Φορολογια

Του Προκόπη Χατζηνικολάου    Διπλάσιο φόρο θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων με την αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ από τον φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας (ΦΜΑΠ). Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση σχεδιάζει να φορολογήσει το σύνολο της ακίνητης περιουσίας που διαθέτει η οικογένεια, δηλαδή το ζευγάρι και τα ανήλικα τέκνα του.    Αυτό θα το κάνει καθώς οι ιδιοκτήτες με στόχο να περιορίσουν ελαφρώς τον συμπληρωματικό φόρο του ΕΝΦΙΑ προχώρησαν σε γονικές παροχές ή μεταβίβασαν την ψιλή κυριότητα ή την επικαρπία σε μέλη της οικογένειας τους. Δηλαδή έσπασαν σε κομμάτια την περιουσία τους.   Για να κλείσει την τρύπα αυτή η κυβέρνηση ο νέος φόρος θα υπολογίζεται στο σύνολο της περιουσίας που διαθέτει η οικογένεια, ενώ παράλληλα θα δημιουργηθεί και οικογενειακό αφορολόγητο το οποίο ενδεχομένως να προσαυξάνεται ανάλογα με τα μέλη της οικογένειας.     Το σχέδιο έχει ήδη υποβληθεί στους θεσμούς, χωρίς ωστόσο να έχουν απαντήσει. Σε κάθε περίπτωση για να προχωρήσει το σχέδιο της κυβέρνησης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους η εξίσωση των αντικειμενικών αξιών με τις πραγματικές τιμές.  Στην περίπτωση που εγκριθεί από τους δανειστές και το αφορολόγητο ανέλθει για παράδειγμα στα 50.000 ευρώ αυτό θα οδηγήσει στην εξαίρεση 2,8 εκατ. ιδιοκτητών από τον ΦΜΑΠ. Εφόσον συμβεί κάτι τέτοιο οι ιδιοκτήτες με μεγαλύτερη ακίνητη περιουσία θα δουν τον φόρο να υπερδιπλασιάζεται.     Ταυτόχρονα στο νέο φόρο θα ενταχθούν όλα τα αγροτεμάχια.   Τι προβλέπει το σχέδιο:  1. Καταργείται ο ΕΝΦΙΑ και αντικαθίσταται από τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας. Απαραίτητη προϋπόθεση για την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ είναι η εξίσωση των αντικειμενικών αξιών με τις πραγματικές τιμές πώλησης των ακινήτων. 2.  Θα προβλέπει οικογενειακό αφορολόγητο το οποίο πιθανόν να προσαυξάνεται ανάλογα με τον αριθμό των μελών κάθε οικογένειας. Κάτι αντίστοιχο ίσχυε και το 2011 με τον Φόρο Ακίνητης Περιουσίας. Θα φορολογείται το σύνολο της ακίνητης περιουσίας σε αντίθεση με σήμερα που κάθε ακίνητο φορολογείται ξεχωριστά για κάθε φορολογούμενο   3. Ένταξη των αγροτεμαχίων στο νέο φόρο    4. Ο νέος φόρος θα επιβαρύνει τους έχοντες μεγάλη ακίνητη περιουσία και θα εξαιρέσει τις πολύ μικρές ιδιοκτησίες από τον νέο φόρο. Στην περίπτωση που η κυβέρνηση αποφασίσει να εξαιρέσει τις ιδιοκτησίες κάτω των 50.000 ευρώ αυτό ουσιαστικά θα οδηγήσει στην εξαίρεση 2,8 εκατομμυρίων ιδιοκτητών ακινήτων από το φόρο. liberal.gr

Επανήλθε για άλλη μια φορά το σενάριο της αντικατάστασης του ΕΝΦΙΑ από ένα φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας ο οποίος θα είναι προοδευτικός και θα μεταφέρει τα βάρη από τους μικροιδιοκτήτες ακινήτων στους έχοντες μεγαλύτερη περιουσία. Το σενάριο διακινήθηκε με αφορμή την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών.   Το θέμα άνοιξε χθες ο υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, μιλώντας σε συνέδριο για τα ακίνητα χωρίς όμως να προσδιορίζει χρονικά πότε θα καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ.   Στο επίκεντρο βρίσκεται η θέσπιση ενός νέου ΕΝΦΙΑ ο οποίος θα είναι Φόρος για τη Μεγάλη Ακίνητη Περιουσία και θα συνεχίσει να αποδίδει 3,2 δισ. ευρώ. Ωστόσο παραμένει ερώτημα σε πιο όριο αντικειμενικής αξίας θα μπει ο νέος φόρος για να δώσει αυτά τα χρήματα. Σε κάθε περίπτωση αν εφαρμοστεί αυτό το σενάριο μια μερίδια ιδιοκτητών ακινήτων θα απαλλαγεί, ενώ οι υπόλοιποι θα επιβαρυνθούν δραματικά.   Για τους φορολογούμενους που ανησυχούν για το ενδεχόμενο ριζικών ανατροπών στο φόρο ακινήτων του 2018 εξαιτίας των αλλαγών στις τιμές ζώνης των ακινήτων, πηγές του υπουργείου Οικονομικών καθησυχάζουν. Όπως αναφέρουν, οι μειώσεις στις τιμές που θα γίνουν σε περιοχές που οι αντικειμενικές υπερβαίνουν τις εμπορικές σε ποσοστό που φθάνει ακόμη και το 70% θα ισοσκελιστούν από τις αυξήσεις που θα γίνουν σε εκατοντάδες φθηνές περιοχές της χώρας. Σε πολλές περιοχές του Λεκανοπεδίου αλλά και στην επαρχία ακόμη και σε νησιά με έντονη τουριστική κίνηση, οι τιμές πάνω στις οποίες επιβάλλονται οι φόροι παραμένουν παγωμένες εδώ και μια δεκαετία αφού δεν πειράχθηκαν ούτε με την οριζόντια αναπροσαρμογή που έγινε τον Ιανουάριο του 2016. Οι τιμές ζώνης στις λεγόμενες φθηνές περιοχές βρίσκονται κάτω από τα 600 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο όταν το ελάχιστο κόστος κατασκευής των ακινήτων κινείται στα επίπεδα των 1.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο.   Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι οι προωθούμενες αλλαγές στις αντικειμενικές αξίες δεν θα ανοίξουν τρύπα στα έσοδα των 3,2 δισ. ευρώ που βεβαιώνονται από ΕΝΦΙΑ και συμπληρωματικό φόρο σε ετήσια βάση πολύ απλά διότι εκτός από μειώσεις θα υπάρξουν και αυξήσεις στις τιμές ζώνης.   Με αυτά τα δεδομένα και εφόσον επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις για μη διαταραχή των εισπρακτικών στόχων του ΕΝΦΙΑ, οι πιθανότητες να αλλάξει ο φόρος ακινήτων το επόμενο έτος περιορίζονται.   Το σχέδιο προσαρμογής των αντικειμενικών αξιών στα επίπεδα των αγοραίων μετρά ήδη πέντε χρόνια. Από το 2012 οι δανειστές έχουν ζητήσει προσαρμογή των αντικειμενικών στις αγοραίες. Κάθε φορά που το επιχειρούσε το υπουργείο Οικονομικών, έπεφτε σε τοίχο. Σε μία αγορά χωρίς αγοραπωλησίες με τις τιμές σκοτωμένες , δεν μπορεί να διαμορφωθεί μια βάση δεδομένων για να προκύψουν πραγματικές τιμές.   Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και τώρα το υπουργείο Οικονομικών. Επιχειρεί να το λύσει με έναν αλγόριθμο και επιτροπές που συστήνει σε όλη τη χώρα. newsbeast.gr

Περισσότερα από 5,3 δισ. ευρώ κάθε μήνα για το τελευταίο τρίμηνο του έτους καλούνται να πληρώσουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε άμεσους και έμμεσους φόρους προκειμένου να επιτευχθεί υπερπλεόνασμα στον προϋπολογισμό και να δοθεί το κοινωνικό μέρισμα. Στο Υπ. Οικονομικών μετά τη δημοσιοποίηση των στοιχείων 9μηνου του προϋπολογισμού εκτιμούν ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα παρά το γεγονός ότι εμφανίζεται τρύπα στα έσοδα 2,391 δισ. ευρώ. Την αισιοδοξία αυτή την αποδίδουν στο γεγονός ότι είχαμε έκρηξη των επιστροφών φόρων και καθυστέρησε η έναρξη πληρωμής του ΕΝΦΙΑ κατά ένα μήνα. Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει το γεγονός ότι κάθε μήνα τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο αυξάνονται κατά μέσο όρο 1 δισ. ευρώ γεγονός που δείχνει την κόπωση των νοικοκυριών να αντεπεξέλθουν στις φορολογικές υποχρεώσεις και στις αλλεπάλληλες επιβαρύνσεις. Για να μην απειληθεί ο εφετινός προϋπολογισμός θα πρέπει να εισρεύσουν στα δημόσια ταμεία το τελευταίο τρίμηνο του έτους 15,8 δισ. ευρώ, ποσό που προκαλεί ίλιγγο στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης αλλά και στα νοικοκυριά. Με ενημέρωσή του το υπουργείο Οικονομικών αποδίδει τη μεγάλη αυτή απόκλιση στο σκέλος των εσόδων στις επιστροφές φόρων όπου ανήλθαν σε 4,077 δισ. ευρώ, υπερβαίνοντας όχι μόνο το μηνιαίο στόχο των 2,315 δις. ευρώ κατά 1,762 δις. ευρώ αλλά και το στόχο του Μεσοπρόθεσμου που είχε τεθεί για ολόκληρο το έτος. Για ολόκληρη το τρέχον έτος έχουν προβλεφθεί επιστροφές φόρων 3,324 δισ. €. Ο συγκεκριμένος στόχος έχει υπερκαλυφθεί από τον περασμένο μήνα κατά 753 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι το Σεπτέμβριο το Δημόσιο επέστρεψε σε φυσικά και νομικά πρόσωπα φόρους ύψους 1,512 δισ. ευρώ. Οσον αφορά τις εισπράξεις ΕΝΦΙΑ το υπουργείο Οικονομικών αφήνει να εννοηθεί ότι με την πρώτη δόση Σεπτεμβρίου εισέπραξε κοντά στο 1 δισ. ευρώ αλλά αν είχε ξεκινήσει η διαδικασία από τον Αύγουστο θα είχε εισπράξει και τη δεύτερη δόση (450 εκατ. ευρώ). Πάντως, ο προϋπολογισμός στο σκέλος των εσόδων αφαιρουμένων όλων των παραπάνω δείχνει να υστερεί κατά 475 ευρώ. Πάντως, με τη μεγάλη συγκράτηση των δαπανών το πρωτογενές πλεόνασμα διαμορφώθηκε στα 4,5 δισ. ευρώ.   Πηγή:tovima.gr

Πρέπει να επιστρέψουν φόρους 5 δισ. ευρώ μετά το αμόκ αυξήσεων και προείσπραξης φόρων σε μισθούς, συντάξεις και επαγγελματίες - Έκοψαν κοινωνικές δαπάνες 760 εκατ. ευρώ από τους πιο αδύναμους για να δώσουν «μέρισμα» 800 εκατ. ευρώ   Τεράστια «τρύπα» ύψους τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ αποκαλύπτεται στις εισπράξεις των φόρων για 2017. Στο οικονομικό επιτελείο καθησυχάζουν ότι ο στόχος για το πρωτογενές πλεόνασμα δεν κινδυνεύει, ούτε η διανομή μερίσματος 800 εκατομμυρίων τον Δεκέμβριο όπως υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός. Αυτό επιτυγχάνεται με περικοπές 1 δισ. στα κονδύλια για πληρωμές συντάξεων και 760 εκατ. σε δαπάνες σε Υγεία και Πρόνοια, καθώς και σε αιματηρή αύξηση των εσόδων από κατασχέσεις που αναμένεται να αγγίζουν φέτος τα 4 δισ. ευρώ.   Μέσα στις επόμενες δέκα μέρες αναμένονται ανακοινώσεις από την ΕΛΣΤΑΤ και την Eurostat που αναμένεται να επισφραγίσουν το πλεόνασμα του 2016. Ωστόσο για το 2017 όλα είναι εύθραυστα, αφού τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Οικονομικών για την πορεία του κρατικού προϋπολογισμού αποκαλύπτουν ότι η κυβέρνηση πρόλαβε να πέσει έξω στις προβλέψεις της κατά 4,7 δισ. ευρώ μέσα σε 100 μόλις μέρες, κυρίως επειδή δεν είχε υπολογίσει σωστά τα αποτελέσματα της υπερφορολόγησης την οποία επέβαλε στους Έλληνες φορολογουμένους.   