Εργασιακα

  Από 50 έως και 450 ευρώ αναμένεται να κυμανθεί το «μπόνους» που θα πάρουν οι Δημόσιοι Υπάλληλοι , εφόσον αξιολογηθούν με καλό βαθμό.   Η σχετική ρύθμιση αναμένεται να κατατεθεί άμεσα στη Βουλή.   Σύμφωνα με dikaiologitika.gr, το μπόνους θα αφορά σε υπαλλήλους που θα αξιολογηθούν με καλό βαθμό. Ακόμα κι αν δεν προαχθούν όμως, κυρίως οι πτυχιούχοι, θα ανέβουν ένα μισθολογικό κλιμάκιο.   Τα κίνητρα περιλαμβάνουν μάλιστα αυξήσεις για πολύ μεγάλη μερίδα των δημοσίων υπαλλήλων, καθώς προβλέπεται για τους πτυχιούχους υπαλλήλους που υπηρετούν επί 10ετία στο Δημόσιο και θα αξιολογηθούν με καλό βαθμό και μισθολογική αύξηση.   Ουσιαστικά προβλέπεται ότι εάν βαθμολογηθούν με «λίαν καλώς» θα ανέβουν μισθολογικό κλιμάκιο.   Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι αν ένας δημόσιος υπάλληλος με πτυχίο ο οποίος υπηρετεί 10 ως 12 έτη στο Δημόσιο μπορεί να ανέβει από τα 1.387 στα 1.446 ευρώ.   Αν κριθεί με άριστα μπορεί να διεκδικήσει και μια θέση στην ιεραρχία, όπου προβλέπονται και τα σχετικά επιδόματα που προβλέπονται.   Δηλαδή, ο υπάλληλος μπορεί να διεκδικήσει θέση προϊσταμένου τμήματος με επίδομα 290 ευρώ, θέση προϊσταμένου υποδιευθύνσεως με επίδομα 350 ευρώ ή μια θέση προϊσταμένου διεύθυνσης με επίδομα 450 ευρώ.   Πηγή: VoiceNews

Είναι χιλιάδες οι περιπτώσεις γυναικών που μπορούν να βγουν σε σύνταξη πολύ πριν τα 67 έτη και μάλιστα με πλήρη σύνταξη.   Κλειδί στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι η ύπαρξη ανήλικου τέκνου, αλλά και ο χρόνος υπηρεσίας, μαζί με την ηλικία.   Για παράδειγμα οι μητέρες με ανήλικο τέκνο το 2010 ή το 2011 και με 18,3 ως 25 έτη ασφάλισης μπορούν να βγουν σε σύνταξη, ενώ στο δημόσιο τις ΔΕΚΟ και τις Τράπεζες οι τρίτεκνες μητέρες μπορούν εφόσον έχουν συμπληρώσει 20ετία να βγουν σε σύνταξη στα 55 έτη τους.   Όσες εργαζόμενες έκλεισαν τα 50, τα 52 ή τα 55 έτη πριν την 19η 8 2013 μπορούν επίσης να βγουν σε σύνταξη χωρίς όριο ηλικίας, οποτεδήποτε.   Ασφαλισμένες του ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ μπορούν να “κλειδώσουν” τη σύνταξη στα 55 ή τα 62 έτη.   Δημόσιο: Έξοδος με 25 ως 37 έτη για πλήρη σύνταξη Πλήρης σύνταξη με 25 έτη (άνδρες – γυναίκες)   25 έτη το 2011   25 έτη το 2012   Δημόσιο σύνταξη με 35 και 37 έτη Με 25 έτη ως το 2010-11 και 35 ή 36 σε ηλικία 58 ετών     ΙΚΑ: Με 10.500 ένσημα το 2010 και 2011   Με 10.500 ένσημα το 2012   Δημόσιο - Γονείς με ανήλικο ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΕ 25 ΕΤΗ ΩΣ ΤΟ 2010 ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΓΟΝΕΙΣ ΜΕ ΑΝΗΛΙΚΟ (ΟΠΟΤΕΔΗΠΟΤΕ) ΚΑΙ 25 ΕΤΗ ΤΟ 2011   ΜΕ 25 ΕΤΗ ΤΟ 2012 ΚΑΙ ΑΝΗΛΙΚΟ ΟΠΟΤΕΔΗΠΟΤΕ   ΙΚΑ Ασφαλισμένες πριν το 1993 5.500 ΕΝΣΗΜΑ, ΑΝΗΛΙΚΟ ΤΟ 2010 - ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ 55ου ΕΤΟΥΣ   Μητέρες ΔΕΚΟ – Τράπεζες Πλήρης σύνταξη ΜΕ 25 ΕΤΗ ΚΑΙ ΑΝΗΛΙΚΟ ΤΟ 2010 - 2011   ΜΕ 25 ΕΤΗ ΤΟ 2012 ΚΑΙ ΑΝΗΛΙΚΟ ΤΕΚΝΟ   Ταμείο Νομικών – Ταμείο Ναυτιλιακών πρακτόρων ΜΕ 22,6 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΤΑΝ ΚΑΙ 25 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΤΑΝΠΥ ΚΑΙ ΑΝΗΛΙΚΟ ΤΟ 2011   Τα όρια συνταξιοδότησης στο Δημόσιο Για όσους έχουν προσληφθεί μετά το 1983 και συμπλήρωσαν 25 έτη ως το 2010:   Πηγή: newsit.gr

