσού δαπανών του. pronews.gr