Από τις 19 Μαΐου 2017, όταν η Βουλή ψήφιζε το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2018-2021 (αναθεωρώντας τον προϋπολογισμό που ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο πέρυσι) μέχρι και την τελευταία εργάσιμη του Σεπτεμβρίου (την επονομαζόμενη και «μαύρη Παρασκευή των φόρων»), τα στοιχεία που ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών αποδεικνύουν τεράστια αστοχία σε σχεδόν όλες τις βασικές προβλέψεις του:     -Για μεν έσοδα του Κράτους, τον Μάιο υπολόγιζε ότι έως και τον Σεπτέμβριο θα έχει εισπράξει φέτος 38,38 δισ. ευρώ. Εχθές ανακοινώθηκε ότι τα έσοδα ήταν τελικά 35,989 δισ. ευρώ. Υστέρηση ύψους 2,4 δισ. σε λιγότερο από 4 μήνες φαντάζει υπερβολική.   -Για τις δαπάνες του Κράτους, τον Μάιο υπολόγιζε ότι έως και τον Σεπτέμβριο θα έχουν φτάσει στα 38,672 δισ. ευρώ. Τελικώς δαπάνησε μόνον 36,36 δισ. ευρώ. Η απόκλιση στις προβλέψεις για κρατικές δαπάνες φτάνει στα 2,3 δισ. ευρώ μέσα σε 4 μήνες.   Καλύπτοντας τις απώλειες εσόδων με ισόποση συγκράτηση δαπανών (έλλειψαν 2,4 δισ. και έκοψε 2,3 δισ. ευρώ) η κυβέρνηση διασώζει το ταμειακό πλεόνασμα. Διασώζεται επίσης η πρόβλεψη για το πρωτογενές πλεόνασμα στο 9μηνο του 2017, που παραμένει στα 4,5 δισ. ευρώ (ελαφρώς μειωμένο κατά μόλις 54 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου) επειδή στις 28 Σεπτεμβρίου ο ΕΦΚΑ αποφάσισε ότι δεν χρειάζονται 1 δισ. ευρώ δαπάνες που υπολόγιζε για να πληρωθούν νέες συντάξεις, καθώς απέρριψε μαζικά τις αιτήσεις που είχαν καταθέσει χιλιάδες δικαιούχοι.   «Έγκλημα και τιμωρία»   Παρόλα αυτά, οι τεράστιες ανισορροπίες στην εκτέλεση του φετινού προϋπολογισμού και τα αποτελέσματα της υπερφορολόγησης θα μπουν στο μικροσκόπιο των δανειστών την ερχόμενη εβδομάδα που θα επιστρέψουν στην Αθήνα. Όποιο πρωτογενές πλεόνασμα και αν τελικώς  ανακοινώσει η κυβέρνηση για 2017, οι θεσμοί θα εξετάσουν αν και κατά πόσον είναι «διατηρήσιμο» και αν θα επαναληφθεί και το 2018, ώστε να αποφανθούν όχι μόνον αν πρέπει να δοθεί μέρισμα και πόσο όπως έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση, αλλά και αν χρειάζονται διορθωτικά ή άλλα πρόσθετα μέτρα για την επόμενη χρονιά.   Από τα νέα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, οι μεγάλες «πληγές» που αποκαλύπτονται είναι ότι:   1.Άμεσοι φόροι του 2017 δεν εισπράττονται. Η λύση της υπερφορολόγησης αποδεικνύεται ότι απέτυχε παταγωδώς, αφού τα στοιχεία δείχνουν ότι ακόμα και τον μήνα Σεπτέμβριο όπου εισπράχθηκε διπλάσια δόση ΕΝΦΙΑ (1 δισ. αντί 500 εκατομμύρια εξ αναβολής της α΄δόσης από τον Αύγουστο) τελικά στα κρατικά ταμεία μπήκαν μισό δισ. λιγότερα  έσοδα από όσα ήταν ο στόχος για τον μήνα αυτόν. Δηλαδή στην πραγματικότητα τον μήνα Σεπτέμβριο φαίνεται πως έλειψαν έσοδα 1 δισ. ευρώ, κυρίως από άμεσους φόρους εισοδήματος και πληρωμές ΕΝΦΙΑ.   2.Το Κράτος αναγκάζεται να επιστρέψει 77% περισσότερους φόρους από όσους υπολόγιζε τον Μάιο! Με βάση το Μεσοπρόθεσμο έπρεπε να πληρώσει 2,315 δισ. ευρώ ως τον Σεπτέμβριο, αλλά μετά τα νέα εκκαθαριστικά αναγκάστηκε να δώσει 4,077 δισ. ευρώ! Σε απόλυτα νούμερα, έπεσε έξω πάνω από 1,7 δισ. ευρώ. Η έκπληξη ήταν τεράστια για το οικονομικό και επικοινωνιακό επιτελείο της κυβέρνησης, αλλά ήταν και αποτέλεσμα της υπερφορολόγησης που επέβαλε προκαταβολικά από πέρυσι στα φορολογικά «υποζύγια», με αυξημένη παρακράτηση (λόγω μείωσης του αφορολογήτου) και αυξήσεις στις προκαταβολές φόρων (από 55% σε 75%-100%), που όμως τώρα πρέπει να τις γυρίσει πίσω.   Έτσι, ενώ στο Μεσοπρόθεσμο που ψηφίστηκε τον Μάιο προϋπολόγιζε για φέτος ότι μέχρι τον Δεκέμβριο θα επιστρέψει 3,324 δισ. ευρώ, ήδη ως τον Σεπτέμβριο το υπουργείο Οικονομικών αναγκάστηκε να επιστρέψει 4,077 δισ. ευρώ. Δηλαδή 753 εκατομμύρια περισσότερα, από όσα υπολόγιζε (ως τα μέσα του 2017) για ολόκληρη τη χρονιά!   Ακόμα χειρότερα ίσως, στο Προσχέδιο που κατέθεσε πριν δυο βδομάδες στη Βουλή, το υπουργείο Οικονομικών ανέβασε την πρόβλεψή του για επιστροφές φόρων φέτος στα 4,686 δισ. ευρώ συνολικά. Επισημοποίησε δηλαδή ότι θα χριεαστεί 1,36 δισ. περισσότερα (ή +40%) από όσα προέβλεπε τον Μάιο, αλλά και αυτά οριακά μόνον επαρκούν αφού ήδη έχει φτάσει στα 4,1 δισ. και απομένουν κι άλλοι τρεις μήνες για να πληρώνει επιστροφές. Στελέχη στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν αποκλείουν μάλιστα να φτάσουν και στα 5 δισ. τελικά ή ακόμα παραπάνω, οι πληρωμές για επιστροφές φόρων φέτος.   3.Η κυβέρνηση «παγώνει» κοινωνικές δαπάνες 760 εκατ. ευρώ, για να έχει ταμειακό πλεόνασμα ώστε να μοιράσει το «μέρισμα» των 800 εκατ. που υποσχέθηκε για τον Δεκέμβριο ο πρωθυπουργός -χωρίς όμως να ανακοινώνει ακόμα πόσα και σε ποιους.   