  Το 48% των νέων Ελλήνων (18-35) δηλώνουν σήμερα ως τη βασική πηγή του εισοδήματός τους την "οικονομική στήριξη από γονείς ή άλλους συγγενείς". Επίσης, μόνο το 15% αυτών θεωρεί πιθανό να βρει δουλειά τους επόμενους 6 μήνες.   Τα παραπάνω ποσοστά αποτελούν δύο μόνο από τα πολλά ενδιαφέροντα ευρήματα της νέας ποσοτικής έρευνας για την ανεργία των νέων και τις διαγενεακές σχέσεις στην Ελλάδα, της οποίας το πρώτο μέρος δημοσιεύει σήμερα η διαΝΕΟσις.   Την ποσοτική έρευνα πραγματοποίησε η MRB σε δείγμα περίπου 1.500 νέων Ελλήνων από όλες τις περιφέρειες της χώρας και σε δείγμα 500 γονέων των νέων αυτών.                 Μερικά ακόμα από τα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας αναφέρονται παρακάτω:   -Το 29% των νέων πιστεύουν ότι το βιοτικό τους επίπεδο θα είναι χειρότερο από αυτό των γονιών τους. Αλλά την ίδια γνώμη έχει το 55% των γονέων τους.  -Το 41% των νέων δηλώνει διατεθειμένο να μετακομίσει σε άλλη χώρα για να βρει δουλειά, ενώ το το 46% σε άλλη περιοχή της Ελλάδας.   Επίσης οι νέοι Έλληνες σε σχέση με τους γονείς τους:   -δηλώνουν λίγο περισσότερο αριστεροί και πολύ λιγότερο θρησκευόμενοι, -έχουν λίγο καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης, -συμμετέχουν λιγότερο σε εθελοντικές ή συλλογικές δράσεις (πλην των πολιτικών), -εμπιστεύονται λιγότερο τους θεσμούς, και -συμμετέχουν λιγότερο σε πολιτιστικά δρώμενα       Ποιοι γονείς έχουν άνεργα παιδιά;   Όπως προκύπτει από τα ευρήματα της ποσοτικής έρευνας, φαίνεται πως ο συνδυασμός χαμηλής μόρφωσης, οικονομικής ανεπάρκειας και έλλειψης εμπιστοσύνης στους θεσμούς στους γονείς, έχει ως αποτέλεσμα πολύ υψηλότερα ποσοστά ανεργίας στα παιδιά τους, σε σχέση με τα παιδιά γονέων με διαφορετικά χαρακτηριστικά.   Ποιο είναι το προφίλ των νέων ανέργων σήμερα;    Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ποσοστικής έρευνας, ανεξάρτητα από το προφίλ των γονιών τους, οι νέοι οι οποίοι:   -δεν θεωρούνται "ενεργοί πολίτες", -αντιδρούν απέναντι στους θεσμούς, -δεν είναι ιδιαίτερα μορφωμένοι  -δεν αφιερώνουν χρόνο στην πνευματική τους καλλιέργεια, και -είναι αυτοί που εμφανίζουν υψηλότερα ποσοστά ανεργίας.                                           Η μεγάλη ποσοτική έρευνα της διαΝΕΟσις διενεργήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου CUPESSE. Με αυτήν επιχειρεί: α) να χαρτογραφήσει τις σχέσεις των νέων Ελλήνων με τους γονείς τους, και β) να καταγράψει πώς αυτές επηρεάζουν τη στάση τους απέναντι στην απασχόληση και την ανεργία, αλλά και τις προσδοκίες τους για το μέλλον. Η διαΝΕΟσις, ως ο φορέας που διεξάγει το ελληνικό σκέλος του έργου, επιχειρεί μέσα από αυτό να ανοίξει τη συζήτηση για τα δομικά, διαγενεακά και πολιτισμικά αίτια της ανεργίας των νέων στη χώρα μας.   Πηγή: newmoney.gr

Κατάργηση πρόωρων συντάξεων πριν από τα 62 προβλέπει διάταξη-βόμβα που ετοίμασε το υπουργείο Οικονομικών και επρόκειτο να περάσει μαζί με τα μέτρα του 4ου Μνημονίου που ψηφίστηκαν στις 18 Μαΐου (ν. 4472).   Επί της ουσίας λέει ότι οι υπάλληλοι θα μπορούν να αποχωρούν με όρια ηλικίας για μειωμένη σύνταξη, αλλά η σύνταξη δεν θα καταβάλλεται αν η διαφορά ηλικίας μεταξύ πλήρους και μειωμένης είναι πάνω από 5 έτη.   Στο «παρά πέντε» της κατάθεσης του νομοσχεδίου, η διάταξη αποφασίστηκε να μη συμπεριληφθεί μαζί με τα υπόλοιπα μνημονιακά μέτρα και μένει σε «εφεδρεία» μέχρι νεωτέρας.   Η διάταξη αφορά στο συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου, αλλά ανοίγει το δρόμο για ανάλογη εφαρμογή και στα ταμεία μισθωτών του ιδιωτικού τομέα, δηλαδή για το ΙΚΑ, τα ταμεία ΔΕΚΟ-τραπεζών και άλλους φορείς που έχουν καθεστώς πρόωρης εξόδου.   Το πρόβλημα, ειδικά για το Δημόσιο, είναι ότι χωρίς αυτή τη διάταξη δεν θα μπορεί να προχωρήσει στην έκδοση πρόωρων συντάξεων γιατί η νομοθεσία δεν επιτρέπει την καταβολή σύνταξης, παρά μόνο όταν ο υπάλληλος αποχωρεί έως 5 χρόνια νωρίτερα από το όριο ηλικίας πλήρους σύνταξης.   Η αρχική εγκύκλιος που είχε βγει το 2015 δεν έλυσε το πρόβλημα, καθώς με τα νέα όρια ηλικίας η έξοδος με μειωμένη επέφερε ποινή περικοπής σύνταξης ως και 60%, γιατί το πέναλτι πρόωρης εξόδου επιβαλλόταν με περικοπή σύνταξης 6% το χρόνο, ακόμη και αν η διαφορά ηλικίας μεταξύ πλήρους και μειωμένης σύνταξης ήταν μεγαλύτερη των 5 ετών.   