Αγορες

Η COSCO Group ορίστηκε ως προτιμώμενος επενδυτής για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, έναντι 368,5 εκατομμυρίων ευρώ τον Ιανουάριο του 2016. Σχεδόν δύο χρόνια μετά, αποκαλύπτονται τα πλάνα των Κινέζων για το λιμάνι Πειραιά. Στόχος τους μια ολική ανάπλαση, με την ανέγερση υπερπολυτελών ξενοδοχείων (τεσσάρων και πέντε αστέρων) και εμπορικού κέντρου. Με λίγα λόγια, θέλουν να κάνουν το λιμάνι… αγνώριστο. Όπως δήλωσε στην “Ημερησία”, ο υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του ΟΛΠ, Νεκτάριος Δεμενόπουλος, αποθήκες που για πολλά χρόνια παραμένουν εκτός λειτουργίας θα μετασχηματιστούν σταδιακά σε μοντέρνα κτίρια υψηλής αισθητικής, στα οποία θα προσφέρονται σύγχρονες υπηρεσίες για τους εκατομμύρια επιβάτες που διακινούνται στο λιμάνι. “Το όραμά μας είναι να γίνει ο Πειραιάς και το λιμάνι του, πόλος έλξης και σημείο αναφοράς για τους τουρίστες, τους επιβάτες και τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής”, λέει χαρακτηριστικά ο κ. Δεμενόπουλος. Η διοίκηση του ΟΛΠ έχει ήδη αναθέσει σε εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων τη σύνταξη μελέτης, που θα καθορίσει τις ακριβείς τοποθεσίες και τα κτίρια που θα στεγάσουν τα ξενοδοχεία, αλλά και το εμπορικό κέντρο. Πρόθεσή της είναι να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής μέχρι το 2018. Άλλες πληροφορίες της εφημερίδας, αναφέρουν πως έχουν αρχίσει οι επαφές με διάφορες εταιρείες που ειδικεύονται στη διαχείριση ξενοδοχείων, όπως η Marriott, στο πλαίσιο αναζήτησης εταιρειών που θα αναλάβουν να “τρέξουν” τα ξενοδοχεία, που προορίζονται για τη φιλοξενία των Κινέζων τουριστών κρουαζιέρας. Ποια αναπτυξιακά έργα περιλαμβάνει το πρότζεκτ της COSCO για το λιμάνι Πειραιά Επέκταση επιβατικού λιμένα (νότια ζώνη). Κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας. Βυθοκόρηση κεντρικού λιμένα. Μετατροπή αποθηκών σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας (για επιπλέον 580.000 επιβάτες). Οικολογικά λεωφορεία. Αναβάθμιση εξοπλισμού γερανογεφυρών και υποδομών στην προβλήτα 1. Κατασκευή νέας προβλήτας πετρελαιοειδών. Υπόγειες οδικές συνδέσεις. Επέκταση σταθμούς αυτοκινήτων. Ανάπλαση κέντρων αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων. Κατασκευή 2 πενταώροφων πάρκινγκ. Βελτίωση των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στο Πέραμα. Επισκευή πλωτών και μόνιμων δεξαμενών του ΟΛΠ και αγορά νέας πλωτής δεξαμενής χωρητικότητας 200.000 τόνων για τον δεξαμενισμό και την επισκευή 350-450 πλοίων ετησίως. Βελτίωση και συντήρηση υφιστάμενων υποδομών και προμήθεια νέου εξοπλισμού. Πηγή:pronews.gr

Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει την εξασθένηση της ζήτησης για ενεργειακές μονάδες ορυκτών καυσίμων, καθώς και για την εξοικονόμηση  1 δισ. δολάρια το 2018,η General Electric προχωρά στην περικοπή 12.000 θέσεων εργασίας στην παγκόσμια μονάδα ενέργειας.      «Οι παραδοσιακές αγορές ενέργειας, περιλαμβανομένου του αερίου και του άνθρακα, έχουν αποδυναμωθεί», ανέφερε η GE.   Οι φήμες για απολύσεις επιβεβαιώθηκαν από πηγές των εργατικών συνδικάτων χθες, με το προσωπικό στην Ελβετία και τη Γερμανία να δέχεται το μεγαλύτερο πλήγμα.   Αυτή η απόφαση είναι επώδυνη, αλλά απαραίτητη για να αντιμετωπίσει η GE Power τα προβλήματα στην αγορά ενέργειας, δήλωσε ο Ράσελ Στόουκς, επικεφαλής της GE Power.   Περίπου το ένα τρίτο των εργαζομένων στην Ελβετία θα επηρεαστούν από την απόφαση της εταιρίας, ενώ πιθανόν να απολυθεί και περίπου το 16% του προσωπικού στη Γερμανία.   Στη Βρετανία, θα επηρεαστούν περίπου 1.100 θέσεις, σύμφωνα με την εταιρία. Στα τέλη του 2016, η GE απασχολούσε σε όλο τον κόσμο 295.000 άτομα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρίας.   Η GE δήλωσε ότι ξεκίνησε συνομιλίες με τους επικεφαλής των συνδικάτων για τις κινήσεις αυτές. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στη Γερμανία αντέδρασαν οργισμένα στις σχεδιαζόμενες απολύσεις.   «Η ανακοίνωση της GE ότι θέλει να προχωρήσει στην περικοπή χιλιάδων θέσεων εργασίας σε όλη την Ευρώπη δεν είναι ούτε στρατηγικά ούτε οικονομικά δικαιολογημένη και εξυπηρετεί μόνο στη μεγιστοποίηση του βραχυπρόθεσμου κέρδους για τους μετόχους», δήλωσε ο Κλάους Στάιν, εκπρόσωπος του συνδικάτου IG Metall στο εργοστάσιο της GE στο Μανχάιμ.   «Δεν θα το δεχθούμε αυτό και θα παλέψουμε να…διατηρήσουμε τις θέσεις εργασίας».   Πηγή:pronews.gr

Σε εκτιμήσεις ότι θα δούμε άμεσα περί τα 1.000 λουκέτα σε μικρά παντοπωλεία σε όλη τη χώρα προχωρούν ειδικοί του κλάδου τροφίμων μετά και την πρόσφατη δημοσίευση μελέτης του Ινστιτούτου Eρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), που δείχνει μείωση της δαπάνης και στα καταστήματα αυτού του είδους.   Συγκεκριμένα, ήδη ο κλάδος των σούπερ μάρκετ, μιας αγοράς παραπλήσιας αυτής των παντοπωλείων, παρουσιάζει συρρίκνωση των πωλήσεων στον κλάδο των τροφίμων, η οποία οφείλεται στη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών. Αυτή η μείωση επέφερε τη συρρίκνωση των μεγάλων αλυσίδων λιανικής, με λουκέτα όπως αυτό της Μαρινόπουλος ή με τη συγχώνευση της Βερόπουλος από τη My market. Οπως αναφέρουν επιχειρηματίες του κλάδου, δε, αντίστοιχη τάση συρρίκνωσης έχει ήδη ξεκινήσει και στον κλάδο των παντοπωλείων, με αντανάκλαση στις μικρές και μεσαίες αλυσίδες του χώρου αλλά και στα μεμονωμένα μαγαζιά. Μια συρρίκνωση που υπολογίζεται ότι στην τριετία ενδέχεται να κοστίσει σε 1.000 λουκέτα -ίσως και περισσότερα- σε καταστήματα του είδους. Οπως αναφέρει κορυφαίος μάνατζερ της λιανικής, «η τάση είναι αντίστοιχη με ό,τι συνέβη στα περίπτερα, όπου έχουν κλείσει πάνω από 10.000. Τα λουκέτα στα παντοπωλεία είναι νομοτελειακά και ακολουθούν αυτά στις αλυσίδες τροφίμων», υπογραμμίζει η μελέτη του ΙΕΛΚΑ. Ηδη αλυσίδα στη Μακεδονία έχει αρνητική πορεία, ενώ, όπως πληροφορούμαστε, σημαντικός παίκτης σε μεγάλο δίκτυο σούπερ μάρκετ -τους επονομαζόμενους και ως ομίλους αγορών- με παρουσία στην Κεντρική Ελλάδα αντιμετωπίζει δυσκολίες. Το πρόβλημα όμως είναι μεγαλύτερο στα μικρά καταστήματα που διατηρούν μικροί επιχειρηματίες κατά τόπους, καθώς και σε franchisees που χάνουν πλέον το τρένο. Κι αυτό διότι η τάση είναι οι καταναλωτές πλέον να ψωνίζουν με λίστα, να είναι προσεκτικοί και να ερευνούν τις τιμές πριν αγοράσουν.   