Από πού περικόπηκαν δαπάνες 760 εκατ. ευρώ;       Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών «μειωμένες έναντι του στόχου ήταν κυρίως οι επιχορηγήσεις νοσοκομείων, ΥΠΕ-ΠΕΔΥ κατά 161 εκατ. ευρώ, το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης κατά 139 εκατ. ευρώ, τα επιδόματα πολυτέκνων κατά 60 εκατ. ευρώ, οι αποδιδόμενοι πόροι κατά 334 εκατ. ευρώ και η συνεισφορά του Ελληνικού Δημοσίου για την προστασία της κύριας κατοικίας κατά 60 εκατ. ευρώ».   Η «συγκράτηση» δηλαδή των δαπανών αφορούν κυρίως στην δημόσια Υγεία, την Κοινωνική Ασφάλιση και Περίθαλψη, το Ασφαλιστικό σύστημα, την Πρόνοια και την προστασία της κύριας κατοικίας (που δεν εφαρμόστηκε ποτέ αλλά η κυβέρνηση την εξαγγέλει ξανά σαν κοινωνική δράση και για το 2018). Στάση πληρωμών διαπιστώνεται όμως και στις δαπάνες για δημόσιες Επενδύσεις (ΠΔΕ) που έχουν αναπτυξιακό χαρακτήρα αφού, αντί για 2,5 δισ. ευρώ, δεν ξεπέρασαν τελικά τα 1,78 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση έναντι του στόχου κατά 722 εκατ. ευρώ (ή -29%).   Με άλλα λόγια, ακόμα και αν τα 800 εκατ. ευρώ καταλήξουν τελικά στους δικαιούχους  αυτούς (ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και οικονομικά ανήμπορους) η κυβέρνηση τους τα έχει στερήσει από πριν, για να τους τα δώσει μετά. Επιπλέον, μεγάλο μέρος από το υπερπλεόνασμα του 2017 θα πρέπει να μοιραστεί και σε επιχειρήσεις ή για ευρύτερους αναπτυξιακούς σκοπούς, σε συμφωνία με την Τρόικα.   Τι δεν εισπράχθηκε     Το υπουργείο Οικονομικών συνόδευσε τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων αυτών με μια ανακοίνωση που φαίνεται σαν να την είχε έτοιμη εκ των προτέρων, αλλά βρίθει ανακριβειών. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι για την υστέρηση 2,29 δισ. στα καθαρά έσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού, η απόκλιση αυτή οφείλεται σε δύο παράγοντες:   -«Πρώτον, στις αυξημένες επιστροφές φόρων προς τους πολίτες, οι οποίες υπερέβησαν κατά 1,76 δισ. τον στόχο που είχε τεθεί στο ΜΠΔΣ 2018-2021». Αν και το παρουσιάζει σαν κάτι θετικό για τους πολίτες, ήταν επακόλουθο της υπερφορολόγησης του 2016. Το υπουργείο Οικονομικών παραδέχεται πάντως και έτσι ότι έπεσε έξω στις προβλέψεις του.   Τα χρέη για επιστροφές φόρων όμως δεν είχαν προϋπολογιστεί στο Μεσοπρόθεσμο τον Μάιο (προέκυψαν από τα εκκαθαριστικά του Ιουλίου) και, επιπλέον, μαρτυρούν χαμηλές εισπράξεις από τους άμεσους τρέχοντες φόρους, λόγω μείωσης των φορολητέων εισοδημάτων. Άρα δεν είναι δημοσιονομικά ανώδυνες. Η «τρύπα» αυτή καλύπτεται προσωρινά μεν από έξτρα έσοδα από κατασχέσεις, αλλά δημιουργεί πρόβλημα και στις εισπράξεις του ΕΦΚΑ από τον Νοέμβριο μέχρι και τα μέσα του 2018 τουλάχιστον, καθώς μειώνει την βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών κρατήσεων που είναι τα φορολογητέα εισοδήματα του 2016.   -«Δεύτερον, στην καταβολή της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ τον Σεπτέμβριο αντί του Αυγούστου, όπως είχε αρχικά προβλεφθεί». Υποστηρίζει δηλαδή το υπουργείο Οικονομικών ότι έλειψαν 1,027 δισ. ευρώ, λόγω έναρξης της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ 2017 από το μήνα Σεπτέμβριο, αντί για το μήνα Αύγουστο, όπως είχε προβλεφθεί.   Το ίδιο ποσό (1,027 δισ.) έλεγε πριν ένα μήνα ότι έλλειψε και για τον Αύγουστο. Αν απλώς μετακινήθηκε κατά ένα μήνα η είσπραξη του ΕΝΦΙΑ και το ποσόν αυτό εισπράχθηκε όντως τον Σεπτέμβριο, τότε θα έπρεπε τον συγκεκριμένο μήνα να υπήρχε μια μεγάλη υπερείσπραξη (δηλαδή είσπραξη 1 δισ. ευρώ σαν α΄δόση ΕΝΦΙΑ, αντί περίπου 450 εκατ. ευρώ που το ΥΠΟΙΚ προϋπολόγιζε την β΄δόση ΕΝΦΙΑ αν εισπράττετο τον Σεπτέμβριο).   Ωστόσο το υπουργείο Οικονομικών παραδέχεται ότι τον μήνα Σεπτέμβριο «τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4.476 εκατ. ευρώ, μειωμένα έναντι του μηναίου στόχου κατά 525 εκατ. ευρώ». Δηλαδή και πάλι λείπει μισό δισ. ευρώ, παρότι τον συγκεκριμένο μήνα εισπράχθηκε διπλάσιος ΕΝΦΙΑ από όσο σχεδιαζόταν!   Σε κάθε περίπτωση, το «μυστήριο» για το αν και κατά πόσον εισπράχθηκαν τελικά οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι, θα λυθεί επισήμως την άλλη εβδομάδα, στις 24 Οκτωβρίου όταν θα ανακοινωθούν τα πλήρη στοιχεία εσόδων και δαπανών του μηνός Σεπτεμβρίου.   Συνολικά πάντως, το υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζει ότι «οι δύο ανωτέρω παράγοντες (δηλαδή οι επιστροφές φόρων και η αναβολή μιας δόσης ΕΝΦΙΑ) «επηρεάζουν μόνο το ταμειακό αποτέλεσμα και όχι το δημοσιονομικό, καθώς οι μεν επιστροφές φόρων είναι ουδέτερες αφού συνιστούν ισόποσες μειώσεις υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου, στην περίπτωση δε του ΕΝΦΙΑ θα συνυπολογιστούν στο δημοσιονομικό αποτέλεσμα του 2017 και οι εισπράξεις της τελευταίας δόσης που θα καταβληθεί τον Ιανουάριο 2018».   «Ουδέτερες» όμως οι επιστροφές φόρων δεν είναι, γιατί η υποχρέωση πληρωμών τους προέκυψε στο β΄εξάμηνο του 2017 και δεν είχαν προϋπολογιστεί σωστά. «Ουδέτερες» είναι η μεν πληρωμή τους, αλλά η υποχρέωση αυτή προέκυψε «στα ξαφνικά» για την κυβέρνηση τον Ιούλιο. Για αυτό άλλωστε, μόλις στις 2 Οκτωβρίου, η κυβέρνηση έσπευσε και ενσωμάτωσε στο προσχέδιο του νέοιυ προϋπολογισμού και έξτρα 1,3 δισ. για επιστροφές φόρων του 2017. Και λογιστικά όμως (δηλαδή δημοσιονομικά) θα πρέπει να καλύψει την «τρύπα» και στα έσοδα από εισπράξεις άμεσων φόρωνεισοδήματος που δεν την είχε προϋπολογίσει.   Και «ταμειακά» όμως, το πλεόνασμα που διατηρεί για να μπορέσει να μοιράσει «μέρισμα» 800 εκατ. ευρώ μέσα στη χρονιά, το επιτυγχάνει κόβοντας κονδύλια από την Κοινωνική Προστασία και τους πλέον αδύναμους. Επιπλέον, το υπουργείο Οικονομικών δεν θα έχει πρόβλημα να εμφανίσει πρωτογενές πλεόνασμα, αφού στις 28 Σεπτεμβρίου «έσβησε» δαπάνες για πληρωμές εκκρεμών συντάξεων 1 δισ. ευρώ, με το επιχείρημα ότι ... απορρίφθησαν οι αιτήσεις, έστω και αν αυτό συνέβη για τυπικούς μόνον λόγους (πχ έλειπε κάποιο δικαιολογητικό) οπότε η απαίτηση για καταβολή σύνταξης θα επανέλθει σύντομα.   protothema.gr

  Του Σπύρου Δημητρέλη   Στα λόγια θα μείνουν τελικά οι εξαγγελίες του υπουργείου Οικονομικών για ριζικές αλλαγές στα φετινά τέλη κυκλοφορίας προς τη δημιουργία "ενός συστήματος δικαιότερου και αναλογικού”. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες οι σχεδιασμοί για τις αλλαγές έπεσαν πάνω σε... τοίχο καθώς διαπιστώθηκε ότι προκαλούσαν δημοσιονομικό κόστος για την κάλυψη του οποίου "δεν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος”.   Η ιστορία με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας έχει ξεκινήσει από πέρυσι τον Οκτώβριο όταν η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών με μια μακροσκελέσταση ανακοίνωση έκανε γνωστό ότι θα προχωρήσει στη σύσταση ειδικής επιτροπής που θα μελετήσει όλα τα πιθανά σενάρια για τη δημιουργία ενός νέου τρόπου υπολογισμού των τελών ο οποίο θα λαμβάνει υπόψη, πέρα από τον κυβισμό και την παλαιότητα, και στοιχεία όπως η εμπορική αξία των οχημάτων.   Οι εξαγγελίες αυτές δημιούργησαν έντονες προσδοκίες σε πολλούς φορολογούμενους που έχουν στην κατοχή τους οχήματα μεγάλου κυβισμού αλλά -λόγω των εξοντωτικών τεκμηρίων, του φόρου πολυτελούς διαβίωσης και της εκτόξευσης των τιμών των καυσίμων- μηδαμινής εμπορικής αξίας για πληρωμή σημαντικά χαμηλότερων τελών. Ωστόσο, αυτές οι προσδοκίες διαψεύδονται.   Το υπουργείο Οικονομικών εξέτασε διάφορα σενάρια για μειώσεις των τελών σε οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν έως και το 2005 και ήταν άνω των 2.000 κυβικών, ως κίνητρο για τους ιδιοκτήτες προκειμένου να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας που έχουν καταθέσει. Διαπιστώθηκε, ωστόσο, ότι η μείωση των τελών θα προκαλούσε και καθαρή μείωση φορολογικών εσόδων.   Και αυτό διότι για να λειτουργήσει πραγματικά ως κίνητρο άρσης ακινησίας θα έπρεπε η μείωση των τελών να είναι πολύ μεγάλη. Παράλληλα, για να χρηματοδοτηθεί αυτή η μείωση εξετάστηκε το σενάριο της αύξησης των τελών κυκλοφορίας για τα μεσαία ΙΧ, κάτι όπως που κρίθηκε ότι θα προκαλούσε πολιτικό κόστος αλλά και κύμα κατάθεσης πινακίδων και για μικρότερα ΙΧ (π.χ το δεύτερο ΙΧ της οικογένειας).   Τελικά η μοναδική αλλαγή που εξετάζεται σοβαρά είναι να δοθεί μια έκπτωση από τα τέλη στα οχήματα που ανήκουν σε πολύτεκνους. Η μείωση αυτή αναμένεται να γίνει αυτόματα από το υπουργείο Οικονομικών βάση του αρχείου οχημάτων στο οποίο έχουν καταγραφεί τα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί με την έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης που δικαιούνται οι πολύτεκνοι.   Τα ειδοποιητήρια με τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 αναμένεται να "φορτωθούν” στο taxisnet έως το τέλος Οκτωβρίου. Η εξόφληση θα πρέπει να γίνει έως το τέλος του έτους. Οι φορολογούμενοι θα πρέπει εφόσον θέλουν να πληρώσουν τα τέλη στην τράπεζα ή το ταχυδρομείο, να εκτυπώσουν το σχετικό ειδοποιητήριο και να το προσκομίσουν στο γκισέ. Η εξόφληση των τελών μπορεί να γίνει και μέσω των δικτύων ιντερνετικής τραπεζικής εξυπηρέτησης (web banking) και των ATM.      Πηγή: freepen.gr