Η ερμηνεία αυτής της εγκυκλίου δημιούργησε νομικά ζητήματα καθώς δεν υπήρχε καμία προηγούμενη νομοθετική διάταξη που να ορίζει ότι η ποινή με μειωμένο όριο ηλικίας από το Δημόσιο επιβάλλεται και πέραν των 5 ετών.   Αυτό το πρόβλημα ήρθε να «λύσει» η νέα νομοθετική διάταξη, με την οποία όμως κλείνουν οι πόρτες για σύνταξη σε όσους δεν έχουν ως 5 έτη διαφορά από το νέο όριο ηλικίας για πλήρη σύνταξη!   Σύμφωνα με το περιεχόμενο της διάταξης, που αποκαλύπτει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, οι πρόωρες-μειωμένες συντάξεις των δημοσίων υπαλλήλων που αποχωρούν ή θα αποχωρήσουν σε ηλικίες που υπολείπονται τουλάχιστον κατά 5 έτη από το νέο όριο ηλικίας για πλήρη σύνταξη, δεν θα καταβάλλονται κατά την έξοδο από την υπηρεσία τους, έως ότου η διαφορά ανάμεσα στην πραγματική τους ηλικία και στο όριο ηλικίας πλήρους σύνταξης φτάσει να είναι 5 χρόνια.   Πηγή: Freepen.gr

Έρχονται 1.867 προσλήψεις μονίμων σε Δήμους, κατασκηνώσεις, νοσοκομεία   727 γεωπόνοι και παγιδοθέτες στις Περιφέρειες   Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ενέκρινε την πρόσληψη 727 εποχικών υπαλλήλων για την αντιμετώπιση των εποχικών αναγκών της Γενικής Διεύθυνσης Βιώσιμης Φυτικής Παραγωγής στο πρόγραμμα καταπολέμησης του δάκου της ελιάς έτους 2017. Συγκεκριμένα, εγκρίθηκα οι θέσεις ως εξής: 157 Τομεάρχες Δακοκτονίας Γεωπόνοι ή Τεχνολόγοι Γεωπόνοι και 570 Λοιπό εργατοτεχνικό προσωπικό ΥΕ (παγιδοθέτες, αρχιεργάτες, ψεκαστές, παρασκευαστές, δειγματολήπτες, μεταφορείς, εργάτες αποθήκης κ.λπ.).   Η πρόσληψη του ανωτέρω προσωπικού θα γίνει σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του Ν. 2190/94 «Σύσταση ανεξάρτητης αρχής για την επιλογή προσωπικού και ρύθμιση θεμάτων διοίκησης» όπως ισχύει, από τα αρμόδια για την πρόσληψη όργανα. Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων γίνονται στις περιφέρειες που είναι υπεύθυνες για το πρόγραμμα.   Προσόντα   Για τις θέσεις των γεωπόνων θα ζητηθούν: Βεβαίωση Ασκησης Επαγγέλματος Γεωτεχνικού Ειδικότητας Γεωπόνου ή Βεβαίωση Συνδροµής Νοµίµων Προϋποθέσεων Εναρξης Ασκησης Επαγγέλµατος Γεωτεχνικού Ειδικότητας Γεωπόνου και οποιοδήποτε πτυχίο ή δίπλωµα ΑΕΙ ή Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ), ΑΕΙ ή Προγραµµάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ), ΑΕΙ της ηµεδαπής ή ισότιµος τίτλος σχολών της αλλοδαπής, το οποίο οδηγεί στην απόκτηση του δικαιώµατος άσκησης επαγγέλµατος γεωπόνου.   203 μόνιμοι στην Υπηρεσία Ασύλου   Την Πέμπτη 15 Ιουνίου ξεκινά η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής για την προκήρυξη 6Κ/2017 που αφορά σε 203 μόνιμες θέσεις στην Υπηρεσία Ασύλου. Η Κεντρική Υπηρεσία Ασύλου ασχολείται με την άσκηση καθηκόντων της Υπεύθυνης Αρχής (Διαχειριστικής), εντεταλμένης να αναλάβει την κατάρτιση των ετήσιων λογαριασμών για τη διαχείριση δράσεων / έργων του εθνικού προγράμματος του Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ενταξης (Τμήμα Διαχείρισης και Εφαρμογής Προγραμμάτων). Οι θέσεις κατανέμονται σε έξι ειδικότητες Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως εξής: ΠΕ Διοικητικού 105 θέσεις, ΔΕ Διοικητικού Λογιστικού 56 θέσεις, ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού 27 θέσεις, ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού 12 θέσεις, ΤΕ Πληροφορικής 2 θέσεις και ΠΕ Επικοινωνίας και ΜΜΕ μια θέση.   Πηγή: ProNews