Δεν μπορούν να ψωνίσουν   Οπως τονίζει το ΙΕΛΚΑ, η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος, η αξιοποίηση των προσφορών και των εκπτώσεων και οι αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των ελληνικών νοικοκυριών έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση των δαπανών για είδη παντοπωλείου από το 2009 μέχρι και το 2016. Το πρόβλημα μάλιστα είναι σαφώς πιο έντονο στα έξοδα για τις αγορές κρέατος, πουλερικών και οσπρίων. Συγκεκριμένα, η δαπάνη των νοικοκυριών για είδη παντοπωλείου έχει μειωθεί κατά 21,7% την οκταετία 2009-2016, με τη δαπάνη για τρόφιμα να έχει συρρικνωθεί κατά 18,6%. Το 2009 το μέσο νοικοκυριό δαπανούσε ετησίως για είδη παντοπωλείου 5.578 ευρώ ενώ το 2016 4.367 ευρώ, δηλαδή 1.211 ευρώ λιγότερα ανά έτος, τονίζει το ΙΕΛΚΑ. Εκτιμήσεις τονίζουν ότι τα λουκέτα καταστημάτων αυτή την περίοδο αφορούσαν κυρίως τις μεγάλες αλυσίδες (Ατλάντικ, Μαρινόπουλος, Βερόπουλος που άλλαξε χέρια, τις συρρικνώσεις δικτύων), όμως πλέον η κρίση περνάει στη μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα. Ενα μεγάλο μέρος των ανατροπών αυτών, πάντως, οφείλεται στις αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες. Οι 9 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν χρήματα μέσω προσφορών, ενώ 7 στους 10 έχουν περικόψει τουλάχιστον 5% της αξίας των αγορών τους. Η μεσοσταθμική εξοικονόμηση που καταγράφεται στις ετήσιες έρευνες του ΙΕΛΚΑ κυμαίνεται από 9,5% έως 11,7%, η οποία δεν αποκλίνει από τις μετρήσεις που έχει πραγματοποιήσει το ινστιτούτο για την πραγματική εξοικονόμηση του καταναλωτή από τις αξιοποίηση προσφορών και εκπτώσεων. Παράλληλα, πολλοί είναι οι καταναλωτές που στρέφονται από το μικρό σημείο πώλησης και τις αγορές της τελευταίας στιγμής στα μεγάλα σούπερ μάρκετ, ψωνίζοντας όμως με λίστα, άρα ελεγχόμενα. Από τις προϊοντικές κατηγορίες που θίγονται είναι τα ζυμαρικά, τα νωπά πουλερικά, το νωπό γάλα, το κρέας κ.ά.   newmoney.gr 

Ελληνοκορεατικό επιχειρηματικό φόρουμ διοργανώνεται, σήμερα, από το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κορέας, το Enterprise Greece και την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, στο πλαίσιο της επίσκεψης του πρωθυπουργού της Δημοκρατίας της Κορέας, Λι Νακ Γιόν, στην Αθήνα.   Στην εκδήλωση που είναι κλειστή για το κοινό, θα συμμετάσχουν 44 Κορεάτες, εκπρόσωποι επιχειρήσεων και κυβερνητικοί αξιωματούχοι και αντίστοιχος αριθμός Ελλήνων συμμετεχόντων, καλύπτοντας τους τομείς της ναυπηγικής βιομηχανίας, της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών, του τουρισμού και των προϊόντων διατροφής.   