  Στο στόχαστρο ανοικτές υποθέσεις που δεν έχουν παραγραφεί ή εμπίπτουν στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος   Ανοικτές υποθέσεις που ακόμη δεν έχει παρέλθει η πενταετία και δεν έχουν παραγραφεί (δηλαδή χρήσεις του έτους 2011 και μετά) αλλά και υποθέσεις που ρητά εμπίπτουν στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος βάζει στο στόχαστρο των ελέγχων η Εφορία.   Οι υποθέσεις αυτές θα ελεγχθούν κατά προτεραιότητα.   Με οδηγίες της προς τις Εφορίες, η ΑΑΔΕ θέτει τα νέα κριτήρια για το ποιες υποθέσεις, για τις οποίες έχουν εκδοθεί φύλλα ελέγχου αλλά όχι οριστικές πράξεις, θα πρέπει να μπουν σε προτεραιότητα ελέγχου.   Από τις οδηγίες της ΑΑΔΕ οι εξής κατηγορίες μπαίνουν στο στόχαστρο των ελέγχων:   1. Υποθέσεις που δεν έχει παρέλθει η 5ετία άρα δεν έχουν παραγραφεί   2. Υποθέσεις που εμπίπτουν σε παράταση παραγραφής: πχ μη υποβολή φορολογικής δήλωσης εισοδήματος, περιπτώσεις φοροδιαφυγής που παραγράφονται στην 15ετία ή 20ετία.   Οριστικά κλειστές θεωρούνται όλες οι υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος μέχρι και το 2005, εφόσον έχει υποβληθεί δήλωση εισοδήματος.     Πηγή: news.gr

Τέρμα τα... γκάζια στις επιστροφές φόρων πάτησε το Σεπτέμβριο η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, διευκολύνοντας καταλυτικά τις προσπάθειες του υπουργείου Οικονομικών να επιταχύνει τις πληρωμές ληξιπρόθεσμων οφειλών, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η εκταμίευση της δόσης των 800 εκατ. ευρώ και παράλληλα, δίνοντας ανάσα ρευστότητας στην αγορά.   Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, μέσα στο Σεπτέμβριο η ΑΑΔΕ προχώρησε σε επιστροφές φόρων 1,6 δισεκατομμυρίων ευρώ, με αποτέλεσμα οι ληξιπρόθεσμες επιστροφές οι οποίες διαμορφώνονταν την 1η Σεπτέμβρη σε 2,5 δισ. ευρώ να μειωθούν στο μισό και συγκεκριμένα σε 1,250 δισ. ευρώ.   Οι πληροφορίες αυτές έρχονται μετά τη γκρίνια η οποία υπήρξε, σύμφωνα με ορισμένες πηγές, στο τελευταίο Euro Working Group εξαιτίας των καθυστερήσεων στις πληρωμές ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Δημοσίου, πλην των επιστροφών φόρου.   Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, όπως αναφέρει το ίδιο ρεπορτάζ, φαίνεται ότι έχει κάνει τη δουλειά της.   Στον αρχικό στόχο καθαρής μείωσης του «στοκ» των ληξιπρόθεσμων του Δημοσίου κατά 1,2 δισ. ευρώ το μερίδιο που αντιστοιχούσε σε πληρωμές από τη φορολογική διοίκηση ήταν 360 εκατ. ευρώ.    Οι επιδόσεις της ΑΑΔΕ στο τέλος του Σεπτεμβρίου αποτυπώνουν υπερκάλυψη του στόχου με πληρωμές 675 εκατ. ευρώ.    Κατά τις ίδιες πηγές ο διοικητής της Αρχής έχει ζητήσει από όλες τις Εφορίες αναλυτική καταγραφή των ΑΦΜ που δικαιούνται επιστροφής φόρου με στοιχεία τα οποία αφορούν το υπόλοιπο της ληξιπρόθεσμης οφειλής, το χρόνο εκκαθάρισης και το λόγο για τον οποίο δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα η επιστροφή.   Ο Γιώργος Πιτσιλής, μάλιστα, φέρεται να επιθυμεί τη συνέχιση αυτού του ρυθμού επιστροφών φόρου στους δικαιούχους. real.gr

Σε μπελάδες με την εφορία έχουν μπει χιλιάδες φορολογούμενοι που έκλεισαν το 2016 τα βιβλία τους για να αποφύγουν τους φόρους και τις αυξημένες εισφορές.   Μέχρι την Παρασκευή θα πρέπει να επισκεφθούν τη Δ.ΟΥ. τους για να σβήσουν την προκαταβολή φόρου που τους επιβλήθηκε κατά την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης που υπέβαλαν φέτος.   Πιο συγκεκριμένα οι ελεύθεροι επαγγελματίες και επιτηδευματίες που έκλεισαν πέρυσι τα βιβλία τους διαπίστωσαν στο φετινό εκκαθαριστικό ότι εκτός από το φόρο που τους επιβλήθηκε στο εισόδημα που είχαν αποκτήσει το 2016, μέχρι την ημερομηνία διακοπής των εργασιών τους, χρεώθηκαν και με προκαταβολή φόρου εισοδήματος για το επόμενο έτος, ο οποίος υπολογίζεται στο 100% του φόρου που προκύπτει από την επιχειρηματική δραστηριότητα. Δηλαδή καλούνταν να πληρώσουν προκαταβολικά φόρο για το 2017, έτος κατά το οποίο δεν θα έχουν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα αφού διέκοψαν τις εργασίες τους.   Τώρα οι φορολογούμενοι για να μην πληρώσουν την προκαταβολή φόρου που τους χρεώθηκε θα πρέπει μέχρι την Παρασκευή να επισκεφθούν τη Δ.Ο.Υ. τους να υποβάλουν αίτηση προσκομίζοντας το εκκαθαριστικό της φετινής φορολογικής δήλωσης, το έντυπο Ε1 και τη βεβαίωση διακοπής εργασιών.   Για το θέμα αυτό, ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γ. Πιτσιλής εξέδωσε νέα εγκύκλιο ξεκαθαρίζοντας ότι σε περίπτωση διακοπής εργασιών κατά το φορολογικό έτος που υποβάλλεται η δήλωση δεν βεβαιώνεται προκαταβολή φόρου για το έτος υποβολής της δήλωσης. Δηλαδή, δεν βεβαιώνεται προκαταβολή φόρου για το 2017 για όσους διέκοψαν την επιχειρηματική δραστηριότητα το 2016.   Συγκεκριμένα στην εγκύκλιο διευκρινίζονται τα εξής: η βεβαίωση της προκαταβολής του φόρου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα που αποκτούν φυσικά πρόσωπα, γίνεται, κατά ρητή διατύπωση του νόμου, έναντι του φόρου που αναλογεί στο εισόδημα του διανυόμενου φορολογικού έτους, σε περίπτωση διακοπής εργασιών ατομικής επιχείρησης κατά το φορολογικό έτος που αφορά η δήλωση και δεν έχει υποβληθεί εκ νέου έναρξη εργασιών μέχρι την υποβολή της δήλωσης, δεν βεβαιώνεται προκαταβολή φόρου καθόσον δεν υφίσταται εισόδημα στο διανυόμενο αυτό έτος (έτος υποβολής της δήλωσης).   