Κατά καιρούς έχουν γραφτεί διάφορα για τους... ανάλγητους (νεο)φιλελεύθερους που θέλουν απολύσεις στο Δημόσιο, χωρίς όμως να ααναρωτηθεί κανείς πόσο τους στοιχίζει σε φόρους η παρουσία πλήθους υπαλλήλων που θα μπορούσαν να έχουν ως εργοδότη έναν... ιδιώτη!   Οι εταίροι-δανειστές το 2010, διέπραξαν ένα τεράστιο λάθος δομικού και ποσοτικού χαρακτήρα, καθώς δεν επέμειναν στη μείωση των δημοσίων δαπανών αναδεικνύοντας την παράμετρο των θέσεων εργασίας στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Έτσι, φτάναμε κάθε τρεις και λίγο στη... γνωστή συνταγή των υπερβολικών φόρων και των περικοπών κυρίως μέσω πιο δραστικών παρεμβάσεων στο σκέλος των συντάξεων ή ακόμη και των μισθών στον ίδιο τον δημόσιο τομέα.   Το μεγάλο πρόβλημα του ελληνικού κράτους είναι η περιορισμένη ανταγωνιστικότητα, η οποία έχει ως... συνιστώσες το εχθρικό επιχειρηματικό περιβάλλον, την αναποτελεσματική διάρθρωση της δομής της οικονομίας, τη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία, τη γραφειοκρατία, την πολυνομία και το... ρουσφέτι. Είναι δεδομένο ότι ακόμη και αν αύριο το πρωί μας χάριζαν το σύνολο του ελληνικού χρέους, τότε λόγω των προβληματικών δομών στην παραγωγή πλούτου, θα βρισκόμασταν μετά από ένα διάστημα και πάλι υπερχρεωμένοι.   Το μεγάλο πρόβλημα έχει να κάνει με τη... δυσκοίλια αντιμετώπιση του κόστους λειτουργίας του δημόσιου τομέα. Στην εποχή της υπερυψηλής τεχνολογίας, χιλιάδες σχετικές θέσεις που διατηρούνται στον δημόσιο τομέα είναι εκ των ων ουκ άνευ. Την ίδια στιγμή, παρατηρείται σε κρίσιμους τομείς έλλειψη προσωπικού. Ένα σύγχρονο και σωστά διαρθρωμένο κράτος οφείλει να έχει τον αναγκαίο αριθμό μονίμων στελεχών στις Ένοπλες Δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας, στα νοσοκομεία, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και βέβαια στον μηχανισμό της διοίκησης και της συλλογής εσόδων. Από κει και πέρα, όλες  τις υπόλοιπες δραστηριότητες μπορεί να τις επιτελεί κάλλιστα ο ιδιωτικός τομέας.   Με δεδομένο ότι όλες οι ΔΕΚΟ βαίνουν προς ιδιωτικοποίηση και ταυτόχρονα πολλές υπηρεσίες που παρέχουν υπάλληλοι των Δήμων (καθαριότητα, πράσινο, τεχνικό προσωπικό) μπορούν να γίνουν μέσω ιδιωτών, θεωρείται ως απολύτως  ρεαλιστικό και εφικτό να μειωθεί ο αριθμός τους κατά σχεδόν 100.000 άτομα, χωρίς να απολυθούν! Το Κράτος θα μπορούσε να λάβει μέριμνα έτσι ώστε όσοι βρίσκονται σε "ευαίσθητη" ομάδα (κοντά στη σύνταξη, πολύτεκνοι, μονογονεϊκές οικογένειες κλπ.) να τύχουν πλήρους επιδότησης των εισφορών τους, όπως το ίδιο πρέπει να συμβεί και για τις αντίστοιχες του ιδιώτη. Είνα προφανές ότι σε μια τέτοια περίπτωση θα υπάρξει τεράστια μείωση των κρατικών δαπανών δια των επιχορηγήσεων που δίνονται από τον προϋπολογισμό.    Σύμφωνα με μετρήσεις, για κάθε μία θέση δημοσίου υπαλλήλου... δεν δημιουργούνται τρεις στον ιδιωτικό τομέα. Άρα, για κάθε μία θέση λιγότερη στο δημόσιο, θα δημιουργηθούν 2 ή και 3 αντίστοιχες στον ιδιωτικό τομέα! Κατά κάποιο τρόπο η μεταφορά 100.000 δημοσίων υπαλλήλων του ευρύτερου δημόσιου τομέα (ΔΕΚΟ και Δήμοι) θα μπορούσε να κινητοποιήσει επενδυτικά κεφάλαια που θα δημιουργούσαν τουλάχιστον 300.000 θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Δηλαδή, το όφελος θα είναι διπλό καθώς, αφενώς, θα μειωθούν οι επιβαρύνσεις του Κράτους και κατ΄ επέκτασιν των φορολογούμενων και αφετέρου θα ανοίξει ο ιδιωτικός τομέας αυξάνοντας την "πίτα" της οικονομίας.    Όλα τα παραπάνω έχουν δρομολογηθεί και πλέον ούτε οι ιδεοληψίες αριστερού τύπου μπορούν να τα σταματήσουν. Απλά, όσο γρηγορότερα γίνουν οι σχετικές παρεμβάσεις, τόσο πιο θετικά και άμεσα θα είναι τα οφέλη σε όλα τα επίπεδα. Η χώρα πρέπει να κάνει ένα δυναμικό βήμα προς το μέλλον. Και αυτό δεν μπορεί να συμβεί με αναχρονιστικές ιδεοληψίες αριστερού τύπου. αλλά με φυγή προς τα εμπρός. Άλλωστε, αυτές ήταν που μας έφεραν στη σημερινή κατάσταση...   marketnews.gr  