Πενήντα εννέα είναι οι συμμετοχές, από ελληνικής πλευράς, στο φόρουμ και εκτός από τα κυβερνητικά στελέχη και τους εκπροσώπους επιμελητηρίων και οργανισμών, συμμετέχουν και οι εκπρόσωποι των εταιρειών Αpivita, Μέλι Αττική, Mediterra, Agrovim, Bright Ειδικός Φωτισμός ΑΕ, Κτήμα Κυρ Γιάννης, το Κτήμα Πόρτο Καρράς , Κτήμα βασιλείου, Λουξ Μαρλαφέκας, Βερνίκος Ναυτιλιακές Επιχειρήσεις, ΚΟΥΛ Εφόδια Πλοίων, Alert Shipping Agencies, Κέδρος, ΠΟΛΥΕΚΟ, ΚΥΜΗ ΑΒΕΕ, Baumarket-Μαθιός Πυρίμαχα, Μανεσιωτης Ν. Θ. & Υιος, Mediterranean Bunker Services, Ecomasyn, ΕΛΒΙΚ, Zea Maritime Services, Παπαδοπουλος Ι & Ε, Hajiefemidis, Sea Bright, Πρίσμα Ηλεκτρονικά, NanoPhos και Hemexpo.   ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Την απόφασή της, να κλείσει το εργοστάσιο της στου Ρέντη, γνωστοποίησε η BSH Hellas (Pitsos). Πρόκειται για ένα από τα παλαιότερα εργοστάσια της χώρας, το οποίο μετονομάστηκε σε BSH Hellas, μετά την εξαγορά της  Bosch-Siemens Hausgerate Gmb της ελληνικής Pitsos  που ιδρύθηκε το 1865. Η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε ότι η μονάδα θα λειτουργεί για ένα ακόμη έτος – έως το τέλος του 2018-και στη συνέχεια να κλείσει. Έχει ήδη δρομολογηθεί ένα πρόγραμμα μείωσης του προσωπικού με στόχο την άμβλυνση των επιπτώσεων του κλεισίματος.  Η διοίκηση ενημέρωσε τους 250 υπαλλήλους ότι μπορούν να εισέλθουν σε ένα προαιρετικό πρόγραμμα εξόδου με ευνοϊκούς όρους. Το πρόγραμμα ξεκίνησε στις 2 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθεί στις 10 Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τη δήλωση της διοίκησης, «από την 1η Ιανουαρίου 2018, το εργοστάσιο στην Αθήνα δεν θα μπορεί να υποστηρίξει την κατασκευή οποιουδήποτε από τα προϊόντα του Ομίλου με αποτέλεσμα την απόφαση την αναστολή της παραγωγικής του δραστηριότητα». Πηγή:pronews.gr

Διοικητικό πρόστιμο συνολικού ύψους 6,3 εκατ. ευρώ επέβαλε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) στην εταιρεία ΟΤΕ Α.Ε. (νυν όμιλος εταιρειών «COSMOTE AE»), κατόπιν εξέτασης σχετικών καταγγελιών των εταιρειών Hellas On Line ΑΕ και Wind Hellas ΑΕΒΕ, καθώς και αναφορών των εταιρειών Cyta ΑΕ και Forthnet ΑΕ.   Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΕΤΤ, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι «η εταιρεία ΟΤΕ ΑΕ προέβη σε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της μέσω της πρακτικής της διακριτικής μεταχείρισης στην αγορά της αδεσμοποίητης πρόσβασης στον τοπικό βρόχο, σε βάρος των παραπάνω εταιρειών και υπέρ του λιανικού της άκρου, για χρονικό διάστημα 3 ετών (2012-2014)».   Ειδικότερα, η ΕΕΤΤ επέβαλε στην εταιρεία ΟΤΕ ΑΕ πρόστιμο ύψους 2,8 εκατ. ευρώ για παράβαση των κανονιστικών υποχρεώσεών της περί μη διακριτικής μεταχείρισης και 3,5 εκατ. ευρώ για παράβαση της νομοθεσίας περί ελεύθερου ανταγωνισμού.   Για την επιμέτρηση των προστίμων, η ΕΕΤΤ συνεκτίμησε τη χρονική διάρκεια της παράβασης, τη φύση και τη σοβαρότητά της, το όφελος που αποκόμισε η ΟΤΕ ΑΕ, την οικονομική βλάβη που προκλήθηκε στους ανταγωνιστές της, την αρχή της αναλογικότητας, την ανάγκη αποτροπής παρόμοιων πρακτικών στο μέλλον και τις γενικότερες επιπτώσεις της διακριτικής μεταχείρισης στην αγορά και τους καταναλωτές.       Πηγή: naftemporiki.gr  