Με την ίδια εγκύκλιο διευκρινίζεται ακόμη ότι:   Με βάση τη δήλωση που υποβάλλει ο φορολογούμενος και τους λοιπούς τίτλους βεβαίωσης που προβλέπονται στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας βεβαιώνεται ποσό ίσο με το 100% του φόρου που προκύπτει από επιχειρηματική δραστηριότητα για το φόρο που αναλογεί στο εισόδημα του διανυόμενου φορολογικού έτους. Η διάταξη αυτή εφαρμόζεται για τα κέρδη που προκύπτουν από το φορολογικό έτος που αρχίζει από 1-1-2016. Αν στη δήλωση περιλαμβάνονται και εισοδήματα για τα οποία ο φόρος παρακρατείται ή καταβάλλεται κατά τις διατάξεις των επόμενων παραγράφων, ο φόρος που παρακρατήθηκε ή καταβλήθηκε για τα εισοδήματα αυτά εκπίπτει από το φόρο που πρέπει να βεβαιωθεί κατά το προηγούμενο εδάφιο. Αν το εισόδημα με βάση το οποίο ενεργείται η βεβαίωση του φόρου προσδιορίζεται κατά τρόπο τεκμαρτό, ο φόρος που αναλογεί στο τεκμαρτό αυτό εισόδημα λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό του ποσού που πρέπει να βεβαιωθεί κατά το άρθρο αυτό. Όταν υποβάλλεται δήλωση για πρώτη φορά το προς βεβαίωση ποσό περιορίζεται στο μισό. Αν δεν υποβληθεί δήλωση, η Φορολογική Διοίκηση προβαίνει στη βεβαίωση του προκαταβλητέου ποσού φόρου, με βάση την υπάρχουσα εγγραφή για το εγγύτερο, πριν από την παράλειψη υποβολής της δήλωσης οικονομικό έτος, εφόσον διαπιστώνεται ότι ο υπόχρεος εξακολουθεί να αποκτά το εισόδημα. newsbeast.gr

«ΠΝΙΓΟΥΝ» ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΧΡΕΗ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τις πληρωμές του Ενιαίου Φόρου Ακινήτων. Μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου, θα πρέπει να καταβληθεί η πρώτη δόση. Την ίδια στιγμή, «τρέχουν» και οι δόσεις του φόρου εισοδήματος. Μόλις 3 ημέρες απέμειναν στους 6.348.353 φορολογούμενους για να καταβάλουν την πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ. Τα εκκαθαριστικά ΕΝΦΙΑ 2017 πρέπει να εξοφληθούν είτε εφάπαξ (έως 29/09/2017) είτε σε 5 μηνιαίες δόσεις, με την πρώτη έως 29 Σεπτεμβρίου 2017 και την τελευταία (5η δόση) έως 31 Ιανουαρίου 2018. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων καλούνται να πληρώσουν συνολικά το ποσό των 3,2 δισ. ευρώ μόνο για τον ΕΝΦΙΑ! Οι φορολογούμενοι μπορούν να εκτυπώσουν την ταυτότητα πληρωμής απο τους προσωπικούς λογαριασμούς στο TAXISnet. Και για το 2017, ο φόρος ακινήτων θα πρέπει να καταβληθεί σε 5 μηνιαίες δόσεις. Αυτές είναι οι καταληκτικές ημερομηνίες πληρωμής των πέντε δόσεων: 29 Σεπτεμβρίου 2017 31 Οκτωβρίου 2017 30 Νοεμβρίου 2017 29 Δεκεμβρίου 2017 31 Ιανουαρίου 2018 Πατήστε εδώ για περισσότερες πληροφορίες απευθείας από τη σελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων. Τι θα γίνει με τους συνταξιούχους που έλαβαν τη λεγόμενη «13η σύνταξη» Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του Newsbomb.gr, η ΑΑΔΕ προχωρά σε νέα εκκαθάριση ΕΝΦΙΑ για τους συνταξιούχους που είχαν λάβει τον περασμένο Δεκέμβρη (2016) το εφάπαξ επίδομα - τη λεγόμενη και 13η σύνταξη. Πρόκειται για 1,6 εκατ. χαμηλοσυνταξιούχους, στους οποίους συνυπολογίστηκε λανθασμένα από την ΗΔΙΚΑ ως εισόδημα, το ποσό της λεγόμενης «13ης σύνταξης», με αποτέλεσμα ένα μεγάλο μέρος της συγκεκριμένης κατηγορίας συνταξιούχων να έχασε εκπτώσεις και απαλλαγές που προβλέπει ο ΕΝΦΙΑ. H φορολογική διοίκηση έρχεται με τη νέα εκκαθάριση να διορθώσει το λάθος, έτσι ώστε οι χαμηλοσυνταξιούχοι να λάβουν την έκπτωση που δικαιούνται. Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η ΑΑΔΕ, η εφάπαξ οικονομική ενίσχυση είναι αφορολόγητη, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται με ήδη βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο ή πιστωτικά ιδρύματα. «Τρέχει» όμως και ο... φόρος εισοδήματος! Τη δεύτερη δόση του φόρου εισοδήματος καλούνται να πληρώσουν μέχρι την Παρασκευή (29/9/2017) οι φορολογούμενοι. Ο συγκεκριμένος φόρος κατανεμήθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών σε τρεις δόσεις. Αναλυτικά, η πληρωμή γίνεται σε έως 3 διμηνιαίες δόσεις (Ιούλιος – Σεπτέμβριος – Νοέμβριος).   Οι πληρωμές φόρων γίνονται πλέον δωρεάν μόνον μέσω e-banking ή σε περισσότερες δόσεις με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα. Όσοι τυχόν πληρώνουν στα γκισέ των τραπεζών με μετρητά, πρέπει να γνωρίζουν ότι προβλέπονται έξτρα χρεώσεις -αναλόγως την τράπεζα-, εκτός αν είναι άνω των 70 ή άτομα με αναπηρίες κλπ και καταθέσουν τα λεφτά πρώτα στο λογαριασμό τους πριν πληρώσουν την εφορία. Όσοι αμελήσουν πάντως, θα χρεωθούν και προσαυξήσεις από την πρώτη μέρα καθυστέρησης, ενώ κινδυνεύουν να χάσουν και τις ρυθμίσεις οφειλών όσοι έχουν κάνει διακανονισμό.  Τι πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι    Μεγάλη προσοχή σε όσους έχουν βεβαιωμένες οφειλές φόρου εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ, ακόμη και αν δεν έχουν γίνει ληξιπρόθεσμες. Και αυτό γιατί, δεν μπορούν οι φορολογούμενοι να εκδώσουν φορολογική ενημερότητα εάν οι βεβαιωμένες τους αυτές οφειλές, αν και όχι ληξιπρόσθεσμες, υπερβαίνουν τα 30 ευρώ. Σε μία τέτοια περίπτωση, θα πρέπει να μεταβούν στην εφορία της περιοχής τους, για να πάρουν τη φορολογική ενημερότητα. Το Taxisnet δεν εκδίδει φορολογική ενημερότητα διαδικτυακά. newsbomb.gr