Σαφάρι από τους δανειστές με στόχο τους ελεύθερους επαγγελματίες   Τα καταστήματα θα ανοίγουν και τις Κυριακές στις τουριστικές περιοχές, κοντά στα αεροδρόμια και γενικώς όπου έχουν ξεφυτρώσει ή θα ξεφυτρώσουν μεγάλα εμπορικά κέντρα. Η κυβέρνηση υποχρεώνεται διά του… μνημονίου να τρέξει τις μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις όπως το Ελληνικό. Ήδη, συνεδρίασε την Τρίτη το ΚΥΣΟΙΠ για να ξεμπλοκάρει μια ακόμη μεγάλη επένδυση εμπορικού ενδιαφέροντος στην Ακαδημία Πλάτωνος, στην έκταση του πρώην εργοστασίου της Κλωστοϋφαντουργίας Μουζάκη.    Την ίδια ώρα, οι αυτοαπασχολούμενοι υφίστανται άλλο ένα πλήγμα: οι ασφαλιστικές εισφορές δεν θα αφαιρούνται από εδώ και στο εξής από το εισόδημα που θα λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό των ασφαλιστικών εισφορών, κάτι που σημαίνει ότι θα υπολογίζονται ασφαλιστικές εισφορές και επί των ασφαλιστικών εισφορών. Είναι το… κερασάκι στην τούρτα καθώς έχει προηγηθεί η επιβολή του τέλους επιτηδεύματος, της εισφοράς αλληλεγγύης, της φορολόγησης του εισοδήματος των αυτοαπασχολουμένων με συντελεστές από 22% έως και 45%, και φυσικά της σύνδεσης των ασφαλιστικών εισφορών με το εισόδημα.   Είναι τυχαία όλα αυτά; Έχει σχέση η κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων με τον τρόπο υπολογισμού των εισφορών στους αυτοαπασχολουμένους; Και όμως, ναι. Δύο φαινομενικά άσχετα μεταξύ τους ζητήματα πολιτικής ουσιαστικά εξυπηρετούν τον μεγάλο στόχο των δανειστών: την οικονομική εξόντωση των αυτοαπασχολουμένων, το κλείσιμο των καταστημάτων της γειτονιάς, τη μεταφορά της ζήτησης στις μεγάλες επιχειρήσεις και τα εμπορικά κέντρα αλλά και τη μετατροπή των ανεξάρτητων εργασιακά πολιτών σε υπαλλήλους οι οποίοι θα δεσμεύονται από εξαρτημένες σχέσεις εργασίας μερικής ή πλήρους απασχόλησης.   Οι αποδιοπομπαίοι… Τι κρύβει η εμμονή των δανειστών με τους Έλληνες αυτοαπασχολουμένους; Από τις συζητήσεις που έχουν γίνει με τους εκπροσώπους των ελληνικών κυβερνήσεων όλα αυτά τα μνημονιακά χρόνια προκύπτει ότι οι αυτοαπασχολούμενοι κατηγορούνται για πολλά δεινά της ελληνικής οικονομίας: δεν δηλώνουν τα πραγματικά τους εισοδήματα στερώντας τα κρατικά ταμεία από τα έσοδα του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων, δεν πληρώνουν τις ασφαλιστικές εισφορές που τους αναλογούν ενώ «κόβουν» την αλυσίδα του ΦΠΑ καθώς, ενώ συγκεντρώνουν τα τιμολόγια που «φουσκώνουν» τις δαπάνες τους, αποφεύγουν την έκδοση των τιμολογίων που αυξάνουν τα έσοδά τους με αποτέλεσμα, αντί να πληρώνουν ΦΠΑ, να ζητούν και επιστροφές.   Αν η αναλογία των αυτοαπασχολουμένων στο σύνολο του εργατικού δυναμικού ήταν διαφορετική ή αν το μέσο δηλωθέν εισόδημα που εμφάνιζαν στην εφορία ήταν μεγαλύτερο, ενδεχομένως και οι δανειστές να ήταν πιο «επιεικείς». Το γεγονός όμως ότι οι 35 στους 100 απασχολούμενους δηλώνουν «μη μισθωτοί», το στατιστικό εύρημα ότι το 40% των επιτηδευματιών δεν πληρώνει καθόλου ασφαλιστικές εισφορές αλλά και τα στοιχεία της εφορίας που δείχνουν ότι η συντριπτική πλειονότητα εμφανίζεται να επιβιώνει με λιγότερα από 600 ευρώ τον μήνα, ήταν οι τρεις λόγοι για τους οποίους οι δανειστές αποφάσισαν να τηρήσουν άκαμπτη στάση.    Με το νέο πλαίσιο φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, ο επαγγελματίας θα πρέπει να αποδίδει πάνω από τα μισά κέρδη για φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Όταν ο επαγγελματίας που θα καταφέρει να έχει έσοδα της τάξεως των 30.000 ευρώ τον χρόνο συνειδητοποιήσει ότι μετά την αφαίρεση των επαγγελματικών του δαπανών, των φόρων και των ασφαλιστικών εισφορών, αυτό που θα του μείνει θα είναι μόλις 600-700 ευρώ τον μήνα, τότε σίγουρα θα σκεφτεί σοβαρά το ενδεχόμενο να κλείσει τα βιβλία του και να ενταχθεί σε κάποια επιχείρηση ως υπάλληλος. Αυτό θέλουν και οι δανειστές. Αυτή είναι η στρατηγική τους.    