Τι περιλαμβάνει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων   Ο Συνεταιρισμός ΘΕΣγάλα, με στόχο την επέκταση του δικτύου καταστημάτων του σε όλες τις γειτονιές της Αθήνας και τη δημιουργία νέων συνεταιριστικών καταστημάτων, ξεκινάει την ανάπτυξη συνεργασιών μέσω Franchise.   Έτσι, ο ΘΕΣγάλα εξελίσσει τα υπάρχοντα καταστήματά του σε γωνιές Συνεταιρισμών και Ελλήνων παραγωγών με καθημερινά είδη διατροφής, αναγκαία σε κάθε νοικοκυριό.   Πρόκειται για ελληνικά προϊόντα, ενώ στόχος του εγχειρήματος είναι η ενίσχυση των υπαρχόντων καταστημάτων Αυτόματων Πωλητών και η μετεξέλιξη του Συνεταιρισμού ΘΕΣγάλα ως μια ομπρέλα για διανομή προϊόντων Συνεταιρισμών και Ελλήνων παραγωγών, μέσω του δικτύου καταστημάτων του.   Τα νέα καταστήματα θα διαθέτουν:   • Ανοιγόμενη πόρτα εισόδου/εξόδου • Ψυγείο προϊόντων Τυροκομικών – αλλαντικών σε μορφή χύμα • Πάγκοι κοπής – ταμειακή μηχανή – θερμοκολλητική μηχανή – καλάθια τοποθέτησης προϊόντων • Καταψύκτης/ψυγείο για Φέτα • Ψυγείο συσκευασμένων προϊόντων (δίφυλλο) • Κατάψυξη Δαπέδου • Ράφια συσκευασμένων ξηρών προϊόντων • Θήκες οσπρίων • Αποθηκευτικοί χώροι • Οθόνες • Διαφημιστικές προθήκες επιτοίχιες • Βιτρίνες καταστημάτων (όπου μπορούν να δημιουργηθούν βάσει σχεδίου μηχανικών) • Υλικά συσκευασίας προϊόντων, σακούλες, κτλ.   Σε ό,τι αφορά στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, τα συνεταιριστικά καταστήματα θα πωλούν γαλακτοκομικά, αλλαντικά, όσπρια, ρύζι, άλευρα, παραδοσιακά ζυμαρικά, σαλάτες, ελαιόλαδο, μπαχαρικά και ροφήματα, μαρμελάδες και σάλτσες, είδη αρτοποιείου, προϊόντα κατάψυξης και αρκετά ακόμα.   Η παρασκευή πολλών από τα παραπάνω προϊόντα γίνεται με πρώτη ύλη το φρέσκο γάλα και το τυρί του Συνεταιρισμού.   Κοντά στα 28 εκατ. ο τζίρος του 2017   Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που είχε ανακοινώσει ο πρόεδρος του ΘΕΣΓΑΛΑ, Θανάσης Βακάλης, το 2016 ο Συνεταιρισμός είχε πωλήσεις 25 εκατ. ευρώ, ενώ η πρόβλεψη για το τρέχον έτος είναι η καταγραφή μιας αύξησης της τάξεως του 10%. news.gr

  To πολυτελές γιοτ του Ρώσου μεγιστάνα Ρομάν Αμπράμοβιτς, το Eclipse, μήκους 163 μέτρων και αξίας 340 εκατ. ευρώ, αγκυροβόλησε την περασμένη Πέμπτη ανοιχτά του Αγίου Νικολάου και φήμες λένε πως δεν ήταν τυχαίο!     Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ανατολή», ο ιδιοκτήτης του Eclipse επέλεξε να αγκυροβολήσει κάτω από τα «Πλευρά» ώστε να έχει απεριόριστη θέα προς την τεράστια έκταση γης, ιδιοκτησίας της ρωσικών συμφερόντων εταιρείας «Mirum», που μόλις πρόσφατα έλαβε το πράσινο φως από την κυβέρνηση, για να προχωρήσει στην επένδυση ύψους 408 εκατομμυρίων ευρώ στην Ελούντα.   