Στόχο είσπραξης τουλάχιστον 1,1 δισ. ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας 2018 έχει θέσει η κυβέρνηση, με τα σενάρια να δίνουν και να παίρνουν αναφορικά με το χαράτσι που αναμένεται να πληρώσουν οι κάτοχοι οχημάτων.   Σε πυρετώδεις ρυθμούς κινείται το υπουργείο Οικονομικών που εξετάζει όλα τα σενάρια για τα νέα τέλη κυκλοφορίας, παρόλα αυτά όμως δεν θεωρείται τίποτα σίγουρο καθώς για να προχωρήσουν οι διαδικασίες χρειάζεται και η έγκριση των θεσμών.   Σύμφωνα με πληροφορίες οι αλλαγές που εξετάζονται αφορούν κυρίως τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2007 ή την 1η Ιανουαρίου 2008 για τα οποία το κόστος των ετήσιων τελών εξετάζεται να υπολογίζεται συνδυαστικά από τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και τις εκπομπές ρύπων.   Κύριο σενάριο παραμένει μέχρι στιγμής η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τον κυβισμό, με σκοπό να υπολογίζονται ανά κλιμάκιο 100 κυβικών και όχι ανά 200 που είναι μέχρι σήμερα.   Για παράδειγμα στην κλίμακα 1.739-1.928 κ.ε. τα τέλη διαμορφώνονται στα 320 ευρώ, ενώ στην αμέσως επόμενη κλίμακα (1.929-2.357) φτάνουν τα 690 ευρώ. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για παράδειγμα σε αυτές τις κατηγορίες εξετάζει να προσθέσει άλλα τρία κλιμάκια, ώστε συνολικά να υπάρχουν πέντε κατηγορίες τελών.   Ταυτόχρονα, εξετάζεται η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους για τα οχήματα που έχουν πάρει πινακίδες κυκλοφορίας μετά την 31η Οκτωβρίου 2010. Αλλαγές εξετάζονται και στους συντελεστές υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους, προκειμένου να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των τελών που επιβαρύνουν οχήματα που πήραν πινακίδες για πρώτη φορά με διαφορά μερικών μηνών ή μερικών εβδομάδων.   Επίσης ένα άλλο σενάριο είναι στις κατηγορίες 1.072 κ.ε έως 1.548 κ.ε να δημιουργηθούν 4 κλίμακες τελών από δύο που είναι σήμερα. Με αυτό τον τρόπο για παράδειγμα ανάμεσα στα 135 και 280 ευρώ που καταβάλλονται σήμερα (έτος ταξινόμησης 2006-2010) να δημιουργηθούν δύο ακόμα με 170 ευρώ και 220 ευρώ αντίστοιχα.   Στις κατηγορίες 2.358 κ.ε. και πάνω από 4.001 κ.ε. πιθανόν να προστεθούν άλλα τέσσερα κλιμάκια από τρία που είναι σήμερα ώστε να μην υπάρχουν μεγάλες επιβαρύνσεις στα οχήματα μεγάλου κυβισμού.   Τέλος, Στα παλαιότερα αυτοκίνητα, δηλαδή εκείνα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από την 31η Δεκεμβρίου 2008 ή την 31η Δεκεμβρίου 2007, το οικονομικό επιτελείο σκέφτεται να διατηρήσει το σύστημα που ισχύει σήμερα. Δηλαδή να υπολογίζονται ανάλογα με τον κυβισμό τους, καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων. Μάλιστα, ένα από τα σενάρια προβλέπει ακόμη και τη μείωση των τελών κυκλοφορίας σε οχήματα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω ώστε να μπει φρένο στο φαινόμενο που παρατηρείται κάθε Δεκέμβριο στις εφορίες με τη μαζική κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας.   Οι σημαντικές αλλαγές αφορούν τον τρόπο που υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας και θα περιλαμβάνουν: -Μειώσεις στο κόστος για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από το 2005 -Μεγαλύτερες μειώσεις για τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών πριν το 2005 -Αύξηση των κλιμακίων από 11 σε 18 -Αλλαγή τελών κυκλοφορίας ανά 100 κυβικά -Εξομάλυνση διαφορών στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων πριν και μετά την 1η Νοεμβρίου 2010   Επί της ουσίας, αυτό που προσπαθεί να πετύχει το υπουργείo είναι η επιστροφή των πινακίδων στους περίπου 50.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με μεγάλο κυβισμό άνω των 2.000 κυβικών που τις απέσυραν. Έτσι θα μειωθούν σημαντικά τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες αυτοί.   Παράλληλα με την αύξηση των κλιμακίων και την αλλαγή των τελών ανά 100 κυβικά θα εξομαλυνθούν οι διαφορές τελών μεταξύ των οχημάτων και δεν θα πληρώνουν τα ίδια τέλη εκείνοι που έχουν αυτοκίνητο 1.072 κυβικών με εκείνους που έχουν όχημα 1.357 κυβικών.     Πηγή: freepen.gr