Η Ελλάδα να φτάσει με μεγάλη ταχύτητα στον κοινοτικό μέσο όσο όσον αφορά την αναλογία μισθωτών - αυτοαπασχολουμένων. Αυτό, κατά τους «εμπνευστές» του σχεδίου εξαφάνισης των επιτηδευματιών, θα σημαίνει τη μείωση μεν των εισοδημάτων από αυτοαπασχόληση αλλά την αύξηση των εισοδημάτων από τη μισθωτή εργασία, εκεί δηλαδή όπου υπάρχει μεγαλύτερος συντελεστής εισπραξιμότητας τόσο από τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων όσο και από τις ασφαλιστικές εισφορές.   …στο δόκανο Τα στοιχεία στα οποία στηρίζονται και οι δανειστές για να απαιτήσουν την εξόντωση των αυτοαπασχολουμένων, είναι αποκαλυπτικά: 1 Στην Ελλάδα ο αριθμός των μισθωτών δημόσιου και ιδιωτικού τομέα έφτανε στο τέλος του 2015 στα 2,338 εκατομμύρια άτομα. Μπορεί να παρουσιάζει μείωση κατά 645 χιλιάδες άτομα συγκριτικά με την εποχή προ μνημονίων, αλλά αυτό οφείλεται στην έκρηξη της ανεργίας. Παρά τη μείωση, οι μισθωτοί αντιστοιχούν στο 65,89% του συνολικού αριθμού των απασχολουμένων. Είναι μικρό αυτό το ποσοστό; Ναι, είναι η απάντηση, αν συγκριθεί με το αντίστοιχο άλλων χωρών. Μόνο η γειτονική Τουρκία, η Ρουμανία και τα Σκόπια είναι σχετικά κοντά, με τα ποσοστά να διαμορφώνονται στο 68,67%, στο 73,47% και στο 74,7% αντίστοιχα. Στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες ο δείκτης είναι πολύ πιο ψηλά. Ο μέσος όρος των χωρών της Ε.Ε. ανέρχεται στο 84,74% ενώ στην ευρωζώνη είναι ακόμη υψηλότερα, στο 85%. Σε χώρες όπως η Εσθονία, η Γερμανία, το Λουξεμβούργο, η Σουηδία, η Δανία και Νορβηγία, η επικράτηση της μισθωτής εργασίας είναι σχεδόν καθολική καθώς η αναλογία τους στο συνολικό κομμάτι των απασχολουμένων υπερβαίνει και το 90%. Όταν το μερίδιο των μισθωτών είναι τόσο μικρό, είναι επόμενο να ανεβαίνει το ποσοστό των αυτοαπασχολουμένων. Στην Ελλάδα μετράμε (με στοιχεία τέλους 2015, τα οποία όμως δεν έχουν διαφοροποιηθεί αισθητά παρά το «κλείσιμο» βιβλίων το τελευταίο διάστημα) 1,06 εκατομμύρια αυτοαπασχολουμένους, οι οποίοι και αντιστοιχούν στο 30,65% του συνολικού αριθμού των απασχολουμένων. Δεύτερη στη σχετική κατάταξη χώρα είναι η Ιταλία με 22,1%, ακολουθεί η Τουρκία με 20,8%, η Πολωνία με 18,5%, τα Σκόπια με 18,37% και η Ρουμανία με 17,76%. 2 Εισόδημα από «επιχειρηματική δραστηριότητα» εμφάνισαν στις φορολογικές δηλώσεις του 2016 περίπου 839.569 φορολογούμενοι ενώ συνολικά μοιράστηκαν εισοδήματα της τάξεως των 5,927 δισ. ευρώ. Ωστόσο: α. Το 90,57% του συνολικού αριθμού εμφάνισε φορολογητέο εισόδημα κάτω από 19.000 ευρώ τον χρόνο. β. Το 82,12% εμφάνισε εισόδημα κάτω από 10.000 ευρώ τον χρόνο γ. Το 69,67%, περίπου 584.925 φορολογούμενοι, εμφάνισαν εισόδημα κάτω από 5.000.   Αυτό το στατιστικό εύρημα δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό και τη δήλωση που έκανε προ ημερών η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου για να δικαιολογήσει το νέο «χαράτσι» στους αυτοαπασχολουμένους. Η αλλαγή που επέρχεται, δεν επηρεάζει καθόλου αυτούς που δηλώνουν καθαρά κέρδη έως και 7.000 ευρώ τον χρόνο και αυτό διότι ούτως ή άλλως πληρώνουν το ελάχιστο ποσό των 168 ευρώ τον μήνα. Όμως, με βάση τα στοιχεία της εφορίας, κέρδη κάτω από 7.000 ευρώ δηλώνουν οι 638.470 από τους 839.569 επαγγελματίες, δηλαδή το 76% του συνολικού αριθμού. 3 Με το νέο σύστημα υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών, οι 8 στους 10 ευνοήθηκαν καθώς με τη σύνδεση με το φορολογητέο εισόδημα του προηγούμενου έτους – δηλαδή τα πολύ χαμηλά ποσά που προαναφέρθηκαν – οι περισσότεροι περιορίζονται στο να πληρώσουν το ελάχιστο, δηλαδή 168 ευρώ. Παρά τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών όμως (συγκριτικά με τα ποσά που κατέβαλαν οι επαγγελματίες μέχρι και το 2016) το 60% εξακολουθεί να μην πληρώνει τις υποχρεώσεις του.   