Ο πανίσχυρος Αμπράμοβιτς έχει εκδηλώσει μεγάλο ενδιαφέρον και ήδη προχώρησε σε επενδυτικά σχέδια στην Ελλάδα και ειδικά στον τουρισμό (αγοράζοντας ξενοδοχειακή μονάδα στη Ρόδο κλπ.), ενώ αναζητούσε και κατάλληλη έκταση για την κατασκευή υπερπολυτελών κατοικιών για να τις πουλήσει σε εκατομμυριούχους Ρώσους και όχι μόνο.   Φαίνεται ότι τα «Πλευρά» έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον του μιας και προχωρεί προς υλοποίηση το επενδυτικό αυτό σχέδιο της «Mirum».   Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, ο κ. Αμπράμοβιτς προσεκλήθη από την κεφαλή της Μirum και δείπνησαν στη μεγάλη, παραλιακή βίλα που διαθέτει ο δεύτερος, στο δρόμο προς Πλάκα. Και τόσο εντυπωσιάστηκε από την ομορφιά του τόπου, που εφόσον κλείσει τελικά η συμφωνία και αποφασίσει να επενδύσει κεφάλαια στα Πλευρά, δεν αποκλείεται να αγοράσει και τη βίλα!       Πηγή: freepen.gr

  Η ελληνική επιχείρηση λιανικήε πώλησης Veropoulos άνοιξε το όγδοο σούπερ μάρκετ Vero στη ψευδο-"Μακεδονία", που βρίσκεται στην πόλη Tetovo, καθώς και το τρίτο κατάστημα παιχνιδιών Jumbo στη χώρα σημειώνει ο Branislav Pekic σε σχετικό άρθρο στο esmmagazine.com   Η συνολική επένδυση στα δύο νέα καταστήματα, με συνολική επιφάνεια πωλήσεων 2.600 τετραγωνικών μέτρων, ανέρχεται σε πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ.   Σύμφωνα με τη στρατηγική της εταιρείας για την παροχή στήριξης στους τοπικούς παραγωγούς, το νέο σούπερ μάρκρτ προσφέρει ένα ευρύ φάσμα προϊόντων από 800 σκοπιανούς παραγωγούς, με τους οποίους ο Βερόπουλος εργάζεται εντατικά τα τελευταία χρόνια.     Επενδυτικά Σχέδια     Φέτος, ο Βερόπουλος γιορτάζει 20 χρόνια παρουσίας στην ΠΓΔΜ, έχοντας επενδύσει συνολικά 60 εκατ. ευρώ στη χώρα. Πέρυσι, εισήγαγε ένα νέο πρόγραμμα αφοσίωσης, μέσω του οποίου οι καταναλωτές επωφελούνται από πολλές εκπτώσεις και χαμηλότερους λογαριασμούς κατά την αγορά.   Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Vero Marketi, Lucas Biasas, η εταιρεία σχεδιάζει να ανοίξει τρία ή τέσσερα νέα καταστήματα Vero μέχρι τα τέλη του 2017.   Με το άνοιγμα του νέου σούπερ μέρκετ στο Τέτοβο, η Βερόπουλος διαθέτει συνολικά 11 καταστήματα Vero, εκ των οποίων τα επτά βρίσκονται στα Σκόπια, και τα δύο στη Βιτόλα και το Τέτοβο. Επιπλέον, η ελληνική εταιρεία διαθέτει εμπορικό κέντρο στα Σκόπια, το franchise για τα καταστήματα παιχνιδιών Jumbo και το fasties εστιατόριο Goodies.   Ο Βερόπουλος μπορεί να μην κατάφερε να κρατηθεί στην αφιλόξενη για την επιχειρηματικότητα ελληνική αγορά αλλα μεγαλουργεί στα Σκόπια.     Πηγή: freepen.gr