Το γεγονός ότι οι επιτηδευματίες φορολογούνται πλέον είτε με συντελεστή 29% (σε περίπτωση που έχουν ομόρρυθμη ή ετερόρρυθμη εταιρεία) είτε με 22%-45% (αν έχουν ατομική επιχείρηση ή είναι ελεύθεροι επαγγελματίες), το γεγονός ότι παραμένει σε ισχύ το τέλος επιτηδεύματος, το γεγονός ότι επιβάλλεται και εισφορά αλληλεγγύης σε όσους δηλώνουν καθαρά κέρδη άνω των 12.000 ευρώ και φυσικά το γεγονός ότι οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν συνδεθεί πλέον με το εισόδημα δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα: το σύνολο των κρατήσεων ξεπερνά ακόμη και το 50%, κάτι που σημαίνει ότι το κράτος λειτουργεί πλέον και επίσημα ως συνεταίρος σε κάθε ατομική επιχειρηματική δραστηριότητα.    Όταν ένας επαγγελματίας κοπιάζει για να συγκεντρώσει έσοδα της τάξεως των 20.000 ευρώ τον χρόνο, πληρώνει 6.000-7.000 ευρώ για τα επαγγελματικά του έξοδα και τελικά του μένουν καθαρά περίπου 6.500-7.000 ευρώ τον χρόνο, είναι φυσικό να σκεφτεί «καλύτερα μισθωτός, έστω και με μερική απασχόληση, για να παίρνω και τα δώρα μου». Το πρόβλημα για την κυβέρνηση αλλά και για τους δανειστές που εμπνεύστηκαν αυτήν την πολιτική είναι ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιτηδευματίες στην πράξη μπορεί να αποδειχθούν πολύ σκληροί για να… πεθάνουν, μόνο και μόνο για έναν λόγο: οι ασφαλιστικές εισφορές και οι φόροι δεν αγγίζουν όσους φοροδιαφεύγουν. Αντίθετα, όσοι καταφέρνουν να εμφανίζονται στα χαρτιά της εφορίας με αποδοχές της τάξεως των 3.000-4.000 ευρώ τον χρόνο είναι και οι πρώτοι που μπαίνουν στη λίστα προτεραιότητας για να εισπράξουν τα κοινωνικά επιδόματα που χορηγεί το κράτος. Από το επίδομα στέγασης μέχρι το επίδομα τέκνων και από τους δωρεάν παιδικούς σταθμούς μέχρι τη μηδενική συμμετοχή στα φάρμακα και τις δωρεάν διακοπές των παιδιών στην κατασκήνωση.   Ο πληθυσμός των αυτοαπασχολουμένων είναι πολύ μεγάλος για τις δυνατότητες του φορο-ελεγκτικού μηχανισμού. Όσο οι επαγγελματίες θα καταφέρνουν να επιβιώνουν κάτω από τα ραντάρ της εφορίας και των ασφαλιστικών ταμείων, όσο οι μισθωτοί δεν θα έχουν κανένα ουσιαστικό κίνητρο να ζητούν αποδείξεις (σ.σ.: το αντίθετο θα συμβεί, καθώς από το 2018 δεν θα υπάρχει κανένας λόγος ούτε για τη συλλογή αποδείξεων από γιατρούς) οι φοροφυγάδες θα μακροημερεύουν και θα πολλαπλασιάζονται. topontiki.gr

- Νεότερες πληροφορίες από το Ελεγκτικό Συνέδριο! - Οι συμβασιούχοι υποχρεούνται να επιστρέψουν όσους μισθούς πήραν από τον χρόνο παράτασης των συμβάσεών τους - Θεωρεί παράνομη την παράταση των συμβάσεων έστω και για ένα χρόνο!       Η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου σύμφωνα με πληροφορίες σε χθεσινή της διάσκεψη-κεκλεισμένων των θυρών-προσανατολίστηκε προς την αντισυνταγματικότητα της παράτασης χιλιάδων συμβασιούχων των ΟΤΑ (Δήμων και Κοινοτήτων). Ωστόσο, η απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου αναμένεται στις αρχες της επομενης εβδομάδας.   Συγκεκριμένα, το Ανώτατο Δημοσιονομικό Δικαστήριο με βάση των όσων έχουν διατυπωθει στις διασκέψεις είναι αντίθετο στη δυνατότητα παράτασεων στις συμβάσεις των συμβασιούχων των ΟΤΑ που είχαν προβλεφθεί με πρόσφατους νόμους, (επί υπουργίας Γιώργου Κατρούγκαλου) και θεωρεί απαγορευτικη την πληρωμή τους για όσο χρόνο, οι συμβάσεις τους παρατάθηκαν παράνομα.   Επιπλέον, η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου φαίνεται να καταλήγει στο ότι δεν μπορούν καν να πληρωθούν, όσοι συμβασιούχοι, παρείχαν έργο με παράταση, έστω για ένα χρόνο, των συμβάσεών τους, κατά παράβαση του Συντάγματος.    Οι συμβασιούχοι-εργαζόμενοι των ΟΤΑ υποχρεούνται να επιστρέψουν όσα χρήματα έλαβαν από το χρόνο παράτασης των συμβάσεων τους! Με πλειοψηφία 17 - 14 αποφάνθηκε τα εν λόγω εντάλματα πληρωμών των συμβασιούχων όχι μόνο δεν μπορούν να εγκριθούν, αλλά οι εργαζόμενοι πρέπει να επιστρέψουν τους μισθούς που έλαβαν όλο το διάστημα της παράτασης των συμβάσεων τους.    Προηγήθηκε απόφαση του Α κλιμακίου του Α τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Το Α΄ Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι οι επίμαχες συμβάσεις δεν μπορούν να μετατραπούν σε αορίστου χρόνου, λόγω των συνταγματικών δεσμεύσεων και κατά συνέπεια οι παρατάσεις είναι αντισυνταγματικές. Κατά συνέπεια, το Α΄ Κλιμάκιο με την δημοσίευση της απόφασης της Ολομέλειας θα ξεκινήσει τους ατομικούς καταλογισμούς στους συμβασιούχους των ΟΤΑ, προκειμένου να επιστρέψουν τους μισθούς που παράνομα έλαβαν.Η δημοσίευση της απόφασης αναμένεται στις αρχές της επόμενης εβδομάδας. πηγή:freepen.gr

Ανατροπή στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για μονιμοποίηση συμβασιούχων που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες – Σύμφωνα με το σκεπτικό δεν μπορούν καν να πληρωθούν όσοι παρείχαν έργο με παράταση των συμβάσεών τους Αντισυνταγματική έκρινε την παράταση των συμβάσεων και τις μονιμοποιήσεις υπαλλήλων των ΟΤΑ η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με τη γνωμοδότηση αυτή, το Ελεγκτικό Συνέδριο ανατρέπει τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης που προσανατολιζόταν στη μονιμοποίηση της συγκεκριμένης κατηγορίας συμβασιούχων (σε δήμους και κοινότητες), οι οποίοι είχαν προσληφθεί το 2015 με συμβάσεις οκτάμηνης διάρκειας. Σύμφωνα με πληροφορίες η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, γνωμοδότησε ότι δεν μπορούν να πληρωθούν οι συμβασιούχοι που παρείχαν έργο με παράταση των συμβάσεων τους. Το σκεπτικό είναι ότι οι μονιμοποιήσεις και οι παρατάσεις αυτών των συμβάσεων απαγορεύονται από το Σύνταγμα. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση προσανατολιζόταν στη μονιμοποίηση μεγάλου μέρους των συμβασιούχων των ΟΤΑ. Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Έθνους της Κυριακής» στις 23 Απριλίου 2017, η κυβέρνηση και ειδικότερα τα υπουργεία Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης προτίθεντο να δώσουν διακομματικό άρωμα στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία εξασφαλίζοντας τη συναίνεση των κομμάτων της αντιπολίτευσης στον τρόπο πρόσληψης και στον προσδιορισμό των κριτηρίων των συμβασιούχων που θα αποκτήσουν νέα σχέση εργασίας με το Δημόσιο. Εφόσον διασφαλιζόταν η συναίνεση, η κυβέρνηση πιθανά θα ανέθετε στο ΑΣΕΠ την πιστοποίηση των συμβασιούχων, η σύμβαση των οποίων θα μετατραπεί σε αορίστου χρόνου. newsbomb.gr

  Και μειώσεις και πάγωμα μισθών προβλέπεται στο Δημόσιο και μάλιστα άμεσα με τις νομοθετικές διατάξεις που έρχονται στη Βουλή με το νομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα της συμφωνίας.   Στο στόχαστρο μπαίνουν τα ειδικά μισθολόγια με επανυπολογισμό των μισθών και τη δημιουργία προσωπικής διαφοράς για τους ενστόλους.   Ουσιαστικά θα γίνει νέα κατηγοριοποίηση των επαγγελμάτων και έτσι θα υπάρξουν στο άμεσο μέλλον αντί 20 8 κατηγορίες ειδικών μισθολογίων.   Οι αποδοχές για ορισμένους θα είναι μικρότερες ενώ θα υπάρξει και πάγωμα των αποδοχών για 160.000 άτομα.   Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει σταδιακές μειώσεις των αποδοχών των νεοεισερχόμενων για εργασία στο Δημόσιο που θα φτάσουν ως και το 20% σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα των αμοιβών στα ειδικά μισθολόγια.   Για τους υφιστάμενους Δημοσίους υπαλλήλους, η διαφορά με τους παλιούς θα παραμείνει ως προσωπική διαφορά.   Υπολογίζεται ότι η διαφορά νέων παλιών θα είναι μεσοσταθμικά κοντά στο 15% και θα διατηρηθεί για τρία χρόνια τουλάχιστον.   Οι ασφαλιστικές εισφορές ωστόσο αυξάνονται και έτσι οι 160.000 εργαζόμενοι του Δημοσίου που υπάγονται σήμερα στα ειδικά μισθολόγια θα δουν μειώσεις από 5% ως 7%. Θα έχουν δηλαδή σίγουρα μια μείωση τώρα ενώ το θέμα της προσωπικής διαφοράς στον μισθό τους μένει ανοιχτό να συζητηθεί ξανά μέσα στην επόμενη τριετία.   πηγή: voicenews.gr