Της Αλεξάνδρας Γκίτση    Εφ όπλου λόγχης βρίσκονται οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Το σήμα για τον νέο εμπορικό πόλεμο, που μόλις ξεκίνησε, έδωσε πριν από λίγες ημέρες η ΑΒ Βασιλόπουλος, που ανήκει στο group Ahold - Delhaize. Η ΑΒ Βασιλόπουλος ανακοίνωσε ότι προσφέρει για τον μήνα Σεπτέμβριο στους κατόχους της ΑΒ Plus, δύο 6ευρες επιταγές, για κάθε 200 πόντους που συλλέγουν με αγορές με την κάρτα τους. Επίσης κάθε εβδομάδα ένας τυχερός θα κερδίζει μετά από κλήρωση τα ψώνια της χρονιάς σε 6ευρες επιταγές ή ένα FIAT 500.   Η συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια σίγουρα δεν είναι η μοναδική που "τρέχει” από τις αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου. Άλλωστε το οξυγόνο στην αγορά το δίνουν οι προσφορές που αποτελούν το βασικό κριτήριο με το οποίο οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους. Για του λόγου το αληθές πάνω από το 50% των επώνυμων προϊόντων πωλείται μέσω κάποιας προωθητικής ενέργειας ενώ προσφορές γίνονται ακόμη και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.   Απλά η τελευταία προωθητική ενέργεια της ΑΒ Βασιλόπουλος, είναι επικοινωνιακά πιο συντονισμένη και ανοίγει επί της ουσίας τη νέα σεζόν εν όψει και ενός δύσκολου τριμήνου αυτό του Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου - Νοεμβρίου, όπου τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις πιέζονται σημαντικά και λόγω της φοροκαταιγίδας (ΕΝΦΙΑ, δόσεις φόρου εισοδήματος, έναρξη σχολείων, κλπ.).    Την κίνηση της ΑΒ Βασιλόπουλος, το μήνυμα της οποίας φθάνει πιο γρήγορα στους τελικούς καταναλωτές και δη στους 300.000 καταναλωτές της Μαρινόπουλος που πέρσι μετακινήθηκαν στο δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως έχουν αναφέρει στελέχη της τελευταίας, αναμένεται να ακολουθήσουν, ο ένας μετά τον άλλο παίκτης της αγοράς. Άλλωστε κανείς από τους κερδισμένους της περσινής κατάρρευσης της Μαρινόπουλος δεν επιθυμεί να απολέσει αυτά τα κέρδη.    Οι καταναλωτές του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος αποτελούσαν από μόνη τους μια ξεχωριστή κατηγορία. Είναι η μερίδα αυτή των καταναλωτών που ζούσε, ανέπνεε και κατανάλωνε με βάση τις προσφορές οι οποίες ερχόντουσαν εις γνώση της μέσω φυλλαδίων, μπαράζ διαφημιστικών τηλεοπτικών σποτ και καταχωρήσεων και κουπονιών μέσω του τύπου (σ.σ. η αλυσίδα Σκλαβενίτης μέχρι στιγμής δεν ακολουθεί αυτή την πολιτική).   Ήδη, οι επικεφαλής των υπόλοιπων μεγάλων αλυσίδων έχουν καταστήσει σαφές πως δεν πρόκειται να καθίσουν με σταυρωμένα τα χέρια, αλλά θα κινηθούν επιθετικά, προκειμένου να αναχαιτίσουν τη δυναμική που αναπτύσσει το νέο σχήμα υπό τη Σκλαβενίτης. Σε ότι αφορά την εμπορική πολιτική που σκοπεύει να ακολουθήσει η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης για το δίκτυο που πέρασε στα χέρια της, όπως σημείωναν οι ίδιες πηγές, αυτή θα είναι η ίδια με αυτή που "τρέχει” ήδη το δίκτυο της Σκλαβενίτης. Ωστόσο, όπως αναφέρεται και στο επιχειρηματικό σχέδιο του Σεπτεμβρίου, η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, θα μπορεί να έχει την επιλογή περισσότερων προωθητικών ενεργειών στα καταστήματα της επαρχίας όπου ο όμιλος Σκλαβενίτη δε δραστηριοποιείται. capital.gr